וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"60 נקודות וטריפל דאבל, אלוהים ישמור": דוראנט ולברון מצדיעים לג'יימס הארדן

כוכב יוסטון רשם הישג היסטורי, כוכבי ה-NBA הביעו את תדהמתם להישג, חבריו לקבוצה מודים ש"הסתכלנו עליו כמו אוהדים", וגם הארדן הודה: "עשיתי הכל מהכל". המספרים מאחורי הלילה הגדול

ג'יימס הארדן יוסטון רוקטס. AP
וואו. הארדן/AP

ג'יימס הארדן הפך הלילה (בין שלישי לרביעי) לשחקן הראשון בהיסטוריה של ה-NBA שקולע 60 נקודות ומשלים טריפל דאבל במהלך הניצחון של יוסטון 107:114 על אורלנדו. "פשוט נתתי את כל מה שיש לי הלילה", אמר בסיום הארדן, "כולנו נתנו הכל, נלחמנו 48 דקות". הארדן קלע 18 נקודות ברבע האחרון, ושבר את שיא המועדון לנקודות של שחקן יוסטון, 57, אותו החזיק קלווין מרפי ב-1978. מיד אחרי ששבר את השיא, מצלמות הטלוויזיה קלטו את מרפי (שעובד בצוות שידור מקומי) כשהוא מחייך ומוחא כפיים להארדן.

אבל מלבד ל-60 הנקודות, הארדן גם הוסיף 10 ריבאונדים ו-11 אסיסטים כדי להשלים את הטריפל דאבל. עד עתה שיא הנקודות בטריפל דאבל היה 57 - הישג אותו החזיק ראסל ווסטברוק. בנוסף, בגלל פציעות והיעדרויות, הארדן גם שבר שיא אישי, כששיחק 46 דקות ו-26 שניות - הכי הרבה שלו בקריירה במשחק בלי הארכה. "הייתי המום לראות את זה", אמר מריס ספייטס על יריבו, שלא הראה סימני עייפות, וברבע האחרון ובדקות ההכרעה היה במיטבו, "הוא בקושי הוחלף, לא נח, וזה רק מראה את הגדולה שלו, ועד כמה הוא התבגר במשחק שלו". לברון ג'יימס צייץ אחרי המשחק "זה פשוט מטורף", בעוד דוראנט שמע על זה והגיב: "שאלוהים ישמור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ג'יימס הארדן, יוסטון רוקטס. AP
"הייתי המום לראות את זה", אמר מוריס ספייטס על חברו לקבוצה/AP

דוראנט המום

הארדן נאלץ לבלות זמן ממושך על המגרש ולקחת פיקוד בגלל היעדרותם של כריס פול (כאבים במפשעה) וטרבור אריזה (שריר הירך) הפצועים, כשבנוסף ברבע השני הרוקטס איבדו גם את אריק גורדון, שהחל לסבול מבעיות בגב התחתון. "הסתכלתי על המאמן, ואמרתי לו 'אריק לא יכול להמשיך'", סיפר הארדן, "אז הוא אמר, 'יאללה, לך על זה'. מאותו רגע לא ירדתי מהמגרש".

במצב של 107:107, כשנותרו 4 דקות לסיום, הארדן השתלט על המשחק. הוא קלע 6 נקודות רצופות וקבע 107:113, ואז, 45 שניות לסיום, הוא השחיל שלשה גדולה עם צעד לאחור, נפל וסחט עבירה, וגרם לקהל להיעמד על רגליו ולהריע לכוכב. "זה היה מדהים, ובסוף הוא עוד התעלה על הכל עם מהלך של ארבע נקודות בסיום", אמר המאמן מייק ד'אנטוני, "אבל הוא היה שם לאורך כל הדרך".

לברון משבח

והארדן מודה לו

זה היה המשחק הרביעי של הארדן העונה עם 50 נקודות ומעלה, וכמובן שיא קריירה עבור "הזקן", כשהשיא הקודם שלו נקבע בנובמבר העונה כשצלף 56 נקודות מול יוטה. "בחיים שלי לא ראיתי תצוגת כדורסל כזאת", אמר ג'ראלד גרין, חברו לקבוצה, "תפסתי את עצמי במהלך המשחק מסתכל עליו כמו אוהד אמיתי... מה שהוא עשה היה לא ייאמן".

בנוסף, הארדן גם הוסיף ארבע חטיפות וחסימה, השחיל 17 מ-18 מהעונשין, וצלף 19 מ-30 מהשדה, כולל 5 שלשות. לטענתו, הוא כלל לא ידע שהוא הראשון שמשלים טריפל דאבל עם 60 נקודות. "זו תחושה נפלאה, אני מניח", אמר, "אני פשוט מנסה לעלות ולהשפיע על המשחק בכל ערב, בכל צורה שאני יכול, בין אם זה בנקודות, ריבאונדים, אסיסטים, חטיפות, מה שלא יהיה. והלילה אני מניח שעשיתי את העל".

ג'יימס הארדן, יוסטון רוקטס. רויטרס
ג'ראלד גרין: "תפסתי את עצמי במהלך המשחק מסתכל עליו כמו אוהד אמיתי... מה שהוא עשה היה לא ייאמן"/רויטרס
ג'יימס הארדן, יוסטון רוקטס, חוגג עם פי ג'יי טאקר. AP
"זו תחושה נפלאה, אני מניח". הארדן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully