וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופעה היסטורית לנבחרת הנשים בכדורמים בגביע לן

1.2.2018 / 14:41

נבחרת הפרויקט האולימפי פריז 2024 נכנסה לטופ 10 הגדולות באירופה ותשתתף בגביע לן היוקרתי, אותו מארחת יוון בסוף השבוע. פתיחה קשה צפויה מול סגנית האלופה האולימפית, איטליה

נבחרת הנשים בכדורמים. באדיבות איגוד הכדורמים,
נבחרת הנשים/באדיבות איגוד הכדורמים

התרגשות גדולה בכדורמים הישראלי עם הופעתה ההיסטורית של נבחרת הנשים, בפעם הראשונה בתולדות הענף, בטורניר גביע לן LEN, גביע ההתאחדות האירופית. רק עשר נבחרות מתמודדות במפעל יוקרתי זה אליו הוזמנה ישראל בזכות ההתקדמות העצומה של הענף, כל זאת מספר שבועות לפני ההתמודדות הגורלית מול פורטוגל (בית-חוץ) על העפלה היסטורית לאליפות אירופה.

יוון מארחת השנה את גביע לן, וכבר במשחק הראשון מחר (שישי) פוגשת ישראל את מדליסטית הכסף האולימפית, איטליה, ובהמשך היום את גרמניה. עוד בבית הישראלי, הונגריה (מקום 4 באולימפיאדה) והמארחת יוון. בבית השני משחקות שאר לביאות אירופה: ספרד(סגנית אלופת העולם), רוסיה (ארד בריו 2016), קרואטיה, הולנד, צרפת.

נבחרת הנשים פועלת בהדרכת המאמן היווני דמיטריס מברוטאס במסגרת פרויקט לאומי של משרד התרבות והספורט, הוועד האולימפי ואיגוד הכדורמים, כשהמטרה הגדולה היא אולימפיאדת פריז 2024, ובינתיים, היעד הוא יורו 2018 הקיץ בברצלונה. בקיץ האחרון הדהימה הנבחרת עד גיל 17 כשסיימה עשירית באליפות אירופה, וגם הישג זה הוא חלק מהגורמים להזמנת נבחרת הבוגרות לגביע לן.

בנוסף, יו"ר האיגוד רויטל גלוסקא כהן שבה השבוע מכנס לן ברומא עם מספר הזמנות למחנות אימון משותפים, כולל עם ספרד הצעירה,שתגיע לווינגייט בקיץ הקרוב. באפריל תארח ישראל השתלמות אירופית להכשרת מאמנים של לן, ואילו ההתאחדות האירופית מתעניינת בתוכנת "פלייסיט" הישראלית המסייעת למאמנים על ידי מצלמות תת-מימיות בטכנולוגיה חדשנית.

"המעמד שלנו כבר שונה היום באירופה, ללא ספק", אמרה גלוסקא כהן, שהיתה האישה היחידה בכנס ראשי ההתאחדויות הלאומיות ברומא. "הופעה של נבחרת כדורמים ישראלית בגביע לן היתה חלום רק עד לפני שנים ספורות, אבל אנחנו ממשיכות לחלום הלאה, וכך גם כדורמים הגברים שזוכה להתעוררות עם הופעת הנבחרת בשלב ההצלבה בקרוב".

  • עוד באותו נושא:
  • כדורמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully