וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולימפיאדת החורף: צפו בבת 17 עושה היסטוריה בסנואובורד עם ביצוע מרהיב

בזמן שחברות שלה בתיכון, קלואי קים השלימה הישג היסטורי עם קפיצה מסוכנת וציון כמעט מושלם: "הייתי חייבת את זה בשביל עצמי". הכירו את הסנסציה האמריקאית החדשה. וגם: ולדיסלב ביקאנוב הישראלי שוב נפסל

רויטרס

קלואי קים זכתה הבוקר (שלישי) במדליית זהב בסנואובורד ב-Half pipe (חצי צינור), כשהאמריקאית בת ה-17 רושמת ביצוע מרהיב בגמר ומנצחת את יריבותיה בפער גדול. קים, ילידת שנת 2000, קיבלה 98.25 נקודות בביצוע השלישי שלה, וסיימה בהפרש של למעלה מ-10 נקודות על הזוכה במדליית הכסף (ליו ג'יאהו הסינית), ביום שמשך עד עתה הכי הרבה צופים לפארק האולימפי ביונגצ'אנג.

קלואי קים, סנואובורד, אולימפיאדת החורף. רויטרס
בגיל 17 הלחץ לא מורגש. קים/רויטרס

עוד לפני הסשן השלישי שלה כבר היה די ברור שקים תזכה במדליית הזהב, מה שאיפשר לה לעלות בלי לחץ, ולהשלים ביצוע וירטואוזי, שכלל פעמיים ברציפות 1080 - שלושה סיבובים מלאים, בפעם הראשונה בהיסטוריה שמישהי עושה כזה דבר באולימפיאדה, כשהיא נוסקת לגבהים ונוחתת ללא פחד. "ידעתי שלא אוכל להיות מסופקת אם אחזור הביתה אך ורק עם מדליית הזהב, ולדעת שיכולתי לעשות יותר", הסבירה בסיום מדוע הלכה על המהלכים המסוכנים, "כך שהסיומת הזאת הייתה רק בשבילי ולהראת לעצמי שאני יכולה לעשות את זה ולתת את הביצוע הכי טוב שאני יכולה".

קים הגיעה לקוריאה מהמקום הראשון בדירוג העולמי, עם לא מעט לחץ על כתפיה, אבל מתברר שבגיל 17 הלחץ הוא לא ממש מורגש. היא הפכה לזוכה הצעירה אי פעם במדליית זהב בתחרות, 13 שנה בלבד אחרי שאביה לקח אותה לראשונה לגלוש. אחרי שזיהה את הכישרון שלה, הוא עזב את עבודתו כמהנדס, והשקיע את חייו בילדה. היום אבא ואמא שלה התמוגגו ביציעים. "אבא שלי הקריב המון עבורי", אמרה הזוכה בסיום, "לעזוב את הכל ולעזור לילדה שלך להגשים את החלום שלה, מראה עד כמה גדולה התשוקה שלך לענף. אני חושבת שהיום עשיתי את זה בשביל המשפחה שלי, ואני אסירת תודה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
קלואי קים, סהנואובורד, אולימפיאדת החורף. רויטרס
קלואי קים, סהנואובורד, אולימפיאדת החורף/רויטרס
קלואי קים, סנואובורד, אולימפיאדת החורף. רויטרס
קלואי קים, סנואובורד, אולימפיאדת החורף/רויטרס

בזמן שחברים שלה לומדים בתיכון, היא שוברת שיאים בענף. בגיל 15 היא הפכה לראשונה אי פעם שעושה פעמיים ברציפות 1080. היא קיבלה על הביצוע את הציון 100, הישג שרק שון ווייט עשה. השנה היא הפכה לראשונה אי פעם שזוכה בארבע מדליות זהב ב-X GAMES לפני גיל 18. בעקבות זאת קים הפכה ללהיט רשת, וסיפרה ש"הגעתי לפה עם 160 אלף עוקבים, פתאום יש לי יותר מ-300 אלף". היא מספרת ש"אמא שלי מבקשת ממני לתייג אותה בתמונות כדי שתשיג עוד לייקים ועוד עוקבים...". אחרי הזכייה שלה היא צייצה "חבל שלא סיימתי את הסנדוויץ' שלי בארוחת בוקר, כי עכשיו אני רעבה", עם שגיאת כתיב.

לאור העובדה שהמשפחה שלה היגרה לארה"ב מדרום קוריאה (עם 800 דולר בכיס), היא הפכה לגיבורה בשתי המדינות. מי שעוד צפתה בה היום הייתה סבתא שלה הקוריאנית, שלראשונה בחייה ראתה אותה בפעולה. "רק באמצע סיפרו לי שסבתא נמצאת פה", היא סיפרה, "וחשבתי לעצמי, 'זה בשבילך סבתוש'. עכשיו אני רק רוצה לצאת איתה לשופינג". הקריירה של הילדה רק החלה, אבל יש למה לצפות.

נתן את חייו, עכשיו אבא חוגג עם כוס בירה

הילדה ראבה

* הנציג הישראלי היחיד במשחקים היום היה ולדיסלב ביקאנוב, ששוב חווה אכזבה. יומיים לאחר שנפסל במוקדמות תחרות ההחלקה המהירה ל-1,500 מטר, שוב נפסל אלוף אירופה לשעבר, הפעם במוקדמות ה-1,000 מטר, לאחר שהשופטים בחנו את המקצה בו השתתף, ובכל מקרה קבע תוצאה שלא הספיקה לו להשתחל לגמר. בהמשך האולימפיאדה ינסה ביקאנוב להעפיל לגמר במירוץ ל-500 מטר.

ולדיסלב ביקאנוב. רויטרס
עוד אכזבה. ביקאנוב/רויטרס
ולדיסלב ביקאנוב. רויטרס
תהיה לו עוד הזדמנות. ביקאנוב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully