וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: ווזניאקי זכתה אחרי 6:7 (2), 6:3, 4:6 על האלפ בגמר

היסטוריה במלבורן: בתום גמר צמוד ומותח שנמשך כמעט שלוש שעות, הדנית זכתה בתואר הגרנד סלאם הראשון בקריירה שלה ותעלה למקום הראשון בדירוג העולמי על חשבון הרומנייה המאוכזבת

טניסאית דנית קרוליין ווזניאקי. רויטרס
היא עשתה את זה. קרוליין ווזניאקי עם הגביע/רויטרס

היסטוריה נעשתה היום (שבת) במלבורן, שם קרוליין ווזניאקי זכתה בתואר הגרנד סלאם הראשון בקריירה שלה אחרי 6:7 (2), 6:3, 4:6 בגמר נהדר ומותח מאוד על סימונה האלפ, שנמשך כמעט שלוש שעות. עד כמה הקרב בין השתיים היה צמוד? ווזניאקי זכתה ב-110 נקודות, לעומת 108 של האלפ, ובמערכה השלישית בלבד נרשמו שבע שבירות מצד שתיהן להגשות היריבה. הדנית כבר הוליכה 1:3 במערכה המכרעת, נקלעה לפיגור 4:3 והתעשתה כדי לנצח את שלושת המשחקונים האחרונים ולהניף את התואר. בעקבות הניצחון, ווזניאקי תעלה למקום הראשון בעולם על חשבון הרומנייה, שתאלץ לרדת למקום השני.

שתי הטניסאיות הגיעו לגמר גרנד סלאם שלישי בקריירה וחיפשו זכייה ראשונה, כאשר מאזן הראש בראש בין השתיים הצביע עוד לפני הפתיחה על יתרון ברור לווזניאקי, שניצחה בארבעה מששת המפגשים ביניהן לפני הגמר במלבורן. זה היה גמר גרנד סלאם הראשון בעידן הפתוח ששתי הטניסאיות הגיעו אליו אחרי שהצילו נקודות משחק במהלך הטורניר, והן המשיכו להראות רוח לחימה ואופי חזק מאוד גם בקרב על התואר. הן סיפקו משחק פשוט יוצא מן הכלל, עד לחגיגות של ווזניאקי בסיום.

טניסאית רומנייה סימונה האלפ. רויטרס
שוב הפסידה בגמר. סימונה האלפ מאוכזבת/רויטרס

מהלך המשחק

ווזניאקי הייתה הראשונה להגיש במחשק והיא ניצלה זאת לזכייה במשחקון הראשון. הדנית המשיכה בפתיחה החזקה שלה ויצרה לעצמה שתי אפשרויות שבירה, את הראשונה היא שמטה אבל השנייה כבר הפכה ליתרון מבטיח של 0:2. גם המשחקון השלישי הלך לווזניאקי, אך האלפ התעוררה ועם משחקון הגשה מושלם עלתה על הלוח וצימקה ל-3:1. הדנית המשיכה לשלוט בסט הראשון ובמשחקון השביעי יצאה עם ידה על העליונה מראלי מרתק בן 17 חבטות, וקבעה 2:5. לצערה, דווקא כאשר הגישה לניצחן במערכה, ווזניאקי הסתבכה ונקלעה לפיגור 40:0 (שלוש אפשרויות שבירה עבור האלפ), מה שהספיק לרומנייה כדי להחזיר שבירה ולחזור עד 5:5 במערכה. בסופו של דבר, השתיים נאלצו ללכת להכרעה דרך שובר שוויון, שם ווזניאקי שמרה על הריכוז ועלתה ליתרון במשחק.

נתוני המערכה הראשונה (52 דקות):

ווינרים: 15 להאלפ, 9 לווזניאקי.
שגיאות בלתי מחויבות: 14 להאלפ, 9 לווזניאקי.
אייסים: 3 להאלפ, 1 לווזניאקי.
שגיאות כפולות: 0 להאלפ, 2 לווזניאקי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
טניסאית דנית קרוליין ווזניאקי. רויטרס
קרוליין ווזניאקי בסיום/רויטרס

המערכה השנייה נפתחה במשחקון הגשה של האלפ, שאמנם לא הלך חלק אך נגמר בניצחון שלה. ווזניאקי איזנה במשחקון הבא, ולאחר מכן הגבירה את הלחץ מול ההגשה של הרומנייה, מה שהביא למשחקון ארוך ומרתק. האלפ ידעה שאסור לה להיקלע שוב לפיגור מוקדם במערכה, הצילה ארבע נקודות שבירה והצליחה לעלות בשיניים ל-1:2 בסט. אחרי שלושה משחקונים נוספים (ארוכים יותר מבמערכה הראשונה), התוצאה עמדה על 3:3. המדורגת ראשונה בעולם המשיכה להילחם, ואחרי שיצאה לפסק זמן רפואי קצר היא חזרה והשיגה את השבירה המיוחלת ועלתה ל-3:5. ווזניאקי ראתה את המערכה בורחת והשיגה מיד שתי אפשרויות שבירה משלה. האלפ הציגה אינסטנסיביות מרשימה, הצילה אותן, ובכך נוצרה נדנדה והיתרון עבר מצד לצד. בסופו של דבר הרומנייה ניצלה את את אפשרות השבירה השלישית שלה ואיזנה ל-1:1. בסך הכול, האלפ הצילה את כל שבע אפשרויות השבירה שעמדה מולן במערכה הזו.

נתוני המערכה השנייה (48 דקות):

ווינרים: 11 להאלפ, 8 לווזניאקי.
שגיאות בלתי מחויבות: 14 להאלפ, 7 לווזניאקי.
אייסים: 2 להאלפ, 1 לווזניאקי.
שגיאות כפולות: 0 להאלפ, 2 לווזניאקי.

טניסאית דנית קרוליין ווזניאקי, טניסאית רומנייה סימונה האלפ. רויטרס
חיבוק אמיץ. ווזניאקי והאלפ בסיום/רויטרס

לפני פתיחתה של המערכה המכרעת, שתי הטניסאיות קיבלו כמה דקות של מנוחה, בשל החום הכבד השורר במלבורן. כאשר הגמר התחדש, ווזניאקי שמרה על ההגשה שלה וקבעה 0:1 במערכה. המגמה נמשכה, ובמשחקון הבא הדנית השיגה שבירה ויתרון משמעותי. שתי הטניסאיות המשיכו להציג עיקשות מרשימה, והמשחקון השלישי היה ארוך ומייגע במיוחד. האלפ ייצרה אפשרות שבירה אחרי אפשרות שבירה, ובסופו של דבר ניצלה את השישית בזכות שגיאה כפולה אומללה של ווזניאקי, וחזרה לעניינים. המשחק ההפכפך נמשך, וכל המאמצים שהשקיעה האלפ כדי להשיג שבירה ירדו לטמיון עם שבירה על האפס של ווזניאקי, שעלתה ל-1:3. רצף השבירות נמשך, ואחרי הרביעית ברציפות האלפ שום צימקה את הפער במערכה השלישית. היא המשיכה במומנטום ושמרה על ההגשות, ומיד לאחר מכן השיגה שבירה נוספת ועלתה באופן דרמטי ליתרון ראשון במערכה, 3:4. נגמר? תחשבו שוב. הפעם הגיעה תורה של ווזניאקי לצאת לפסק זמן רפואי, והיא חזרה ממנו היטב והשיגה שבירה נוספת. המומנטום נותר לצידה, היא עלתה ל-4:5 וברגע האמת שברה שוב, וזכתה בתואר ההיסטורי.

נתוני המערכה השלישית (שעה ו-12 דקות):

ווינרים: 14 להאלפ, 8 לווזניאקי.
שגיאות בלתי מחויבות: 19 להאלפ, 12 לווזניאקי.
אייסים: 1 להאלפ, 0 לווזניאקי.
שגיאות כפולות: 1 להאלפ, 2 לווזניאקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully