וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומא קרסה במינוס 9 מעלות באוקראינה: "הייתי צריך להחליף חצי קבוצה"

שחטאר דונייצק רשמה ניצחון גדול על רומא (1:2), המאמן פונסקה: "היה קשה לשמור על כושר בפגרת החורף". מאמן רומא: "נפלנו פסיכולוגית, זנחנו את כל התוכנית". דה רוסי: "הפסקנו לשחק"

שחקני שחטאר דונייצק חוגגים ניצחון על רומא. רויטרס
ניצחו בבית את נאפולי, סיטי ועכשיו את רומא. שחקני שחטאר חוגגים/רויטרס

שחטאר דונייצק הצליחה לנצח אמש (רביעי) 1:2 את רומא במשחק הראשון של שמינית גמר ליגת האלופות, ולייצר מקדמה חשובה לקראת הגומלין באיטליה בעוד שלושה שבועות. הג'אלורוסי היכו ראשונים עם שער של ג'נגיז אונדר הלוהט בדקה ה-41, אבל אז הגיעו שערים של פקונדו פריירה (52) ופרד (71, בבעיטה חופשית יפהפייה), כששני הדרום אמריקאים הפכו את הקערה וסידרו לאוקראינים ניצחון חשוב. בערב הקפוא באוקראינה הטמפרטורה צנחה למינוס 9, וגם ההגנה של רומא איבדה יציבות, אבל בזמן פציעות אליסון סיפק הצלה מדהימה מקו השער ומנע מרומא להפסיד בפער גדול יותר מול שחטאר, שהייתה הקבוצה הראשונה שניצחה את מנצ'סטר סיטי, והמשיכה את הכושר הטוב שלה משלב הבתים כדי להוכיח שההעפלה שלה לשמינית אינה מקרית.

עוד בנושא:

ההפתעה של השמינית: שחטאר דונייצק ניצחה 1:2 את רומא
ליגת האלופות: דה חאה הצטיין, מנצ'סטר יונייטד סחטה 0:0 בסביליה

ג'נגיז אונדר שחקן רומא. רויטרס
הטורקי הצעיר ביותר שכובש באלופות. אונדר/רויטרס

המספרים

* בגיל 20, שבעה חודשים ו-שבעה ימים, ג'נגיז אונדר הפך לטורקי הצעיר ביותר שכובש בליגת האלופות.

* אונדר (20 שנה ו-222 יום) הפך גם לכובש השני הכי צעיר בתולדות רומא בליגת האלופות. רק אנטוניו קסאנו (בגיל 20 ו-82 ימים) כבש בגיל צעיר יותר.

* אונדר הוא גם שחקן רומא החמישי שכובש בבכורה שלו בליגת האלופות אחרי חואן איטורבה (2014), לאנדרו גרקו (2010), רודריגו טאדיי (2006) ופרנצ'סקו טוטי (2001).

* רומא הפסידה בארבעה מחמשת המשחקים שלה מול שחטאר דונייצק.

* פרד הפך לברזילאי ה-195 שכובש בליגת האלופות והמדינה שלו השתוותה לצרפת בראש הטבלה הזו כשמאחורי השתיים ספרד (149 שחקנים שונים) וגרמניה (130).

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פרד שחקן שחטאר דונייצק. רויטרס
בנבחרת ברזיל צריכים לקחת אותו בחשבון לקראת המונדיאל. פרד/רויטרס

התגובות

מאמן שחטאר פונסקה הודה: "במחצית השנייה הקבוצה הציגה כדורגל טוב. לא היה לנו קל לשמור על הכושר בפגרת החורף הארוכה. הדבר היחיד שמנע מאיתנו ניצחון בתוצאה גבוהה יותר זה שוער רומא". זו פעם שנייה ששחטאר מנצחת קבוצה איטלקית העונה, והמאמן ציין שלדעתו "זה רק צירוף מקרים שניצחנו את רומא ואת נאפולי (בשלב הבתים) באותה תוצאה. תמיד קשה לשחק מול יריבות איטלקיות, ולחזור מולן מפיגור זה כמו לטפס על הר".

מגן הקבוצה בוהדן בוטקו אמר ש"התקשינו בחצי הראשון, אבל הרשמנו מאוד בחצי השני. כן, אפשר היה להרגיש את הקור, אבל זה לא כל כך נורא כשאתה מלא באמוציות וזז כל הזמן. טוב לנצח, זו תחושה טובה, עכשיו נצטרך להוציא תוצאה טובה גם בגומלין".

מאמן רומא אוסביו די פרנצ'סקו כעס בסיום: "נפלנו לגמרי אחרי שער השוויון שלהם, ולא רק מבחינה פיזית, אלא פסיכולוגית. אחרי השוויון, הייתי צריך להחליף חצי קבוצה. ניסינו להשתלט על המשחק, אבל אין לי מושג איך. שחטאר קבוצה טובה, ידענו את זה, אבל הבעיה הייתה ביכולת שלנו, פשוט זנחנו את כל מה שתכננו לפני המשחק". גם דניאלה דה רוסי הודה ש"אחרי השער הראשון שלהם הפסקנו לשחק, נצטרך לתת משחק גדול בגומלין כדי לנצח".

שוער רומא אליסון אמר בסיום: "כבשנו את השער הראשון והמחצית הראשונה שלנו הייתה כמעט מושלמת, אבל כשאתה מאפשר לשחטאר להגיע למצבים, יש לה הרבה איכויות והיא תפגע בך. כמובן שזו לא התוצאה שרצינו, אבל אנחנו עדיין בחיים בהתמודדות הזו ואנחנו כבר עם הראש במשחק הקרוב בליגה. לא התפרקנו בכלל. לקבוצה שלנו יש קשיים להתמודד עם רגעים כאלה, אבל אנחנו צריכים לשמור על קור רוח. בואו לא נשכח את ההופעה המצוינת במחצית הראשונה, שחטאר קבוצה איכותית והפרטים הקטנים עשו את ההבדל היום". אליסון החמיא לברונו פרס, שהציל שער בטוח בדקה ה-93: "זה הכול ברונו, הוא הצליח להציל את זה נהדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully