וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליעד סואץ-קרני הודיעה על פרישה: "עוזבת את כדורסל הנשים במגמת עלייה"

20.2.2018 / 15:25

במסיבת עיתונאים מרגשת פרשה שחקנית נבחרת ישראל ובנות הרצליה: "אהבת הכדורסל הובילה אותי 30 שנה עד היום הזה". אריק שיבק: "ליעד היא מודל לחיקוי לכדורסל, ולא רק לנשים"

ליעד סואץ קרני ולימור מזרחי. ניב אהרונסון
סואץ-קרני ולימור מזרחי/ניב אהרונסון

שחקנית נבחרת ישראל ובנות הרצליה ליעד סואץ-קרני הודיעה היום (שלישי) על פרישה ממשחק בתום העונה הקרובה. סואץ-קרני כבר פרשה לפני מספר שנים ממשחק פעיל, אך לאחר שנולדו שני ילדיה, בחרה לחזור והובילה את בנות הרצליה לזכייה בגביע המדינה. בעוד שבועיים היא תנסה להוביל את בנות הרצליה לזכייה נוספת בגביע, ולאחר מכן תפרוש ממשחק.

"אהבת הכדורסל הובילה אותי 30 שנה עד היום הזה, האהבה היא גדולה והפרידה קשה, אבל עם כל הקושי זה הזמן לומר שלום. לקום ולהפנות את האנרגיות לכיוונים אחרים, אני עוד לא יודע מה אני רוצה להיות כשאהיה גדולה, אבל יש לי כמה כיוונים ואני מתרגשת מהלא נודע", אמרה סואץ-קרני במסיבת העיתונאים לרגל פרישתה, "הזימון לנבחרת היה רגע מרגש במיוחד עבורי. בכל שנותיי בכדורסל היו כמה רגעים מרגשים במיוחד, הגביע הראשון על רעננה, הסדרה הבלתי נשכחת עם רמת השרון מול נירוסופט כרמיאל, התקופה בוילנובה שהייתה המאושרת בחיים, העונות באירופה והתקופה הקסומה בבנות הרצליה. ההישג הגדול ביותר הוא ארבע אליפויות אירופה עם נבחרת ישראל. פעמיים במשחקים מול בריטניה נשבר לי הלב, באליפות אירופה 2011 וביום רביעי האחרון. בחדר ההלבשה חיבקתי את חברותיי, הודיתי להם על הזמן שלי איתם, על כך שהייתי חלק מנבחרת כל כך מיוחדת".

"בהרצאות שלי כשגרירת אתנה אני תמיד אומרת שלזכות בתארים זה כיף גדול, אבל בסופו של דבר זוכרים את האנשים שמכירים לאורך הדרך", הוסיפה השחקנית בת ה-37, "תודה רבה לכל השחקניות ששיחקתי איתן, תודה לכל המאמנים שעזרו לי להיות שחקנית ואישה טובה יותר. תמיד רציתי למצות את הפונציאל שבי, כדי שבסוף כל יום אוכל להגיד שעשיתי את המקסימום. לא יכולתי לעשות את מה שעשיתי בלי המשפחה שלי, ורוצה להודות למשפחה המורחבת. אני עוזבת את הכדורסל שאני אוהבת במגמת עלייה, עם דור עתיד מוכשר, ושק מלא חוויות שיספיק לנכדים".

אריק שיבק שמלווה את סואץ-קרני מתחילת הקריירה סיפר: "אני קרוב מאוד למשפחה של ליעד. ליעד היא שחקנית היא המון חוכמה, אהבה, להב ותשוקה, שחקנית שאתה תמיד רוצה שתהיה לך בקבוצה, על המגרש ולא פחות חשוב גם מחוץ למגרש. כאדם, היא אדם שאתה תמיד רוצה להיות בחברתו, תמיד נעימה, תמיד משדרת אופטימיות, ותמיד עוזרת. אישה שתמיד טוב להיות לידה. ליעד היא בשבילי מודל לחיקוי לכדורסל, ולא רק נשים, אחת השחקניות שצריך לקחת ממנה את כל מה שהיא מביאה למגרש ומחוץ למגרש. אוהב אותך מאוד ומאחל לך בהצלחה".

איריס שטרק, יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים אמרה: "אנחנו מעריכים את התרומה שלך לכדורסל הנשים, אבל חוויתי אותך כמנהיגה אמיתית. את המקום שלך כאחת מעשרת הגדולות של כדורסל הנשים בישראל זכית בכבוד. בטוחים שכדורסל הנשים עוד יהנה ממך בעתיד. יש לך חלק עצום לזה שסכום התמיכה בכדורסל הנשים הוכפל פי שלוש".

שחקנית בנות הרצליה ליעד סואץ קרני. קובי אליהו
"את ארץ ישראל היפה"/קובי אליהו

משה פדלון, ראש עיריית הרצליה, אמר: "הטבעת את חותמך עם שלוש אליפויות, בעיניי את ארץ ישראל היפה, דגם שצריך לחקות אותו, אנחנו צריכים אותך לדור העתיד. אנחנו כרשות עירונית ממקדים את כל ענפי הספורט ובעיקר כדורסל וכדורסל נשים. את עשית היסטוריה בכדורסל הנשים. רוצה לאחל לך הצלחה בדרכך החדשה". עופרה בל, סגנית ראש העיר, הוסיפה: "נפרדים זמנית מהשחקנית שהיא בעיניי אגדה וסמל של בני הרצליה בפרט ושל הספורט בכלל. תדעי לך ליעד, זאת רק פרישה זמנית, לא ניתן לך לפרוש. הספורט הנשי נמצא אצלך בדם, וברור לי שתמשיכי לפעול למען המטרות החשובות. ביום שני הבא נשחק את משחק הפרידה של ליעד, ומכאן אני מזמינה את כולם להריע במשחק הפרידה באולם היובל בהרצליה. מאחלת לכולנו שנצליח לגדל עוד ליעד סואץ קרניות, שיהיו סמל וחיקוי לספורטאיות בעיר הרצליה ובכלל".

סואץ-קרני החלה לשחק כדורסל בגיל 7, וכבר בגיל 12 זומנה לנבחרת הקדטיות של ישראל. קריירת המשחק שלה בארץ כללה את קבוצות א.ס רמת השרון, מכבי רעננה, מכללת וילאנובה, במדיה נבחרה פעמיים לחמישיית העונה בביג איסט, ויסלה קראקוב מפולין, ניס ופרובאנס הצרפתיות, אליצור נתניה ובארבע השנים האחרונות הייתה הקפטנית והשחקנית המובילה של בנות הרצליה.

בין הישגי השיא של סואץ-קרני בקריירה היו הדאבל במדי רמת השרון, הופעה עם הקבוצה שנה קודם לכן בחצי גמר גביע רונקטי, זכייה בתואר ה-MVP של העונה במדי אליצור נתניה והנפת גביע המדינה במדי בנות הרצליה אחרי שחזרה מפרישה. היא שימשה במשך שלוש שנים כקפטנית נבחרת ישראל.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully