וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליגה של הגדולים: על ההשתלבות המפתיעה של בוגדן בוגדנוביץ' ב-NBA

21.2.2018 / 14:00

גם כשעזב את אירופה כאלוף היורוליג, מעטים האמינו ביכולתו של הצלף הסרבי להשתלב בליגה הטובה בעולם. האם אחרי שעקף בסיבוב את באדי הילד ודיארון פוקס ואף הוכתר לשחקן המצטיין של משחק הכוכבים העולים באולסטאר, סקרמנטו תבנה עליו כשחקן העתיד שלה?

עריכת וידאו: שניר דבוש

תואר ה-MVP של משחק הכוכבים העולים באולסטאר, המשחק שכולל את שחקני השנה הראשונה והשנייה הבכירים בליגה, הוא לא ממש התואר החשוב ביותר ברזומה של אף שחקן. אבל היכולת להתבלט במפגש המחזור הזה כן מעידה על משהו בפוטנציאל של שחקן. מבין 21 השחקנים שזכו בתואר בין השנים 1994 ל-2014, 15 הפכו להיות אולסטארים, כאשר גם חלק מהאחרים, כמו דיימון סטודומאייר וג'ייסון ריצ'רדסון, הפכו להיות שחקני NBA איכותיים. הסטטיסטיקה, אם כך, מבשרת טובות עבור הזוכה הטרי בוגדן בוגדנוביץ'.

השוטינג גארד הסרבי של סקרמנטו הוא דמות מוכרת עבור מי שעקב אחרי הכדורסל באירופה בשנים האחרונות, הוא התפתח להיות אחד השחקנים הבכירים ביבשת הישנה לפני שעשה את המעבר ל-NBA, כולל זכייה ביורוליג עם פנרבחצ'ה אשתקד. אבל הוא גם היה מהאירופאים שיש סימן שאלה גדול סביב יכולת ההשתלבות שלהם מעבר לים. הוא נראה רך מדי ולא היה ברור אם יצליח להתמודד עם האתלטיות של ה-NBA בשני צידי המגרש. הרבה שחקני כנף מסוגו נפלטו מהליגה די מהר וחזרו לאירופה, כולל כמה מהבכירים שבהם.

בוגדנוביץ' בן ה-25 נבחר כבר בדראפט של 2014 במקום ה-27 על ידי פיניקס. הוא נשאר באירופה, וב-2016 הזכויות שלו הועברו לסקרמנטו כחלק יחסית שולי בטרייד שהעביר לסאנס את הבחירה שהפכה להיות מרקיז כריס. הוא הגיע השנה לקבוצה בה אמור היה להיות, במקרה הטוב, אופציה רביעית בעמדות הגארד. שני השחקנים המבטיחים ביותר בעמדות האלה, השניים שהעתיד של הקינגס אמור להתבסס עליהם, הם שחקן השנה השנייה באדי הילד והרוקי דיארון פוקס, שניהם בחירות טופ 6. הבעלים ויוק רנאדיבה אולי מסתכל על השניים האלה ורואה את סטף קרי הבא וראסל ווסטברוק הבא, אבל בעולם האמיתי בוגדנוביץ' פשוט טוב יותר משניהם כרגע באופן משמעותי, מה שעזר לו לתפוס מקום בחמישייה ולהפוך לאחד השחקנים הבכירים ברוטציה של דייב ייגר.

עוד בנושא

לאן הוא יילך? ההערכות של שחקני ה-NBA על עתידו של לברון ג'יימס
תחקיר ב-SI חשף: נשיא המאבריקס לשעבר הטריד מינית עובדות במועדון
עונה לא רעה בכלל: סקירת הסטטיסטיקות המתקדמות של עומרי כספי

בוגדן בוגדנוביץ' שחקן סקרמנטו קינגס. GettyImages
15 מ-21 מהזוכים הפכו לאולסטארים. בוגדן בוגדנוביץ'/GettyImages

מה שיש לבוגדנוביץ' ואין כרגע לפוקס והילד הוא מה שהאמריקאים אוהבים לכנות feel for the game. הוא מבין את המשחק באופן אינטואיטיבי וזה בא לידי ביטוי גם כשהוא עם הכדור וגם בלעדיו. הוא לא מרבה לנוע ללא הכדור, אבל הוא יודע לזהות רגע של חוסר תשומת לב של השומר שלו כדי לברוח לזריקה פנויה. בכלל, הוא מהשחקנים שתמיד נדמה שיש סביבם יותר מרחב מאחרים, מה שיוצר עבורו לא מעט זריקות פנויות למרות שההגנות כבר לומדות להתמקד בו.

העבודה עם הכדור היא החשובה יותר, בוגדנוביץ' מפתיע מאוד לטובה בתפקוד שלו כמוביל כדור משני שמרבה לבצע מהלכי פיק נ' רול. הוא מקבל כמעט תמיד את ההחלטה הנכונה, תזמון המסירה שלו מצוין והוא טוב במיוחד בהכנסת כדור לחוסם שמתגלגל פנימה. יש לו כבר תיאום נהדר עם ווילי קאולי סטיין, הוא יודע איך ומתי שחקן הפנים רוצה לקבל את הכדור בכל מהלך. הוא פחות מוסר החוצה, אך כאשר ההגנה מתכווצת הוא יודע למצוא קלעים פנויים, או, ליתר דיוק, שחקנים של סקרמנטו פנויים על קו השלוש, כי לקרוא לרובם קלעים יהיה מוגזם...

מה שהופך את בוגדנוביץ' לשחקן איכותי במיוחד עם הכדור זו העובדה שכבר עכשיו הוא אחד הטובים בליגה בעלייה לקליעה מכדרור. באופן נדיר, האחוזים שלו בסוג הזה של הזריקה גבוהים יותר מאשר בקאץ' אנד שוט. הוא קולע מכדרור ב-46.2 אחוזים מהשדה וב-43.5 אחוזים משלוש, בשני התחומים הוא בין חמשת הטובים בליגה. מעבר לקליעה החלקה המוכרת שלו, שמיתרגמת נהדר לטווח ה-NBA, האחוזים הגבוהים נובעים מהיכולת שלו להגיע לנקודות שהוא רוצה וליצור לעצמו מרחב לעלות לקליעה. תמיד נראה שהוא יודע בדיוק מה הוא הולך לעשות, הידיעה הזו נותנת לו יתרון על השומר שלו שלא מספיק להגיב לפעולה החדה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
בוגדן בוגדנוביץ' שחקן סקרמנטו קינגס. AP
מפתיע מאוד לטובה בתפקוד שלו כמוביל כדור משני. בוגדן בוגדנוביץ'/AP

מאז תחילת 2018 בוגדנוביץ' ופוקס הוזנקו לחמישייה והם שני השחקנים היחידים שמשחקים מעל ל-30 דקות למשחק בסקרמנטו. שניהם ביצעו קפיצת מדרגה בתקופה זו, אך הסרבי הוא המרשים יותר מבין השניים. הוא קולע 13.3 נקודות ב-45.8 אחוזים מהשדה, עם שתי שלשות למשחק ב-43.6 אחוזים, 91.7 אחוזים מהעונשין (אך פחות משתי זריקות למשחק) ו-4.1 אסיסטים על 1.6 איבודים. בדקות שהוא משחק בתקופה הזאת, הנט רייטינג של הקינגס הכי פחות רע (מינוס 3.5, לעומת מינוס 8.4 בדקות של פוקס). הוא עקף בהיררכיה את הילד חסר היציבות ונטול יכולת המסירה.

בשורה טובה במיוחד עבור ייגר היא שבוגדנוביץ' מסתמן כשחקן הגנה פחות רע מהצפוי. הוא מראה אגרסיביות מפתיעה והוא מקבל החלטות טובות מאוד גם בצד הזה של הפרקט. המחסור באתלטיות מגביל את הפוטנציאל ההגנתי שלו, אך בסקרמנטו בהחלט יסתפקו בכך שהוא לא יהיה חור שקל לנצל. השחקנים שהוא שומר עליהם קולעים בערך באחוזים הצפויים שלהם, גם כאשר מדי פעם יוצא לו לשמור על שחקנים בכירים. במשחק האחרון לפני פגרת האולסטאר הוא שמר על ג'יימס הארדן ועשה עבודה לא רעה.

זה הזמן להבהיר שבזמן שבוגדנוביץ' הוא הצעיר המרשים ביותר בקו האחורי של הקינגס כרגע, זו תהיה בשורה רעה מאוד עבור המועדון אם הוא יישאר כזה. הוא הגיע ל-NBA בתזמון מצוין, מוכן מאוד, בשל הרבה יותר מרוקיז אחרים, אבל זה גם אומר שטווח הגדילה שלו קטן הרבה יותר. כמעט בלתי אפשרי לדמיין אותו מוביל קבוצה בעצמו, אבל בהחלט ניתן לראות אותו מתפתח לשוטינג גארד פותח איכותי גם בקבוצה שמתחשק לה לנצח.

דיארון פוקס שחקן סקרמנטו קינגס. AP
מסוגל להתפתח לרכז בכיר? דיארון פוקס/AP

השילוב של בוגדנוביץ' עם דיארון פוקס יכול להיות מוצלח, הם משלימים טוב אחד את השני, השאלה היא האם פוקס מסוגל להתפתח לרכז בכיר. יש לו את נתוני הפתיחה: הוא בנוי נפלא מבחינת אתלטיות, גובה ומוטת גפיים, יש לו קרוס-אובר קטלני והוא יודע לסיים בצבע. הפוטנציאל ההגנתי שלו גבוה מאוד. בזמן שהוא מרבה לבצע טעויות של רוקי, בעיקר בעבודה מול חסימות, הגנת האחד על אחד שלו מצוינת והוא יודע לבוא לעזרה בתזמון מצוין ובאגרסיביות. הוא יכול להיות שחקן הגנה דומיננטי, כזה שמשנה פוזשנים באופן עקבי.

הבעיה המרכזית שלו כרגע היא שהכלים ההתקפיים שלו נראים מוגבלים מאוד. הוא חודר נהדר, אבל הוא לא יודע לזהות נתיבים פנויים לטבעת ובדרך כלל נכנס לתוך יער. הקליעה שלו מבחוץ חלשה (32.6 אחוזים משלוש) ולא בטוח שיש לו כלים לשפר אותה באופן משמעותי. הוא לא קורא את המגרש ברמה הבסיסית, לוקח לו זמן לזהות שחקנים פנויים והוא ממעט לנצל את היתרון שיוצר הפיק נ' רול. אפילו האופן בו הוא נע לקבל כדור אחרי ריבאונד הגנה לא נכון, הוא נע לאמצע בתזמון רע באופן שתוקע את שטף התנועה של הריבאונדר ומאט את היציאה להתקפה. זו נקודה חשובה כי בהתקפות מעבר היכולות שלו הרבה יותר בולטות. בשורה התחתונה, הוא לא מבין את המשחק ברמה של שאר הרכזים הבכירים של המחזור, וזו תכונה שיש גבול עד כמה ניתן לשפר.

סקרמנטו היא אחת משתי הקבוצות (יחד עם אטלנטה) שנראות הכי רחוקות מסגל לגיטימי, וזה קורה אחרי שנים ארוכות בתחתית הליגה. בוגדנוביץ' הוא אחד ממקורות האופטימיות היחידים בסגל הנוכחי של ייגר, אצל רוב הצעירים האחרים מדובר בפוטנציאל גולמי מאוד שעוד מוקדם לדעת מה רמת המימוש האפשרית שלו. נחמד שיש אותו, אבל הוא לא השחקן שישנה גורל של מועדון. הקינגס צפויים לבחור גבוה בדראפט הקרוב וצפויים להתמקד באחד משחקני הפנים המעניינים של מחזור 2018, זו המשבצת החסרה מבחינתם כרגע. הם זקוקים נואשות לפגיעה בול בדראפט, גם בגלל שבזה שאחריו לא תהיה להם הבחירה שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully