וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במנהלת הליגה טוענים: הקבוצות לא מקבלות מספיק כסף מהגביע

7.2.2018 / 15:15

במנהלת מנהלים ויכוח עם איגוד הכדורסל שהעביר בשנה שעברה כ-250 אלף שקלים מההכנסות מהגביע. האיגוד בתגובה: "קיים הסכם ברור. מאחלים לראשי המנהלת הנאה מרובה בהופעה של סטטיק ובן אל תבורי במשחק האולסטאר"

one

השבוע הגדול של גביע המדינה עומד מעבר לפינה, אך מלווה אותו מחלוקת גדולה בין מנהלת ליגת העל לאיגוד הכדורסל. מנהלת הליגה פנתה לאיגוד לפני מספר חודשים לגבי חלוקת הכספים שמקבלות קבוצות הליגה מחצי גמר הגביע, לאחר שבעונה שעברה קיבלו ארבע הקבוצות 250 אלף שקלים ביחד.

בישיבת דירקטוריון שנערכה השבוע התלוננו שוב הקבוצות על המצב, כשאחד החברים שם אמר: "אני מעדיף לא לזכות בגביע. אנחנו נכנסים רק להוצאות מהמפעל הזה. לא יכולים לשלם בונוסים מהסכום הלא משמעותי שמגיע מהמפעל הזה". הדרישה של מנהלת הליגה היא לחלוקה שונה של הכספים, שהם דורשים מעל חצי מההכנסות מהגביע, שמוערכות על פי המנהלת ב-2.5 מיליון שקלים, ביחד עם הכנסות משידורים וספונסרים. עוד ציינו במנהלת הליגה כי הם לא דורשים לנהל את מפעל הגביע כפי שמנהלות חמש מנהלות ליגות באירופה אלא רק לדאוג לחלוקת כספים הוגנת לקבוצות מהמפעל

באיגוד הכדורסל הקימו וועדה לבחינת טענות מנהלת הליגה, בה נכחו גם חברי ההנהלה שיושבים בדירקטוריון מנהלת הליגה אלדד אקוניס ורמי כהן, אך לטענת המנהלת לא הגיעו תשובות לטענותיהם.

גביע המדינה באימון הפועל ירושלים, הפועל חולון. נועם מושקוביץ
גביע המדינה בכדורסל/נועם מושקוביץ

תגובת איגוד הכדורסל:

"בין איגוד הכדורסל למנהלת הליגה קיים הסכם שמגדיר באופן הברור ביותר את חלוקת הסמכויות בין הגופים וכך גם את נושא הגביע. בעקבות פנייה של מספר חברי הנהלה וכפי שנכתב בידיעה, הוקמה ועדה, בה חברים כמוזכר גם חברי הנהלת האיגוד שהינם ראשי קבוצות ואנו בטוחים שהם יגיעו למסקנות הנכונות.

"איגוד הכדורסל נוהג בתקציביו באחריות רבה ולא בפזרנות. תפקידיו ותקציבו של האיגוד אינו בא כדי לממן רק קבוצות מקצועניות, אלא בעיקר את 12 הנבחרות הלאומיות שלו, כדורסל צעירים, שיפוט, מפעלי הגביע האחרים של האיגוד לצעירים, נשים ואחרים ועוד אין ספור פעילויות. חשוב לזכור שהאיגוד מנהל 212 ליגות עם יותר מ-2,300 קבוצות ולא רק ליגה אחת בת 12 קבוצות, חשובות וגדולות ככל שיהיו.

"בניגוד לנאמר בכתבה, הקבוצות שמעפילות למשחק הגמר מתוגמלות בסכומים נאים למדי וזאת וזאת גם באמצעות מכירת כרטיסים שהן מקבלות בהנחה של 20 אחוזים. חשוב לציין, שישראל היא מהמדינות הבודדות שמחלקות תקבולים עבור הופעה או זכייה בגביע. בספרד, יוון, בטורקיה ומדינות נוספות, אין חלוקת כספים כלל ואין קבוצה שלא רוצה לזכות בגביע, הרי אין כבוד גדול מזה. לפעמים יש תחושה שיש כאלו ששוכחים שבסופו של דבר מדובר בספורט והנאה ולא רק עסקה כלכלית.

"אנו מאחלים לראשי המנהלת הנאה מרובה בהופעה של סטטיק ובן אל תבורי במשחק האולסטאר".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אור שקדי. מערכת וואלה!
אור שקדי/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully