וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה תערוך מהפכה בהגנה בקיץ. רוטן: "המשחקים הקרובים ישפיעו על עתידכם"

4.2.2018 / 7:50

הקבוצה תצרף שני מגנים בכירים, השחקנים קוראים לצוות המקצועי "להפריד" בין גרשון ודוס סנטוס וחוששים ממאבקי תחתית: "לא בנויים לזה". וגם: ההבטחה לאתנסיאדיס שהובילה לאשראי המוגזם

ברני ארדוב

מהפכה בהגנה בקיץ, מספר מגנים על הפרק

1. מכבי חיפה לא הייתה אמורה לצרף בלם זר בחלון ההעברות הזה, אבל שולחן הדיונים של הבורר עמיאל תגר חשב אחרת, והטיס את אטיין ריינן לישראל. ההולנדי ערך שני אימונים עם הקבוצה, אבל החשש מכושר משחק לקוי השאיר אותו לפחות זמנית מחוץ לסגל. "אי אפשר לשחק עם דוס סנטוס וגרשון יחד, פשוט אי אפשר. כדאי שמישהו יגיד את זה לרוטן", אמר אחד השחקנים בסיום. חוסר התיאום הזה עשוי להוביל כמובן את ריינן להרכב כבר באחד משני המשחקים הקרובים, ואת מכבי חיפה למחשבות לקראת הקיץ, אבל זו לא הבעיה העיקרית. "אליסון נמצא בירידה הדרגתית ביכולת. המהירות היא החלק היחיד שנשאר ממנו, וגם את זה סאבו לקח לו אתמול", אמרו על הברזילאי, שבתחילת העונה הוכתר כזר הטוב ביותר שהגיע לכרמל.

התיאום בין גרשון ודוס סנטוס הוא לא היחיד שעליו מדברים שחקני מכבי חיפה. רבות נכתב כאן על היכולת ההגנתית של ארנסט מאבוקה ואתמול זה בא לידי ביטוי בכל אחד מהשערים שספגה הקבוצה - כיסוי לקוי על וראן בשער הראשון, חזרה איטית וחוסר יכולת לעצור את סאבו בשני, בישול בנגיחה לשכטר בשער השלישי. כל זה מוביל את מכבי חיפה להחלטה עליה פרסמנו בשבועות האחרונים - להתחזק במגן ימני בקיץ. כזכור, שמותיהם של דור אלו ומאור קנדיל כבר עלו. אם בן ביטון יישאר בבאר שבע, לא מן הנמנע שמעבר אלו יקרה, למרות הסכומים הרבים שברקת שילמה עבורו בקיץ. חיפה תצרף גם מגן שמאלי בקיץ. היא מאוד רוצה להחזיר את טאלב טואטחה. אם זה לא יקרה היא תחפש מגן שמאלי זר. "תהיה כאן סוג של מהפכה בהגנה בקיץ, לפחות בגזרת המגנים", אמר לנו לאחרונה גורם בכיר בחיפה. המשחקים האחרונים הקפיאו מעט את המחשבות לגבי זה, אך נראה כי המהפך בלתי נמנע.

עוד בנושא:

פרד רוטן: "לפי המחצית השנייה אנחנו קבוצה של פלייאוף תחתון"
ליגת העל: בית"ר ירושלים ניצחה את מכבי חיפה 1:3

שלומי אזולאי, ניקיטה רוקאביציה, מכבי חיפה. ברני ארדוב
"הסיכוי שנרד נמוך, אבל יש סיכוי כזה". שחקני מכבי חיפה אתמול בטדי/ברני ארדוב

"לעשות סוויץ'"

2. עשרה הפסדים רשמה מכבי חיפה ב-21 משחקים העונה. זה כנראה לא השפל הגדול ביותר שמכבי חיפה יכלה להגיע אליו. אתמול, היריבה העירונית השלימה 42 נקודות, בדיוק כפול מהחבורה בירוק. לוזון לא עזר, המאמן הזמני מאס לא סייע, ועכשיו רוטן צריך להוציא את הקבוצה מהתחתית. בהנהלה שלו מנסים לשדר לשחקנים עסקים כרגיל. זה עדיין לא מוריד את הפער מאשדוד, ובטח לא את הביקורת של השחקנים כלפי מה שמתחולל מאחורי הקלעים. "היום, אחרי ההפסד הזה, אין כאן אחד שיכול לומר לך שאנחנו נשארים בוודאות בליגה. אני עדיין טוען שהסיכוי שנרד נמוך מאוד, כמעט אפסי אפילו, אבל יש סיכוי כזה. אולי צריך לעשות סוויץ', להבין איפה אנחנו נמצאים - אפילו לשחק כמו קבוצת תחתית, למרות שרובנו לא בנויים לזה. אנחנו מגיעים למשחקים ומנסים לשלוט בכדור, לא בטוח שזה נכון. אולי צריך לשנות גישה ולהבין שאנחנו במאבקי הישרדות". שחקנים נסעו בסיום הביתה, ואת הקריאות של אוהדי בית"ר הם לא ישכחו זמן רב. "רדו ליגה", הם קראו לעברם.

רוטן עצמו נכנס לחדר ההלבשה, לחץ את ידי השחקנים והוסיף: "בואו נשים את המשחק הזה מאחור, יום משחק גביע בשלישי. המשחקים הקרובים ישפיעו על עתידכם". חיפה תפגוש בשני המחזורים הקרובים את קריית שמונה (בית) ובני סכנין (חוץ) קבוצות לא פחות חזקות ממנה, שאמורות להילחם איתה גם בפלייאוף התחתון.

עוד באותו נושא

פרד רוטן: "לפי המחצית השנייה אנחנו קבוצה של פלייאוף תחתון"

לכתבה המלאה
עומרי גלזר שוער מכבי חיפה מול אופיר קריאף שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
מו אלאך והצוות ימשיכו לעקוב. עומרי גלזר/ברני ארדוב

מה עובר על גלזר?

3. בשבוע האחרון דיווחנו על הביקורת כלפי ההתנהלות בעניין מאמני השוערים. אנטמן הלך, דוידוביץ' חזר לנוער כדי לפנות מקום לואן זוואם, וגלזר חסר הביטחון מוצא את עצמו מאז הקיץ עם מאמן שוערים שלישי. ההפסד אתמול לא מוסיף לו נקודות זכות ואולי כדאי שידחה את הפגישה עם מכבי חיפה שאמורה להתקיים ממש בימים הקרובים בנוגע לחוזה חדש. השערים שספג אמנם לא באשמתו הישירה, אבל גלזר טעה פעמיים כבר בפתיחת המשחק והוכיח שיש לו עוד הרבה מה ללמוד. כל זה לא מוציא את מכבי חיפה נקיה מאחריות. שם היה מי שאמר שהיה אפשר לחכות עם השינויים הללו לקיץ, ואולי גם לא לפגוע בניר דוידוביץ' שירד חזרה לנוער ויצטרך להמתין זמן מה עד שיחזור. כרגע, חיפה לא חושבת להביא שוער אחר, אבל מוחמד אלאך והצוות ההולנדי שלו ימשיכו לעקוב אחר הנעשה בגזרתו.

קלאוס שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
אכזבה אדירה. קלאוס/ברני ארדוב

ההבטחה לאתנסיאדיס

4. במשחקי הבית של מכבי חיפה, כשהכרוז צועק את השם הפרטי של החלוץ היווני, הקהל מיד צועק "קלאוס". זה הרבה יותר קל מלומר את שם המשפחה של אתנסיאדיס, שחקן שעד היום גם במכבי חיפה לא למדו אותו. לפני מספר שבועות, כששמו עלה בתקשורת כמי שמועמד לחזור לפאוק סלוניקי, מכבי חיפה רצתה לשחרר אותו. היא אפילו בדקה את הנושא הזה עם סוכן השחקנים פיני זהבי, שעשה מאמץ להשלים את המעבר, אבל הנהלת פאוק סירבה להחזיר אותו ומכבי חיפה נתקעה עם עוד שחקן זר שלא ממש תורם למאזן השערים שלה.

בנקודה הזאת בדיוק, חיפה החליטה לעשות סוף לרזומה העלוב שלו. אתנסיאדיס זומן לשיחה עם הצוות המקצועי, ושמע כי הוא יקבל קרדיט במשחקים הקרובים כדי להוכיח מיהו חלוץ יוון שדיברו עליו כל כך הרבה בקיץ. מאז השיחה הזאת, היווני משחק שלושה משחקי ליגה ועוד אחד בגביע, ומספק מספרים של העונה שעברה בפאוק: אפס.

מצד שני, האם יש עוד שחקן שמסוגל לספק מספרים דומים לסלליך ורוקאביציה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully