וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק לארי נסאר: דו"ח חדש חשף את מדיניות ההשתקה במישיגן סטייט

הסיפורים על הדרך בה המוסד התעלם ממעשיו של הרופא האנס הביאו לחקירה, שהגיעה למסקנה כי כך נהוג גם בקבוצות הפוטבול והכדורגל. "הכחשה כוללת, חוסר פעולה והדחקה של מידע", נכתב בדו"ח

מאמן פוטבול מישיגן סטייט מארק דאנטוניו. AP
ידע ושתק? מארק דאנטוניו/AP

השבוע נשלח הרופא השטני לארי נסאר ל-175 שנים בכלא, בשל 1150 העדויות כנגדו על הטרדה מינית, אך כעת מסתבר שמבחינת אוניברסיטת מישיגן סטייט, הבעיה בתחום לא מסתיימת ברופא שהועסק במוסד בעבר. אחרי דיווחים רבים על השתקה מכוונת של גורמים באוניברסיטה למעשיו של נסאר, הלילה (בין שישי לשבת) פורסם בארצות הברית דו"ח שמציג "תבנית של הכחשה כוללת, חוסר פעולה והדחקה של מידע להאשמות דומות", שכללו גם את קבוצות הפוטבול והכדורסל של מישיגן סטייט.

על פי הדו"ח, מאז שנת 2007 לפחות 16 שחקני פוטבול של המכללה הואשמו בהטרדות מיניות או אלימות כלפי נשים, כפי שעלה מראיונות ורישומיים ציבוריים שונים. מעבר לזה, נטען כי מאמן הקבוצה, מארק דאנטוניו, היה מעורב בהתמודדות עם לפחות אחד מהמקים הללו לפני כמה שנים. בעבר, כאשר הוא נשאר כיצד הוא מתמודד עם מקרים כאלה, הוא ענה: "זו חדש בשבילנו. אני פה כבר 11 שנים וזה אף פעם לא קרה".

באשר לקבוצת הכדורסל, עורכי הדו"ח השיגו דיווחים שלא פורסמו בעבר על תקריות דומות, כולל אחד נגד שחקן ששימש גם כעוזר מאמן, והורשה להמשיך בתפקידו לאחר שהואשם בהכאת סטודנטית בפניה בפאב, בשנת 2010. כמה חודשים לאחר מכן, הוא הואשם בהטרדה מינית מצד סטודנטית אחרת.

לארי נסאר. רויטרס
התופעה לא מסתיימת איתו. לארי נסאר/רויטרס

"לא משנה מה היה הפרוטוקול בנוגע למקרים כאלה, לא משנה מה היו אמורים לעשות", אמר יועץ להטרדות מיניות שייעץ בעבר למישיגן סטייט, "הכל הושלך הצידה וטופל על ידי פקידים. הכל קרה מאחורי דלתות סגורות, שום דבר לא נעשה בשקיפות או כלל את האנשים שהיו אמורים להיות מעורבים בהחלטות כאלה".

אגב, מספר שעות לפני פרסום הדו"ח, מנהל התחום הספורטיסי של האוניברסיטה, מאק הוליס, הודיע על פרישתו והתפטר. הוא כיהן בתפקיד מאז ינואר 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully