וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהעונה הבאה: קבוצות שישתפו פחות זרים יתוגמלו ב-300 אלף שקל

8.2.2018 / 15:45

המנהלת החליטה שהקבוצות יוכלו להמשיך לרשום שישה זרים ולשתף חמישה וכן לתגמל קבוצות שלא ימלאו את מכסת הזרים. ארבע הגדולות התנגדו, יתר 10 הקבוצות היו בעד שיטת התגמול. ארז כלפון מונה ליו"ר

אתר רשמי
אנשי מכבי תל אביב, בן מנספורד, יעל מרגלית. קובי אליהו
בן מנספורד ממכבי תל אביב/קובי אליהו

פורום ה-18 של מנהלת הליגות התכנסה היום (חמישי) כדי לדון ולהכריע בשאלת מספר הזרים בעונה הבאה ושיטת התמריצים שהוצעה לקבוצות שיסתפקו במספר זרים נמוך מהמספר המקסימלי. אחרי דיונים רבים התקבלה ההחלטה להמשיך גם בעונה הבאה בשיטה הנהוגה היום, לפיה לכל קבוצה יותר לרשום שישה זרים כאשר רק חמישה יכולים לשחק בעת ובעונה אחת. יחד עם זאת, קבוצה שתשתף פחות זרים תתוגמל ב-300 אלף שקל. במהלך הדיון מכבי תל אביב הציעה שיהיה שינוי שכל ששת הזרים יוכלו לשחק ביחד אך הם היו בדעת מיעוט ודעתם לא התקבלה.

יש לציין שארבע הקבוצות הגדולות - מכבי תל אביב, מכבי חיפה, בית"ר ירושלים והפועל באר שבע התנגדו לשיטת התמריץ. כל הארבע גרסו שצריך להשאיר את שיטת הזרים על כנה ולא לתמרץ קבוצות שירשמו פחות זרים. מי שהתנגד והיה מאוד פעיל בעניין היה נציג הפועל חיפה דורון אוסידון שביקש להעלות להצבעה את הנושא וכך יצא שכל עשר הקבוצות האחרות הצביעו בעד שיטת התמריץ שתיכנס לתוקף.

דורון אוסדון נציג הפועל חיפה אמר בכניסה לישיבה: "הפועל חיפה בעד השארת המצב כפי שהוא היום. שישה זרים רשומים, חמישה יכולים להיות על הדשא ביחד. הפועל חיפה דוגלת בשילוב שחקנים צעירים ושחקני בית ואנחנו לא רוצים להגדיל את מספר הזרים".

דניאל סטאצ'ו מהפועל עכו היה באותה דעה והוסיף: "צריך לחייב קבוצות לשתף יותר שחקנים מתחת לגיל 21. כך זה נהוג ברומניה וכך אנחנו משתדלים לעשות בהפועל עכו".

מנכ"ל מכבי תל אביב בן מנספורד שהגיע לישיבה עם עורכת הדין יעל מרגלית, אמר: "ג'ורדי קרויף כבר הביע את העמדה שלו הבוקר. אנחנו רוצים לעשות את הכי טוב עבור המועדון".

דניאל סטנצ'ו, יו"ר הפועל עכו. קובי אליהו
"צריך לחייב קבוצות לשתף יותר שחקנים מתחת לגיל 21". סטנצ'ו/קובי אליהו

במהלך הישיבה אישר פורום ה-18 את מינויו של ארז כלפון לתפקיד וי"ר המנהלת החדש במקום אורן חסון.

בנוסף, מנהלת מתכננת מהפכה בגביע הטוטו. על פי ההצעה, החל מהעונה הבאה גביע הטוטו ישוחק במתכונת חדשה שתאפשר לקבוצות הכנה טובה יותר לליגה, הפחתת עומס מהקבוצות המשחקות באירופה ועניין רב יותר במפעל. התוכנית החדשה שתואמה עם הטוטו, הוצגה היום על ידי מנכ"ל המנהלת ניקולס לב, אושרה בדירקטוריון המנהלת ותובא לאישור ההתאחדות לכדורגל.

עד היום נמשכו משחקי גביע הטוטו מעבר לפתיחת הליגה, מה שהוריד את העניין במפעל בקרב קבוצות הליגה והקהל. משחקי גביע הטוטו תוך כדי הליגה, גרמו לשחיקה ופציעות של השחקנים במהלך העונה, עובדה שגרמה לקבוצות לשחק בהרכבים משניים. בנוסף, המפעל יצר עומס משחקים כבד על הקבוצות הישראליות המתמודדות במפעלים האירופאיים. על מנת לתת מענה לחסרונות הללו של המפעל ולהגביר את העניין בו, הציעה המנהלת מבנה חדש למפעל גביע הטוטו שאושר היום כאמור בדירקטוריון.

על פי השיטה יהיו שני בתים של חמש קבוצות וסיבוב אחד בשיטת ליגה של חמישה מחזורים כששתי הראשונות בכל בית יעלו לחצי הגמר, יתר הקבוצות ישובצו למשחקי דירוג.

אר כלפון אמר היום: "לבקשת ראשי הקבוצות, החלטתי להירתם למשימה הלאומית ולהוביל את מנהלת הליגות לכדורגל בישראל בשנים הבאות. עבורי כדורגל הוא לא רק ספורט, הוא גשר בין עולמות, הוא כלי שמחבר בין פריפריה למרכז ובין יהודים לערבים. ספורט בכלל וכדורגל בפרט הם כלים בלתי רגילים להקניית ערכים מגיל צעיר וחינוך למצוינות. כדורגל הוא מהמקומות הבודדים בהם לכולם יש הזדמנות שווה, טובי השחקנים בעולם הגיעו מהשכבות החלשות ועלו לגדולות".

היו"ר היוצא אורן חסון: "הייתה זו חוויה עסקית מאתגרת, מעניינת ומהנה ואני חש תחושת סיפוק על כברת הדרך שבאה לידי ביטוי בהצלחה הכלכלית, בקידום התשתיות (לרבות האצטדיונים הוותיקים), בשיפור חווית הצפיה - במגרש ובטלוויזיה - וביצירת דפוסי ניהול מוקפדים בדרך של שקיפות. לאחר שהונחו היסודות לקידום הכדורגל הישראלי אין לי ספק כי ארז כלפון, ביחד עם המנכ"ל ניקולס לב, ימשיכו להצעיד את המנהלת קדימה ויעמדו בפני המשימות והאתגרים הלא פשוטים בדרך לשיפור פני הכדורגל המקצועני בישראל".

יו"ר מנהלת הליגה, ארז כלפון. אתר רשמי
היו"ר החדש, ארז כלפון/אתר רשמי
  • עוד באותו נושא:
  • ליגת העל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully