וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באבלסברג הגרמנית מסרבת לשלם קנס במטרה להילחם באנטישמיות

הקבוצה מהליגה הרביעית בגרמניה, שאוהדיה קראו "חזירים נאצים החוצה" לאוהדי אנרגי קוטבוס שקראו לעברם "יהודים, תיקנים, העבודה משחררת", פתחה בקרב ואם לא תשלם עלולה לרדת ליגה

אוהד אנרג'י קוטבוס במשחק נגד באבלסברג. AP
אוהד קוטבוס נלקח על ידי אנשי האבטחה במשחק המדובר/AP

הסיפור הבא עושה לא מעט רעש תקשורתי בימים האחרונים בגרמניה: באבלסברג, המשחקת בליגה הרביעית, מסרבת לשלם קנס על סך 7,000 יורו שהיא קיבלה מההתאחדות לכדורגל הצפון-מזרחית של גרמניה על קריאות של אוהדיה לעבר אוהדי קבוצת אנרגי קוטבוס בחודש אפריל של השנה שעברה. אוהדי באבלסברג הגיבו לאוהדי קוטבוס: "חזירים נאצים החוצה", זאת אחרי שאוהדי קוטבוס כינוי אותם "יהודים, צוענים, תיקנים" וקראו לעברם "העבודה משחררת". אוהדי קוטבוס גם הצדיעו במועל יד ובעקבות התקרית שני המועדונים 'זכו' לקנסות.

בעוד קוטבוס זכתה לקנס נמוך בהרבה, בבאבלסברג התלוננו על כך שאוהדיהם הגיבו בלבד ושאין מדובר בקנס צודק. יתרה מזאת, המועדון מהעיר פוטסדאם אף החריף את המאבק לאחרונה ופנה לגופים יהודיים מקומיים במטרה שיעזרו להם לשנות את ההחלטה ולא לשלם את הקנס. לבאבלסברג יש עד ה-14 בפברואר לשלם את הקנס, ואם לא יעשו זאת הם צפוים לקבל עונש כבד, ואולי אף לרדת ליגה באופן אוטומטי. ראוי לציין שהמועדון מסוגל לשלם את הקנס, אך פשוט חושב שהוא אינו צודק ושהוא ניתן כסוג של פרס לקוטבוס ולאוהדיהם שהשתמשו בקריאות אנטישמיות.

הקבוצה הוציאה חולצות עם הסלוגן "נאצים מחוץ לאצטדיון" וביקשה תרומות על מנת שהאוהדים יעזרו להם אם המקרה יגיע לבית המשפט. בקבוצה סיפרו כי הם מתכוונים להילחם באנטישמיות, ושהם לא יסבלו מקרים דומים בעתיד. מועדונים נוספים, דוגמת המבורג וסנט פאולי, התחילו בתהליכים דומים אך אצלם מדובר בפעילויות חברתיות בלבד ובמקרה של באבלסברג בקרב שעלול להשפיע על המועדון ולהוריד אותו ליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully