וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועד האולימפי יוצא למאבק בתיקון חוק הספורט: "פגיעה חמורה בספורט בישראל"

5.2.2018 / 10:15

מוסד הגג של ההתאחדויות ואיגודי הספורט בכל הענפים שלח לשר האוצר ושרת הספורט מכתב המתריע מפני הנזק הצפוי כתוצאה מחוק ההסדרים החדש: "פוליטיזציה של הספורט עלולה להוביל להחרמה על ידי הוועד האולימפי הבינלאומי"

מירי רגב ומשה כחלון אוגוסט 2017. ראובן קסטרו, אבי כהן, עיבוד תמונה
איך הם יגיבו? משה כחלון ומירי רגב/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, אבי כהן

הוועד האולימפי הישראלי שלח הבוקר (שני) מכתב לשר האוצר משה כחלון ושרת הספורט מירי רגב, בו התריע מפני "פגיעה חמורה ובלתי הפיכה בספורט בישראל". על רקע תיקון החקיקה המוצע בכנסת כחלק מחוק ההסדרים החדש, תשונה חלוקת הכספים המגיעים כיום מהטוטו אל האיגודים, כך שהכספים יוזרמו אל משרדי האוצר והספורט תחילה.

במכתב נטען שהשינוי המתוכנן יגרום ל"הדרת גופי הספורט מקביעת מדיניות הספורט וחלוקת המשאבים, יצירת מנגנון בירוקרטי נוסף תביא לשיתוק פעילות הספורט ואובדן עצמאות הספורט ופוליטיזציה והסכנה המוחשית להחרמה על ידי הוועד האולימפי הבינלאומי והתאחדויות הספורט הבינלאומיות".

עוד נכתב במכתב: "כיום הכסף מחולק לגופי הספורט השונים על פי קביעת המועצה הלאומית לספורט, שהוקמה אך לפני ארבע שנים לפי הצעת חוק ממשלתית, על בסיס החלטות ועדות ציבוריות הקובעות אמות מידה לתמיכה בספורט. כעת הממשלה מבקשת לתקצב ולחלק את הכספים המועברים לגופי הספורט, לאיגודים, לאגודות ולספורטאים ולחלק אותם לפי ראות עיניה תוך פגיעה בעצמאותו של הספורט. הוועד האולימפי בישראל מחויב לאמנה של הוועד האולימפי הבינלאומי הקובעת שאסור לגופי הספורט השונים להיות כפופים להחלטות של גופים חיצוניים, בהם גורמים ממשלתיים. המשמעות של הצעה זו: שליטה מוחלטת בכספי הספורט על ידי פקידי הממשלה. זוהי הפרה בוטה של האמנה האולימפית האוסרת על הוועד האולימפי הלאומי בכל מדינה להיות כפוף ללחצים פוליטיים או כלכליים. יצוין כי הוועד האולימפי הבינלאומי זכאי לקבל החלטות שונות, לרבות השעיה או ביטול הכרה בוועדים אולימפיים במקרים כגון אלה המוצעים בתזכיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully