וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת המימון קוגיטו טוענת: הפסלים של כבירי הוחרמו

בית משפט הוציא צו המורה להחרים את הפסלים של בעלי הפועל תל אביב לשעבר בשל חוב של 12 מיליון שקלים. בדיונים התברר כי בניגוד לנטען כבירי כלל לא העניק כתב שיעבוד על הפסלים להתאחדות. כבירי: "הנתונים לא נכונים"

עריכת וידאו: שניר דבוש

פסלי האומנות שהוצגו כערבויות לבקרה התקציבית על ידי הבעלים לשעבר של הפועל תל אביב, אמיר כבירי, נתפסו במחסנים לחפצי אומנות ברחבי העולם. הפסלים נתפסו בשל חוב של 12 וחצי מיליון שקלים לחברת המימון "קוגיטו" והם צפויים להגיע בקרוב לארץ.

אם חשבתם ששמעתם הכל על התקופה הסוערת בה ניהל אמיר כבירי את הפועל תל אביב, מסתבר שטעיתם. לוואלה! ספורט נודע כי עורך הדין עופר שפירא המנהל את התביעה בנושא מצד חברת "קוגיטו", השיג מבית המשפט המחוזי בתל אביב צו שלמעשה אוסר על כבירי לשנע את חפצי האומנות שלו. זאת בשל כתב שעבוד שהעניק לחברה עבור כספים שהועברו לטובת מימון פרויקט הקמת האצטדיון בבת ים.

על מנת להבין את גודל הפארסה צריך לחזור לתחילת דרכו של אמיר כבירי כבוס של הפועל תל אביב. בהתאחדות לכדורגל ובבקרה התקציבית טענו עם כניסתו של כבירי לתפקיד שיש בידיהם כתב שעבוד לפסלי אומנות של הבעלים החדש כחלק מהערבויות שניתנו עבור רכישת המועדון. זאת במטרה להוכיח כי לאדומים יש כביכול גב כלכלי מוצק. כעת מתברר כי כתב השעבוד הוענק לא לאנשי הבקרה התקציבית
וההתאחדות, אלא דווקא לחברת "קוגיטו".

יתרה מכך, בקיץ שנת 2016, כשהפועל תל אביב הייתה כבר על סף קריסה כלכלית, אמיר כבירי ומני ויצמן לקחו תחת חסותם את פרויקט הקמת האצטדיון בת ים. לכן לוו השניים בשם הפועל תל אביב מחברת "קוגיטו" סכום של 12 וחצי מיליון שקלים לצורך הקמת האצטדיון.

עוד בנושא
החתמה של מועדון: סיכום המחזור על עתידו של איתי שכטר בבית"ר ירושלים
לאחר הסיכום: הפועל חיפה הודיעה שתמאש יחתום עד סוף השבוע
מיכאל אוחנה דורש לחשוף את פרטי ההסכם בין מ.ס אשדוד להפועל באר שבע

הבעלים של הפועל תל אביב אמיר כבירי. ניב אהרונסון
לא יכול לשנע את הפסלים/ניב אהרונסון

בדצמבר שנת 2016, כשבית המשפט הוציא צו פירוק למועדון אותו חוב לחברת קוגיטו התגלה ברבים. למרות שהחובות היו שייכים להפועל תל אביב, חברת המימון החליטה לתבוע באופן אישי את כבירי וויצמן בשל ערבויות אישיות שהעניקו.

החל מהשלב הזה ישנן שתי גרסאות להתפתחויות. בחקירה שניהל מפרק המועדון עו"ד שאול קוטלר התגלה אותו סכום שהפועל תל אביב כביכול נטלה למען הקמת האצטדיון. אחת הטענות העולות מחקירה זו היא שהכספים הועברו לטובת האצטדיון ללא ידיעת אנשי המועדון. אם גרסה זו אכן נכונה, לכאורה, הוצאו כספים בדרך לא חוקית באמצעות המועדון. הגרסה השנייה הושמעה בבית המשפט על ידי חברת קוגיטו לפיה חלק מהכספים הוקצו לטובת הקבוצה ולא לטובת האצטדיון כפי שנקבע בהסכם ההלוואה שנחתם.

בשל כל אלה, עו"ד שפירא ביקש מבית המשפט לגבות את הערבויות האישיות שהעניקו השניים על אותה הלוואה. מנגד, גם ויצמן וגם כבירי, כל אחד לחוד, פנו לבית המשפט וטענו כי החובות המדוברים שייכים להפועל תל אביב ולא להם אישית. עוד טענו השניים כי לא ידעו בזמנו על מה חתמו והריבית על אותם כספים נראת להם גבוהה מאוד ביחס להלוואות המדוברות.

כעת בית המשפט הוציא צו זמני שהותיר לעו"ד שפירא ולחברת "קוגיטו" לאתר את חפצי האומנות של כבירי. אותם חפצי אומנות נתפסו במספר מחסנים ברחבי העולם וכרגע כבירי לא יכול למכור אותם או לשנע אותם למקום אחר.

אם אמיר כבירי לא יוכל להחזיר את כספי ההלוואי שנטל יחד עם מני ויצמן, חפצי האומנות המדוברים יועברו לבעלות חברת "קוגיטו" שלא יודעת בשלב זה להעריך את השווי הכספי שלהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אמיר כבירי בעלי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"קוגיטו" לא יודעת להעריך את שווי הפסלים/ברני ארדוב

עו"ד עופר שפירא, המייצג את "קוגיטו" בהליכים מול כבירי וויצמן, מסר בתגובה, כי ניסיונם של כבירי וויצמן להתחמק מעמידה בהתחייבויות שלקחו על עצמם - לא יצלח. עו"ד שפירא הוסיף: "אנו בטוחים שבית המשפט לא יאמין לניסיון של שני אנשי עסקים מתוחכמים (ויצמן וכבירי) להציג את עצמם כאילו לא הבינו או לא הסכימו לתנאים שעליהם חתמו בעסקה שאותה יזמו משיקוליהם. בפני בית המשפט קבוע מועד לדיון במימוש השעבודים ואנו מניחים שניתן יהיה לקדם את הליכי המימוש, ובסופו של דבר נגבה את כל החוב, כולל כל הריבית וההוצאות".

עורך הדין עופר שפירא. יחסי ציבור,
"ניתן יהיה לקדם את הליכי המימוש". עו"ד שפירא/יחסי ציבור

מטעמו של אמיר כבירי נמסר: "הנתונים שצוינו בכתבה בקשר להליך המשפטי לא נכונים, הפסלים לא נתפסו ולא הוחרמו וגם לא צפויים להגיע לארץ. קרן קוגיטו אשר העמידה הלוואה להפועל תל אביב בזכות הביטחונות של כבירי, בסך של 12.5 מיליון ¤ דרשה, תוך חודשיים בלבד ממועד העמדת ההלוואה,
סכום מופרך ודמיוני של למעלה מ-19.5 מליון ¤ מכבירי היות וכבירי הצהיר בבקשת הקפאת ההליכים כי למרות שהכספים הוזרמו להפועל תל אביב הוא יפרע את הלוואה מכיסו.

"מדובר למעשה בדרישת ריבית רצחנית של למעלה מ 120% לשנה, תוך שהיא מנצלת לרעה את דבר קריסת הפועל תל אביב. על כן בית המשפט דחה מספר בקשות (4) של קוגיטו, שהינה קרן לתמיכה בעסקים קטנים ובינוניים הממומנת בין היתר בכספי הציבור, למנות כונס נכסים על הפסלים".

עוד נמסר: "עד היום משולמים כל התשלומים שהפועל תל אביב התחייבה על פי ההסכם, על ידי כבירי ואחרים ובית המשפט אמור לדון האם בכלל מדובר בהלוואה חוקית והאם בכלל היא זכאית לקבל ריבית על הלוואה. מר כבירי סמוך ובטוח כי בית המשפט ידחה את הניסיון הנפסד של קרן קוגיטו לעשוק את כבירי במיליוני ¤ רק בגלל שהפועל תל אביב קרסה כלכלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully