וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומית: מהומה גדולה בסיום המשחק בין גליל עליון והפועל רמת גן/גבעתיים

30.1.2018 / 21:47

בלגן בזיסמן: שני שחקני רמת גן הורחקו, מאמן גליל אבישי גורדון התעמת עם שחקן יריב, אוהדים פרצו לפרקט, שחקן האורחת קורטני פלס השליך בחזרה ליציע ארגז כלים שנזרק לעברו

שחקן הפועל ירושילם קורטני פלס. מגד גוזני
איזה בלגן. פלס/מגד גוזני

המחזור ה-16 בליגה הלאומית עמד הערב (שלישי) בסימן מהומה שהתחוללה באולם זיסמן במשחק בין הפועל גליל עליון והפועל רמת גן/גבעתיים.

המשחק התנהל ברובו באווירה חמה מאוד, כשאנשי גבעתיים הירבו להתלונן על צוות השיפוט. במהלך המחצית השנייה הורחקו אורי קוקיה ונועם לייש מגבעתיים, אך הבלגן הגדול הגיע בסיום. מספר תקריות מכוערות התרחשו בזו אחר זו, כשבמהלך אחת מהן התעמתו מאמן גליל עליון אבישי גורדון ושחקנה של הפועל רמת גן נועם לייש, לאחר שלטענת אנשי גליל, לייש התגרה בו. מנגד, בגבעתיים טוענים כי לאורך כל המשחק התגרה גורדון בשחקנים ובאנשי הספסל שלהם.

תגרה נוספת התרחשה בין מנהל רמת גן לשחקני גליל עליון, כשבמהלכה נכנסו לפרקט שני אוהדים של הקבוצה הביתית שהוצאו על ידי מאבטחים. על פי אנשי גבעתיים, שחקני גליל תקפו את מנהל הקבוצה באגרופים.

עם סיום המשחק הושלכו חפצים מצד אוהדי רמת גן לעבר שחקני גליל, שחלקם השליכו חלק מהחפצים בחזרה. קורטני פלס זרק ארגז כלים שהושלך לעברו. לטענת אנשי גליל עליון, לעבר פלס אף הושמעו נהמות גזעניות. לאחר התקרית נקראה למקום המשטרה שמנעה תקריות נוספות והובילה את אנשי גליל עליון אל האוטובוס ובדרך חזרה לצפון.

במשחק עצמו ניצחה גליל עליון 70:77, בעיקר בזכות 33 של פלס. ברנדון אדוארס הוסיף 20. מנגד, 34 נקודות של ראשד מאדן לא הספיקו למפסידה.

מנהלת הליגה הלאומית הגיבה: "אירוע האלימות צריך להדליק נורה אדומה לכולנו. מנהלת הליגה הלאומית רואה באירוע זה סטירה מצלצלת עבור הספורט בישראל וענף הכדורסל. המנהלת תפעל בכל הכלים שברשותה על מנת להוציא כל סוג אלימות שהיא מהמגרשים. מנהלת הליגה סומכת על הגופים המשמעתיים של איגוד הכדורסל ולאחר הגשת כתב אישום על ידי תובע האיגוד ועיון בו, נמליץ לבית הדין לנקוט כנגד מי מאלו שנקטו באלימות ופגעו בערכי הספורט, צעדים משמעתיים מרחיקי לכת וחסרי תקדים, מהם נמנענו עד היום לטובת האוהדים. שלום אוהדי הקבוצות, השחקנים והצוותים המקצועיים הינם בראש סדר העדיפויות. לא נוכל לאפשר מצב בו מגרש הכדורסל נהפך לשדה קרב".

אבישי גורדון שחקן הפועל גלבוע/גליל עליון. דוד כהן, מנהלת ליגת העל בכדורסל
גם הוא היה מעורב. אבישי גורדון/מנהלת ליגת העל בכדורסל, דוד כהן

המוליכה מכבי רחובות ניצחה 79:84 את הפועל עפולה בזכות 27 נקודות ו-11 ריבאונדים של מרכוס רלפורד, גור פורת הוותיק הוסיף 17. את המפסידה הוליך ג'ף אלן עם 20 ו-14 ריבאונדים, טרה סימונס הוסיף 18.

השנייה בטבלה אליצור קרית אתא לא התקשתה והביסה מכבי קרית מוצקין 71:90. כוכב המשחק היה דניאל דנינו שסיים עם 23 נקודות, מאליק קוק הוסיף 18. פלורין קמפבל קלע 19 לקרית מוצקין.

הפועל באר שבע קיבלה 19 נקודות מנאל קומברבאץ' כדי לנצח 64:77 את הפועל כפר סבא, בשורותיה בלט ביירון ווסלי עם 19 נקודות.

משחקים נוספים:

מכבי רעננה - מכבי קרית גת 72:87
הפועל חיפה - מכבי הוד השרון 63:85
אליצור יבנה - הפועל מגדל העמק 104:106

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully