וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת הבובסליי של ניגריה: נוכיח לטראמפ שאפריקה היא לא "חור תחת"

שלוש צעירות אמריקאיות, בנות למהגרים ניגרים, ייסדו את נבחרת הבובסליי הראשונה שתייצג את אפריקה במשחקי החורף. הגולשת שון אדיגון: "המטרה שלנו היא להביא גאווה ליבשת. אנחנו מתרגשות"

רויטרס

בשבוע הבא תספק אולימפיאדת החורף בפיונגצ'אנג רגע אנושי יוצא דופן, ללא כל קשר לתוצאות הספורטיביות. זה יקרה כאשר נבחרת בובסליי הנשים של ניגריה תיכנס למעגל התחרויות.

לרבים מזכירה הנבחרת הניגרית את נבחרת הבובסליי של ג'מייקה. הג'מייקאנים הופיעו לראשונה באולימפיאדת החורף בקלגרי 1988 וסיפורם המיוחד אף הונצח בסרט "ג'מייקה מתחת לאפס". כעת מקוות בנות הנבחרת הניגרית להפוך ללהיט החדש של הענף. זאת בהופעה ראשונה אי פעם של נבחרת אפריקאית בתחרויות הבובסליי.

כל חברות הנבחרת הן ילידות ארצות הברית שנולדו למהגרים ניגרים. הרוח החיה מאחורי היוזמה היא שון אדיגון (30), ילידת שיקגו שייצגה את ניגריה בריצת 100 מטר משוכות באולימפיאדת לונודון ב-2012. בשלב מסוים החליטה לעשות הסבה לספורט חורף וצירפה אליה שתי אמריקאיות - ניגריות נוספת: נגוזי אונוומרה ואקונו אומגו.

אדיגון נשמעה נרגשת לקראת ההופעה בפיונג'צאנג ואמרה: "למרות שאנחנו אמריקאיות אנחנו קודם כל ניגריות. גודלנו וחונכנו לאהב את התרבות הזאת. למעשה אנחנו נייצג לא רק את ניגריה אלא את כל היבשת האפריקאית ואנחנו נביא לה גאווה. אנחנו יודעות שכל ניגריה מתרגשת מכך שיש לה נציגים באולימפיאדת החורף. וגם אנחנו מתרגשות".

נגוזי אונוומרה התייחסה לטענות שעשויות לצוץ על כך שלמדינה אפריקאית אין מה לחפש באולימפיאדת החורף ואמרה: "אף אחד בעולם לא יכול להגיד לך שאתה לא שייך למקום שבו אתה רוצה לבטא את עצמך. זה הדבר הגדול שאנחנו מביאות למשחקים. צריך לשאול אותנו על הביצועים שלנו בתחרות ולא על עצם העובדה שהגענו אליה".

בכתבות שעסקו בנבחרת הניגרית צוין כי ההופעה ההיסטורית במשחקים האולימפיים באה על רקע ההכרזה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על כך שמדינות אפריקה הן "חור תחת". חברות נבחרת הדגישו כי בכוונתן להעביר מסר לפיו לאפריקה יש מה להציע במגוון רחב של תחומים וגם בספורט החורף.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully