וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יי ג'יי רדיק הואשם בגזענות כלפי סינים והתנצל: "זה לא מי שאני"

שחקן פילדלפיה השתתף בסרטון של ה-NBA, בו איחלה הליגה שנה טובה לעם הסיני, ונשמע משתמש במילת הגנאי "צ'ינק". הוא צייץ: "אם הייתי יודע שזה נשמע כך, הייתי מקליט את הברכה מההתחלה"

ג'יי ג'יי רדיק, פילדלפיה סיקסרס. AP
הסתבך. ג'יי ג'יי רדיק/AP

ג'יי ג'יי רדיק נאלץ להתנצל היום (שני) ולספק הסברים, לאחר שהואשם בגזענות כלפי אנשים ממוצא סיני. הגארד של פילדלפיה לקח חלק בסרטון רשמי שצילמה ה-NBA, בו כמה וכמה שחקנים מהליגה בירכו את הסינים לכבוד השנה החדשה שהחלה במדינה מהמזרח הרחוק ביום שישי האחרון, שנת הכלב. הכל היה בסדר עד שהגיע תורו של רדיק, שנשמע כמשתמש במילה"צ'ינק" (Chink) - מילת גנאי כלפי סינים ואסייאתים בכלל.

מיד לאחר שפרצה סערה תקשורתית, רדיק הגיב לדבריו ואמר ש"המילה שחושבים שאמרתי לו נמצאת בכלל באוצר המילים שלי". היום הוא כבר פרסם התנצלות מפורטת ומקיפה יותר, וכתב שהתכוון להגיד "אוהדי NBA סינים", לפני ששינה את דעתו באמצע המשפט ואמר "אוהדי NBA בסין". "אני רוצה להתנצל בפני כל מי שנפגע ממני, זה יצא לגמרי לא נכון", אמר, "כשהתבקשתי להשתתף בסרטון, שמחתי. כשהקלטנו את זה, אף אחד שהיה בחדר לא שמעתי אותי משתמש במילה הזו. אם הייתי יודע שזה נשמע כך, הייתי נחרד ומקליט את הברכה מההתחלה".

"זה לא מי שאני", הוסיף, "כאדם, שחקן, בעל ואבא. היה לי מזל לשחק במשחקי ה-NBA בסין ב-2007 ו-2015. נהניתי מהחוויה, מהתרבות, מההיסטוריה ובעיקר מהאנשים. אני מבקש סליחה. זה אמור להיות זמן לחגיגות, אני כל כך מצטער".

עוד בנושא

אולסטאר 2018: הקבוצה של לברון ג'יימס ניצחה 145:148 את הקבוצה של סטף קרי
ב-NBA מרוצים מהשינוי, דוראנט: "האולסטאר הכי טוב שהייתי בו"
"עומרי כספי צריך להתחיל לקלוע כדי להיכנס לרוטציה של גולדן סטייט"

ההתנצלות של רדיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully