וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספאחיה: "חשוב לנסות להגביל את רייס", שמיר: "יש חגיגה בעיר"

14.2.2018 / 19:50

מאמן מכבי תל אביב על כוכב היריבה בגמר: "מתכוננים אליו, אבל כשהפסדנו להם עוד שחקנים קלעו", מאמן חולון: "פניני חי בשביל הימים האלה". בולדן ופראחוסקי לא יתלבשו אצל הצהובים

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

גמר גביע המדינה לשנת 2018 ייערך מחר (חמישי) ויפגיש את מכבי תל אביב, מחזיקת הגביע ב-2008, והפועל חולון (21:00, שידור ישיר בספורט 5) הקבוצה האחרונה מלבד הצהובים שזכתה בתואר, בשנת 2009. כ-11 אלף צופים צפויים לגדוש מחר את יציעי יד אליהו, כשכל 4,200 הכרטיסים שהוקצו לחולון כבר נמכרו, ובמכבי תל אביב צפויים לסיים את המכסה שלהם עוד היום. במקביל 1,700 כרטיסים שהוצאו למכירה חופשית באתר "לאן", גם כן נגמרו.

שתי הקבוצות נפגשו בעבר ארבע פעמים בגמר גביע המדינה. בשנת 1959 ניצחה מכבי תל אביב 47:53, כשרלף קליין מוביל את קלעיה עם 16 נקודות. שנתיים לאחר מכן ניצחה מכבי בקלות 46:74, כשקליין מצטיין שוב עם 27 נקודות. הגמר הבא נערך בשנת 1986, מכבי תל אביב ניצחה במשחק צמוד את חולון המוכשרת 86:90, קווין מגי בלט עם 26 נקודות והמפגש האחרון ביניהן במעמד הגמר נערך ב-1991, כשגם אז ניצחה מכבי 90:100 בזכות 32 נקודות של דורון ג'מצ'י.

גלן רייס ג'וניור שחקן הפועל חולון. יוסי ציפקיס
חולון מחכה לעוד הצגה שלו. רייס ג'וניור/יוסי ציפקיס

מסיבת העיתונאים המסורתית לקראת הגמר

מאמני הקבוצות, נבן ספאחיה ודן שמיר וגם צמד הקפטנים, ג'ון דיברתולומאו ושלומי הרוש - הגיעו לאירוע התקשורתי הקבוע של לפני הקרב הגדול על התואר.

ג'ון דיברתולומאו: "אני מתרגש מאוד לשחק בגמר ויודע שהשחקנים מתרגשים. זו הייתה המטרה שלנו ואנחנו מחכים למחר בערב".

שלומי הרוש: "זה גמר גביע ראשון שלי אז בטח שיש התרגשות. יש לנו עד מחר מספיק זמן להתרגש כך שבינתיים מעבירים את הזמן בלי לחשוב יותר מדי. התאמנו היום ואני מקווה שנהיה מוכנים לבוא ולנצח מחר".

נבן ספאחיה: "שום דבר לא העיר אותי בחצי הגמר, אני תמיד ער. אני הרבה זמן בעסק הזה ולא זוכר משחק קל בחצי הגמר. המשחק ההוא נגמר ועכשיו נעשה את המיטב כדי לנצח בגמר. מה שעשינו בחצי הגמר כבר לא נחשב כי אנחנו פוגשים יריבה קשה מאוד בגמר".

דן שמיר: "בסך הכול מסביב ומבחוץ אני מרגיש חגיגה ענקית אצלנו בעיר ועם כל האנשים שמסביב לקבוצה. בעונה הראשונה של שלומי הרוש ושלי בחולון היינו בחצי הגמר והפסדנו למכבי. ועכשיו חזרנו לגמר ועשינו עוד צעד. להבדיל ממקומות אחרים, אצלנו זה קורה לעיתים נדירות יותר. בתוך הקבוצה הרגשות שלי הם בסדר, כרגיל, כמו שצריך להיות בגמר גביע, מחכים כבר לגמר".

ספאחיה על ההכנה המנטאלית של הקבוצה שלו: "אני חושב שהחטאנו הרבה זריקות חופשיות בחצי הגמר וזה הפך את המשחק לקשה מאוד, בעיקר מול אשדוד. זה לא היה קל, אשדוד גם קבוצת ריבאונד מצוינת שלא נתנה לנו לרוץ. אני לא חושב שהייתה בעיה בגישה של השחקנים שלי. לפעמים אתה לא עושה הכול כמו שאתה רוצה. אהבתי את איך שהתאמנו ונגיע עם תכנית משחק שונה לחלוטין מזו שהייתה לנו מול אשדוד. אני סומך על השחקנים ומאמין שנהיה מוכנים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ג'ון דיברתולומאו שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
יניף את הגביע? ג'ון דיברתולומאו/יוסי ציפקיס

ספאחיה על רייס ג'וניור: "לנסות להגביל אותו זה חשוב מאוד. אני לא חושב שזה המפתח היחיד כי חולון משחקת כקבוצה. אם זה ריאלי? כן. אני לא יכול לומר כמה, אין לי מושג כמה הוא יקלע או לא, אבל חלק מההכנה שלנו היא להתכונן אליו. אם הוא משחק טוב ואם הוא חכם, אתה צריך לשים תשומת לב משמעותית יותר אליו. אבל כשהפסדנו להם פה, זה לא היה רק גלן רייס אלא שחקנים נוספים קלעו שלשות".

שלומי הרוש: "הגיע לפה שחקן ברמה גבוהה מאוד, גלן רייס ג'וניור. הוא לוקח את הקבוצה עליו וסוחב אותנו ברגעים טובים ופחות טובים. אפשר לומר שהרבה תלוי בו, אבל יש עוד שחקנים חוץ ממנו ולנו זה עושה טוב שיש כל כך הרבה פוקוס עליו שאנחנו יכולים לבוא ולעשות את העבודה שלנו".

דן שמיר על האקסים של מכבי תל אביב שמשחקים אצלו: "גמר גביע זה לא דבר שקורה כל הזמן. גיא פניני חי בשביל הימים האלה ואנחנו לא חושבים בכלל על ענייני תשוקה. אנחנו מתרכזים במה שאנחנו צריכים ולא בסיפורים שמסביב. יש הרבה דיבורים סביב הפועל חולון, זו קבוצה מעניינת. אני מניח שעוברת על גיא ועל ג'ו אלכסנדר איזו חוויה. אנחנו רוצים להתכונן למשחק, עשינו הרבה אנשים שמחים לפני יומיים ואנחנו צריכים לעבוד קשה כדי לנצח שוב. אנחנו תמיד מתכוננים לפי מה שאנחנו יודעים על היריבות, אבל הרבה פעמים קורים דברים שונים.

בחצי הגמר כולם דיברו על זה שאנחנו קבוצת התקפה, אבל הצלחנו לעצור את ירושלים על תוצאה נמוכה. מכבי תל אביב היא הקבוצה הכי מהירה באירופה, אנחנו גם קבוצה מהירה ומשחקים מהר. אנחנו לא באים להאט. גם הם טובים בזה מאוד, יש להם מובילי כדור חזקים מאוד ויותר מאחד. יהיה משחק מעניין מאוד, נצטרך להישאר מרוכזים. קשה לשמור על איכות גבוהה כל הזמן כשנוסעים במהירות כזו".

ג'ון דיברתולומאו: "היו לנו הרבה עליות וירידות במהלך העונה עד כה וזה חלק מלהיות מקצוענים. להמשיך הלאה בלי קשר למה שקרה".

גיא פניני שחקן הפועל חולון. יוסי ציפקיס
גיא פניני באימון/יוסי ציפקיס

ההכנות לגמר

הפועל חולון עלתה בשעות אחר הצהריים לאימון המסכם שלה ביד אליהו עם סגל מלא, ללא קורי וולדן שעבר הבוקר ניתוח וייעדר כחודש וחצי מפעילות. בקבוצה מספרים על אווירה טובה, ואנשי המנהלה עובדים שעות נוספות על מנת לאתר עוד ועוד כרטיסים לאוהדים שעדיין נותרו ללא מענה. גם הבעלים שלמה אייזיק הגיע לאימון לצפות ולברך את השחקנים. בסיום האימון לקח עוזר המאמן עופר רון חלק מהשחקנים ועבר איתם על דברים מיוחדים לקראת המשחק.

"חשבתי שזה יקרה, שאני אשחק נגד מכבי על תואר", אמר ג'ו אלכסנדר לקראת המשחק, "יודע מה המשחק הזה אומר. אני חושב שהעובדה שאנחנו פה במקום הקבוצות שאמורות להיות פה, זה כבר סיפור גדול. אנחנו מתחרים בכבוד עם קבוצות יורוליג ויורוקאפ, וזה סיפור גדול, ואנחנו מנצחים אותם. זה לא לחץ שונה מהגמרים שהייתי עם מכבי, יש תחושת דחיפות לנצח, וזה הכל, אנחנו באים לנצח".

"אנחנו צריכים להיות עצמנו. שיחקנו נגד כל הקבוצות בליגה הזאת, שיחקנו באירופה, השגנו ניצחונות מול קבוצות טובות, אנחנו רק צריכים להיות עצמנו. מכבי צריכה להוכיח שהיא יכולה לנצח אותנו, הם עדיין לא ניצחו אותנו. בשבילי, היו כל כך הרבה קבוצות שלא רצו להחתים אותי, ומכבי היא עוד אחת, זה כבר עבר בשבילי. המשחק נגד ירושלים הוסיף לנו עוד ביטחון, ואנחנו נביא את הכל. גיא פניני הוא השחקן הכי מנוסה בעולם, ואנחנו שמחים שהוא אצלנו".

נבן ספאחיה מאמן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
ספאחיה וגודס באימון/יוסי ציפקיס

הצהובים החליטו שלא להלביש למשחק את ג'ונה בולדן וארט פראחוסקי, שיהיו השחקנים שיישארו בחוץ למשחק הזה. יובל זוסמן אמר לקראת המשחק: "אנחנו לוקחים כל משחק לגופו. המשחק נגד אשדוד היה משחק לא טוב שלנו, אבל בכדורסל כל יום זה יום חדש וצריך להסתכל אל העתיד ואנחנו באים כדי לנצח את המשחק. אני לא מרגיש לחץ, לא מתרגש. כל המדינה יודעת שגלן רייס ג'וניור הוא השחקן הכי מרכזי כרגע בליגה. ננסה לעצור אותו אבל זה לא רק הוא, כל חולון קבוצה טובה מאוד. ננסה לעצור אותו עם הגנה קבוצתית כמו גם את שאר הקבוצה. אין מחסום פסיכולוגי, כל משחק לגופו. הם ניצחו אותנו פעמיים וננסה לנצח את המשחק השלישי. אני מנסה לעשות את הכי טוב שאני יכול על המגרש ומחוצה לו, באימונים, וכך אני מתקדם. מה שמגיע לאחר מכן זה בונוס מבחינתי".

נוריס קול: "המשחק האחרון היה ונגמר. שם המשחק הוא לנצח ולעלות לגמר, וזה מה שהיינו צריכים ועשינו. המשחק הוא על גביע, אנחנו מלאי מוטיבציה ורוצים לנצח. ידענו שהמשחק מול אשדוד שהכל עלינו, ידענו שחלק גדול מהקהל יהיה נגדנו, אבל זה חלק מהמשחק, אבל כל עוד האוהדים שלנו היו איתנו זה מה שחשוב, וכך היה.

חולון ניצחו אותנו פעמיים, אבל עכשיו זה שונה כי זה על גביע. אני מתרכז בנו ולא בהם. כל עוד נוציא לפועל ונעשה את מה שאנחנו מתכננים לעשות, נהיה בסדר. נהיה חייבים לתת את כל מה שיש לנו למשחק אחד, לילה אחד, ונראה מה יקרה. אני מצפה לזה בקוצר רוח ואני חושב שנהיה מוכנים לאתגר.

על גלן רייס ג'וניור: "הוא שחקן מוכשר מאוד שעושה עבודה טובה בשביל הקבוצה שלו, אבל הוא לא יכול לנצח לבד. אנחנו נהיה מוכנים אליו".

איגוד הכדורסל יחלק במשחק 11,000 דגלוני ישראל ויבקש מהקהל לנופף בהם עם כניסת נשיא המדינה מר ראובן ריבלין בדקות שלפני המשחק. שני חוגי האוהדים של הקבוצות קיבלו אישור להעלות ליציע דגלי פריסה, כך שהתפאורה צפויה להיות מושלמת. בפעם הראשונה בהיסטוריה, שתי הקבוצות יעלו להצגת השחקנים עם חולצה זהה, לציון 70 שנים לכדורסל הישראלי וילבשו אותן בזמן לחיצות הידיים לנשיא ושרת התרבות והספורט חברת הכנסת מירי רגב. בסיום הרבע הראשון יקבל גבריאל צאצאשווילי מקבוצת הפועל עמק יזרעאל את תואר השחקן בליגת העל לנוער על שם תנחום כהן מינץ ממשפחת כהן מינץ. הבחירה בצאצאשווילי, שחקן בנחרת הנוער, הייתה של רוב מאמני ליגת העל לנוער במשאל שקיים איגוד הכדורסל וזו השנה השנייה שהפרס מוענק. 439 סדרנים ומאבטחים ועוד כ-80 שוטרים, יאבטחו את האירוע כולל 26 שוטרי תנועה שינסו להקל על העומסים באיזו ההיכל.

ג'ו אלכסנדר שחקן הפועל חולון עם עוזר המאמן עופר רון. יוסי ציפקיס
אלכסנדר ועוזר המאמן עופר רון/יוסי ציפקיס
דיאנדרה קיין שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
דיאנדרה קיין/יוסי ציפקיס
תמיר בלאט שחקן הפועל חולון. יוסי ציפקיס
תמיר בלאט מחמם את הידית/יוסי ציפקיס
שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
שחקני מכבי תל אביב/יוסי ציפקיס
דן שמיר מאמן הפועל חולון. יוסי ציפקיס
דן שמיר באימון/יוסי ציפקיס
ג'ונה בולדן שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
ג'ונה בולדן/יוסי ציפקיס
פייר ג'קסון שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
פייר ג'קסון/יוסי ציפקיס
דשון תומאס שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
דשון תומאס/יוסי ציפקיס
מייקל רול שחקן מכבי תל אביב עם נבן ספאחיה. יוסי ציפקיס
רול וספאחיה/יוסי ציפקיס
איתי שגב שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
איתי שגב/יוסי ציפקיס
ארט פראחוסקי שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
ארט פראחוסקי/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully