וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה ילד זה? השיאים שלוקה דונצ'יץ' מאיים לשבור העונה ביורוליג

אם ימשיך בקצב הנוכחי, ישבור ילד הפלא את שיא נקודות המדד ואת שיא קליעות העונשין לעונה אחת. שיפור קטן יאפשר לו לעקוף את פארקר בדרך לשיא נוסף. לנגפורד מועמד לאולימפיאקוס

one

העונה הסנסציונית של לוקה דונצ'יץ' עשויה להפוך לעונה היסטורית ביורוליג. ילד הפלא של הכדורסל האירופי מוליך את המפעל עם 535 נקודות מדד ב-22 משחקים - יותר מכל שחקן העונה, וכמובן שגם הממוצע שלו (24.3) גבוה משל כל שחקן אחר. לעונה הסדירה נותרו עוד שבעה משחקים, ואם דונצ'יץ' יעמיד בהם ממוצע חלש מבחינתו של 15.2 נקודות מדד (או 11 נקודות מדד למשחק אם מוסיפים לכך עוד שלושה משחקי הצלבה), הוא ינפץ את שיא כל הזמנים של נאנדו דה קולו - 656 נקודות מדד ב-27 משחקים, לפני שנתיים.

אבל זה לא הכל. הסלובני בן ה-18, שעתיד להיבחר באחד המקומות הראשונים של דראפט ה-NBA בקיץ, עשוי לנפץ גם שיא נקודות מדד למשחק, אך לשם כך יצטרף להשתפר במעט: כיום הוא עומד על 24.3, מעט מתחת לאנתוני פארקר (24.9 ב-2004/05) ובובאן מריאנוביץ' (25.7 ב-2014/15) שמקדימים אותו. כמו כן, בממוצע של נקודות מדד לדקה, הוא עומד על 37.3 - שני בכל הזמנים, כשרק מריאנוביץ' (37.6) מקדים אותו.

שיא כל הזמנים נוסף שדונצ'יץ' עשוי לשבור בקרוב הוא נקודות מהעונשין לעונה אחת. קית' לנגפורד מחזיק בו עם 168, ולדונצ'יץ' יש כרגע 114. בקצב הנוכחי, הסלובני אמור לשבור את השיא הזה במהלך הפלייאוף, ולשבור גם את שיא זריקות העונשין לעונה אחת, גם כן של לנגפורד (191).

דונצ'יץ', כאמור, מוביל את המפעל בנקודות מדד העונה. בנקודות למשחק הוא שני (17.8), עם אחוזים נהדרים ל-2 (60.9), בצירוף 5.2 ריבאונדים, 4.5 אסיסטים ו-1.2 חטיפות לערב.

* ואם בקית' לנגפורד עסקינן, הרי שבאירופה טוענים שאקס מכבי תל אביב שמשחק העונה בליגה הסינית עשוי להצטרף בקרוב לאולימפיאקוס. האדומים מפיראוס מעוניינים לחזק את הקו האחורי לפני ההצלבה ושוקלים את מועמדותו, כמו גם את אלו של בובי בראון וג'ורדן קרופורד. המועד האחרון לרשימת שחקנים חדשים ביורוליג הוא ה-28 בפברואר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully