וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאיו לחבריו: "סימנו אותי". השחקנים מתביישים: "מחסום פסיכולוגי במשחקי החוץ"

18.2.2018 / 8:00

הקשר הברזילאי מבין שיעזוב בתום העונה, אבל בעקבות החוזה הגבוה לא יזום את השיחה בעצמו. עידן אלאך ממשיך לרשום שיאים שליליים, עם הקבוצה הגרועה בליגה במשחקי החוץ. ומדוע במועדון יוצאים להגנתו של בן הרוש?

צילום וידאו: אדריאן הרבשטיין, עריכת וידאו: שניר דבוש

עוד מהפכה תעזור?

1. מוחמד אלאך מונה רשמית לתפקיד המנהל הטכני ב-6 בנובמבר. מאז, לקבוצה שלו יש קצת יותר מ-25 אחוזי הצלחה - קצב של ירידת ליגה. אחרי ניסיון לייצב את המערכת עם החלפת גיא לוזון, אתמול זה גם הפך רשמי: זאת לא רק העונה הגרועה ביותר של מכבי חיפה מאז עונת 87/88, אלא עונה שבעקבותיה היא מנפצת עוד ועוד שיאים שליליים. ההולנדי, שהגיע לכאן בקול תרועה, שומר על דומיננטיות בכל הנוגע למאזן משחקי החוץ שלה - מכבי חיפה ממוקמת העונה במקום האחרון בטבלת החוץ עם מאזן עלוב של 21 אחוזי הצלחה ושבעה שערים בלבד (שלושה מהם במשחק אחד) - פחות מכל קבוצה אחרת בליגת העל. אתמול, עם 23 איומים במשחק כולו, אחד מהם בלבד היה של החלוצים שלה (קלאוס בעט פעם אחת לשער, עוואד לא סיכן מחצית שלמה), כשקהת ואזולאי, שחקני מרכז השדה, בעטו 11 פעמים לעבר השער, ורצו יותר מכל שחקן אחר בירוק.

הבאנו את הנתונים היבשים על מאזן משחקי החוץ לידיעת השחקנים. "ברור שיש כאן מחסום פסיכולוגי. כל פעם שאנחנו מגיעים למשחק חוץ, משהו עוצר אותנו", הודה אחד השחקנים אתמול. "אתה רואה את הקבוצה נגד מכבי תל אביב בגביע, נגד קריית שמונה במחזור הקודם, ומבין כמה הבעיה עמוקה. אנחנו לא מסוגלים לנצח בחוץ. זה הרבה יותר גרוע מאשר בעונה שעברה. הייתי אומר לך שצריך לעשות פה מהפך, אבל אני כבר לא בטוח. אולי צריך להשאיר את רוב הסגל, להחליף חלק מהזרים ולאזן אותו קצת. אני לא בטוח שעוד מהפכה תעזור".

עוד בנושא:

פרד רוטן: "הגיע לנו לנצח". טל בנין: "תוצאה שתוציא אותנו לדרך חדשה"
ליגת העל: בני סכנין ניצחה 0:1 את מכבי חיפה

אלמוג כהן שחקן אינגולשטאדט. GettyImages
נמצא במעקב של המועדון. אלמוג כהן/GettyImages

ממותג לשחקן ספסל. ומי סומן לקראת הקיץ?

2. עוד לפני שהגיע למכבי חיפה, קאיו הפך למותג. במכבי חיפה התגאו בגניבה של הקיץ, בשחקן שיהפוך אותה לקבוצה מרתיעה של ימי האליפות. אתמול, בסיום המשחק, קאיו ירד מאוכזב לחדר ההלבשה כמי שמיתג את עצמו כשחקן ספסל. הוא לא שיחק בשלושת המשחקים האחרונים של הקבוצה ואמר לחבריו בקבוצה כי הוא מרגיש שבצוות המקצועי "סימנו אותו". חבריו לקבוצה סיפרו כי קאיו מבין שלא ימשיך בקיץ, אבל לנוכח החוזה המשמעותי שקיבל מיעקב שחר, הוא לא מתכוון ליזום את השיחה בעצמו. "חצי עונה לקח למועדון להבין איפה הוא משחק, ועד שתופקד בעמדה שלו, הוא לא רואה דקה כבר שלושה משחקים", יצא להגנתו אחד השחקנים אתמול. קאיו עשוי לחזור בעונה הבאה לשוויץ, אבל הבעיה העיקרית היא החוזה הגבוה שלו בקבוצה, כ-400 אלף יורו לעונה, שלא מאפשר לשחר להשתחרר ממנו כל כך מהר. ההגנה של מאבוקה, הספסול של קאיו והמעמד של קוסטדינוב אמורים לגרום למהפכה בקו הזרים של שחר ואלאך.

חיפה סימנה מספר שחקנים לקיץ, ביניהם עומרי אלטמן. גם אלמוג כהן נמצא במעקב של המועדון, שכבר החליט לצרף קשר אחורי בקיץ (אם בירם כיאל יחזור לישראל, תהיה לו עדיפות, אך עדיין לא ברור אם זה יקרה). במועדון מודים כי "האפשרויות בשוק הישראלי לא רבות. נצטרך להביא לכאן כמה זרים טובים, וישראלים שיחזקו אותנו".

עוד באותו נושא

פרד רוטן: "הגיע לנו לנצח". טל בנין: "תוצאה שתוציא אותנו לדרך חדשה"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי חיפה עומרי בן הרוש. אדריאן הרבשטיין
"הוא שעיר לעזאזל של המצב". עומרי בן הרוש/אדריאן הרבשטיין

האם בן הרוש אשם במצב?

3. דווקא על רקע התקופה הלא טובה בה הוא נמצא בקריירה, כשחקן שנע בין ההרכב לספסל של מכבי חיפה, במועדון היה מי שיצא אתמול להגנתו של עומרי בן הרוש. אלאך אמנם מחפש מגן שמאלי לקיץ, אבל בחיפה ציינו כי לא בטוח שהעליהום כלפיו היה מוצדק. "רוב השחקנים כאן לא מוכיחים שמגיע להם לספוג פחות מבן הרוש. זאת לא עונת השיא בקריירה שלו, זה נכון, אבל מי משחקני ההגנה יכול לומר שהוא טוב ממנו השנה? איפה האחריות של שאר השחקנים הבכירים שרק מבקרים אותו?", אמר לנו גורם בקבוצה בשבוע שעבר. "כשיונתן לוי משחק אומרים שהוא עדיין חסר ניסיון, ממאבוקה לא מרוצים, רז מאיר לא הוכיח שמגיע לו לשחק בהרכב. הכי קל לבוא אליו בטענות, אבל צריך לומר את האמת - כל ההגנה שלנו נראית רע מאוד. הוא שעיר לעזאזל של המצב", אמר אחד השחקנים.

לבן הרוש יש חוזה לעונה נוספת, המוערך בכ-180 אלף דולר לעונה. זה אולי לא חוזה מאוד גבוה במונחים של מכבי חיפה העונה, אבל לא בטוח שלמכבי חיפה יהיה קל "להיפטר" ממנו בקיץ. לאחרונה, כך מספרים במועדון. זומן בן הרוש לשיחה אישית עם המאמן שטען כי הוא מרוצה ממנו. מה זה אומר לגבי ההמשך? נחכה ונראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully