וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב הפסידה בחוץ 99:84 לז'לגיריס

הצהובים נכנעו למקבץ שלשות (14 מ-23) של הליטאים, שפתחו פער של שני משחקים וחצי על פני החבורה של ספאחיה. רול הוביל את קלעי מכבי תל אביב עם 17 נק'. ביום חמישי הבא: ברצלונה מגיעה להיכל

נוריס קול שחקן מכבי תל אביב. GettyImages
הערב ז'לגיריס הייתה טובה יותר. נוריס קול עם הכדור/GettyImages

מכבי תל אביב ספגה הערב (חמישי) את ההפסד העשיריה שלה העונה ביורוליג. זאת אחרי שהחבורה של נבן ספאחיה נכנעה 99:84 בליטא לז'לגיריס של שאראס. בעקבות ההפסד הקבוצה הליטאית פתחה פער של שני משחקים וחצי על פני הצהובים שיארחו בשבוע הבא את ברצלונה בהיכל. ז'לגיריס מחזיקה ביתרון בקרב הישיר מול מכבי תל אביב בזכות העובדה שניצחה בפער של 15 נקודות הערב, בעוד שהצהובים ניצחו את הליטאים בסיבוב הראשון בהיכל בפער של שבע נקודות בלבד.

הצהובים התייצבו על הפרקט בליטא במטרה להשיג ניצחון שלישי רצוף במפעל, אך נכנעו לשיא השלשות בכל הזמנים של המארחת ביורוליג (14 מ-23) ולא הצליחו לעמוד בקצב המטווח של ז'לגיריס. בתחילת הרבע השלישי החבורה של נבן ספאחיה הדליקה ניצוץ של תקווה אצל האוהדים כשצימקה לפער של נקודה אחת בלבד (55:54), אך הירוקים מיד לחצו על הדוושה וטסו לעבר הפרש דו ספרתי. מייקל רול הוביל את קלעי מכבי תל אביב עם 17 נקודות.

בסיכומו של דבר מכבי תל אביב רושמת הפסד שמאוד מסבך אותה בקרב על המקום בשמונה הגדולות. מבחינה מקצועית ספאחיה אמנם מדבר על הצורך בשיפור בהגנה, אבל זה פשוט לא קורה. במחזור שעבר הצהובים ספגו 102 נקודות במילאנו, הערב זה נגמר "רק" עם 99 נקודות בסל של מכבי תל אביב. במידה ונתונים האלו לא ישתפרו, ספק גדול אם לצהובים יש מקום בשלב הבא של מפעל הכדורסל הבכיר באירופה.

פייר ג'קסון שחקן מכבי תל אביב מול אקסל טופאן שחקן ז'לגיריס קובנה. GettyImages
פייר ג'קסון מול אקסל טופאן/GettyImages
seperator

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישייה עם פייר ג'קסון, מייקל רול, דיאנדרה קיין, ג'ונה בולדן וארט פראחוסקי. הקבוצה הביתית תיפקדה היטב בהתקפה וסל של ברנדון דייויס קבע 6:9 לז'לגיריס שלוש דקות מהפתיחה. ההגנה הצהובה לא הגיבה כראוי ושלשה של אקסל טופן הטיסה את הליטאים ל-8:14.

קווין פנגוס, שחקן ז'לגיריס. GettyImages
קווין פנגוס, מכוכבי ז'לגיריס עם הכדור/GettyImages

מייקל רול היה זה ששמר את האורחת בתמונה בדקות אלו וג'אמפ שלו הוריד את הקבוצות לפסק זמן במצב של 10:14 לז'לגיריס. הליטאים חזרו לפרקט עם שלשה של ארון ווייט וטיפסו ל-12:17. שלשה של וסיליה מיציץ' העניקה לז'לגיריס תנופה מחודשת בדרך ל-16:23. תוצאת הרבע הראשון: 20:26 לקבוצה של שאראס.

מייקל רול שחקן מכבי תל אביב. GettyImages
סיים כקלע מוביל. מייקל רול בפעולה/GettyImages

הרבע השני נפתח עם חמש נקודות רצופות של ז'לגיריס שהציגה מאזן של 5 מ-7 לשלוש ויתרון 20:31. מכבי תל אביב הגיבה עם מהלך של שלוש נקודות מצד דשון תומאס אך ספגה שלשה נוספת וז'לגיריס הובילה 23:34. בשלב הזה הליטאים קצת נעצרו, האקס הצהוב בנו אודריך עלה לשחק, אבל מכבי תל אביב לא ניצלה זאת כדי להוריד את ההפרש באופן משמעותי - 27:37 לז'לגיריס שש וחצי שדקות למחצית.

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי עם אביו של שרונאס יאסיקביצ'יוס. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
שמעון מזרחי עם אביו של שאראס/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

הצהובים רמזו על קאמבק לאחר שמייקל רול נשלח לשלוש זריקות מהקו וצימק ל-32:39. שאראס, שבמשחק הקודם התלונן על חוסר כבוד מהשופטים, שוב התעמת עם אנשי המשרוקית וחטף עבירה טכנית. מיד לאחר מכן טופאן קיבל עבירה בלתי ספורטיבית במהלך התקפי וג'ון דיברתולומאו שעלה לשחק צימק ל-35:42. ז'לגיריס חזרה לשליטה אחרי שקווין פנגוס צלף את השלשה השמינית של הליטאים בדרך ליתרון 41:50.

שרונאס יאסיקביצ'יוס מאמן ז'לגיריס קובנה. GettyImages
הצגה על הספסל. שאראס/GettyImages

מכבי תל אביב הגיבה בריצה משלה בהנהגת נוריס קול וג'ון דיברתולומאו וצימקה ל-46:51. עד המחצית ז'לגיריס הוסיפה שתי נקודות למאזנה וירדה להפסקה ביתרון של 46:53. התחושה היא שז'לגיריס שלטה לחלוטין, אבל היתרון שלה הוא שבע נקודות בלבד. ז'לגיריס סיימה את המחצית הראשונה עם מאזן של 9 מ-13 לשלוש. מכבי תל אביב עם 0 מ-8 מבחוץ. אקסל טופאן הוביל את קלעי הליטאים עם 13 נקודות. פראחוסקי הגיב ב-10 לזכות הצהובים.

ג'ונה בולדן , שחקן מכבי תל אביב. GettyImages
ג'ונה בולדן דוהר לסל/GettyImages

בתחילת הרבע השלישי ג'ונה בולדן שבר את הקרח עם שלשה ראשונה של הצהובים, ג'קסון הוסיף עוד אחת והיתרון של ז'לגיריס צומק ל-54:55. פנגוס צינן את ההתלהבות הצהובה עם שלשה משלו וז'לגיריס טיפסה ל-56:61. הריצה הביתית נמשכה ודאנק של אנטנאס קבלאוסקאס קבע 58:68 לקבוצה הביתית. הצהובים נעלמו מהמגרש ועוד שלשה של מיציץ' הטיסה את הליטאים ל-60:74. התוצאה לפני עשר הדקות האחרונות: 62:76 לז'לגיריס שהציגה מאזן של 13 מ-19 לשלוש.

נבן ספאחיה מאמן מכבי תל אביב. GettyImages
הרבה דברים לא עבדו. ספאחיה/GettyImages

בתחילת הרבע האחרון מכבי תל אביב ניסתה לבצע קאמבק נוסף אך דאנק של אדגארס אולאנובס קבע 66:82. שלשה של מייקל רול הורידה את ההפרש ל-75:87, אך ז'לגיריס הגיבה מיד בשלשה משלה והספקות, אם עדיין היו כאלו, בנוגע לזהות המנצחת הוסרו סופית. בסיום: ז'לגיריס חגגה ניצחון 84:99. הליטאים פתחו פער של שני משחקים וחצי על פני מכבי תל אביב בטבלה.

קלעו לז'לגיריס קובנה: פאוליוס ינקונאס 17 נקודות ו-7 ריבאונדים, קווין פאנגוס 16 ו-11 אסיסטים, אקסל טופאן 15, ארתוראס מילאנקיס 12, ואסילי מיציץ' 12 ו-6 אסיסטים, אדגראס אולנובאס 9 ו-5 ריבאונדים, ארון ווייט 8, 7 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, ברנדון דייויס 6, אנטנאס אולנובאס 4. בנו אודריך (10:00 דקות) שותף, אך לא קלע.

קלעו למכבי תל אביב: מייקל רול 17 נקודות, ארט פראחוסקי 14 ו-7 ריבאונדים, ג'ונה בולדן 12, 9 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, פייר ג'קסון 12, נוריס קול 9, אלכס טיוס 4, ג'ון דיברתולומאו 2, דיאנדרה קיין 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully