וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולימפיאדת החורף 2018: נבחרת רוסיה זכתה בטורניר ההוקי

הרוסים הכניעו את גרמניה המפתיעה עם 3:4 בהארכה. קיריל קפריזוב בן ה-20 התכבד בשער שהעניק לרוסיה את מדליית הזהב השנייה של המדינה במשחקים, וזכייה ראשונה בטורניר ההוקי מאז 1992

רויטרס
נבחרת רוסיה, הוקי, אחרי מדליית זהב ב-2018. רויטרס
מברוק. הרוסים חוגגים/רויטרס

נבחרת רוסיה זכתה היום (ראשון) בטורניר הוקי הגברים האולימפי. זאת לאחר שגברה בהארכה 3:4 על נבחרת גרמניה שעצם העפלתה לגמר מהווה הישג עצום. במשחק הגמר התפתחה דרמת ענק כשהגרמנים הובילו 2:3 כשנותרה דקה לסיום השליש האחרון והיו ביתרון מספרי של שחקן. עם זאת רוסיה הצליחה להשוות לאחר שניקטה גוסב שיגר מקרוב את הפאק לרשת הגרמנית ושלח את המשחק להארכה.
בתוספת הזמן קיריל קפריזוב בן ה-20 התכבד בשער שהעניק לרוסיה את מדליית הזהב השנייה של המדינה במשחקים.

הטורניר האולימפי בהוקי איבד השנה מיוקרתו. זאת כיוון שלראשונה מזה 20 שנה שחקני NHL לא נטלו חלק בטורניר והליגה הקנדית - אמריקאית נמשכה כסדרה במהלך משחקי פיונגצ'אנג. ליגת ההוקי השנייה בטיבה, ה-KHL בה משחקות בעיקר קבוצות מרוסיה, הושבתה ונציגיה קיבלו אישור להשתתף במשחקים האולימפיים. הדבר הפך את נבחרת רוסיה לפייבוריטית לזכייה בטורניר, כפי שאכן קרה.

עבור הרוסים מדובר במעין הישג תודעתי. זאת כיוון שהוועד האולימפי הרוסי הורחק מהמשחקים בשל שערוריות סמים והנבחרת הרוסית השתתפה במשחקים תחת הדגל האולימפי. כך בעיני בכירים בממסד הספורט במוסקבה הזכייה בטורניר ההוקי מהווה סגירת חשבון עם הוועד האולימפי הבינלאומי. אגב, בפעם האחרונה בה רוסיה זכתה בטורניר ההוקי האולימפי, ב-1992 באלברוויל בצרפת, היא גם התחרתה תחת הדגל האולימפי. זאת כיוון שאז המשחקים נערכו חודשים ספורים בלבד לאחר התפרקות ברית המועצות והמדינות העצמאיות החדשות לא הספיקו להקים ועדים אולימפיים נפרדים.

מנגד, מדליית הכסף של נבחרת ההוקי הגרמנית מהווה אף היא מאורע היסטורי. זהו הגמר הראשון אי פעם אליו מעפילה נבחרת גרמניה שרשמה רגעי שיא רבים במהלך האליפות. המשחק הגדול של הגרמנים הגיע בחצי הגמר, בו ניצחו את קנדה העדיפה 3:4. גם בגמר החבורה של המאמן מרקו שטורם הצליחה לכפות על הרוסים משחק מותח אך היא יוצאת ממנו עם מחמאות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully