וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר עלה לגמר אליפות אוסטרליה אחרי שיון צ'ונג פרש במערכה השנייה

הפנומן השוויצרי הוביל 1:6, 2:5 אך פציעה בכף רגלו של הקוריאני המפתיע הכריעה אותו והוא נאלץ לפרוש. פדרר יפגוש בגמר את מארין צ'יליץ' הקרואטי בשחזור גמר ווימבלדון מהעונה שעברה

טניסאי שוויצרי רוג'ר פדרר. רויטרס
בדרך לעוד תואר? רוג'ר פדרר/רויטרס

רוג'ר פדרר עלה היום (שישי) למגרש המרכזי על שם רוד לייבר, לחצי הגמר ה-14 בקריירה שלו באליפות אוסטרליה הפתוחה ופגש את יון צ'ונג הקוריאני המפתיע, שניסה לחולל סנסציה אך לצערו נכנע לפציעה בשל יבלות בכף רגלו ונאלץ לפרוש במערכה השנייה בפיגור 6:1, 5:2. בגמר הגדול, שייערך ביום ראשון, פדרר יפגוש את מארין צ'יליץ' הקרואטי, שגבר בחצי הגמר על קייל אדמונד בשחזור גמר ווימבלדון מהעונה שעברה, בו ניצח השוויצרי.

הפנומן השוויצרי, שזכה בתואר במלבורן בעונה שעברה ובסך הכול הניף שם את הגביע חמש פעמים, נראה נהדר עד כה בגרנד סלאם הראשון של העונה והגיע לחצי הגמר מבלי לשמוט אף מערכה. הוא חולם על זכייה בתואר הגרנד סלאם ה-20 בקריירה. צ'ונג (58 בעולם) בן ה-21 כבר רשם את הישג השיא שלו בקריירה בעצם הגעתו לחצי הגמר, לאחר שגבר על מישה וסשה זברב, על נובאק דג'וקוביץ' ועל טניס סנדרגרן, בקרב המפתיעים שנערך ברבע הגמר. בין שני הטניסאים, שנפגשו בפעם הראשונה, הפרידו 15 שנים. למעשה, פדרר הפך היום למבוגר ביותר שמופיע בחצי הגמר באוסטרליה מזה 41 שנה.

טניסאי דרום קוריאני יון צ'ונג. רויטרס
נכנע לפציעה. יון צ'ונג/רויטרס

מהלך המשחק

מערכה 1:

צ'ונג הגיש ראשון ופדרר לא בזבז זמן והשיג שבירה כבר במשחקון הראשון כדי לעלות ל-0:1. במשחקון השני צ'ונג נלחם ואף קיבל הזדמנות לשבור, אבל השוויצרי הצליח לשמור על ההגשה ולעלות ל-0:2. השניים שמרו על חבטות ההגשה שלהם עד שפדרר שבר פעם נוספת כדי לעלות ל-1:4. המשחקון המכריע סיפק לצ'ונג מספר אפשרויות שבירה, אבל פדרר לא היה מעוניין למשוך את המערכה למשחקון נוסף וניצח עם 1:6 קליל אחרי קצת יותר מחצי שעה.

מערכה 2:

השניים שמרו על חבטות הפתיחה שלהם עד שבמשחקון הרביעי פדרר, שמרחף על המגרש ונראה פשוט נפלא, הצליח להשיג שבירה ולעלות ל-1:3. הקוריאני נפצע בכף רגלו ונאלץ לקבל טיפול רפואי, אך חזר והוריד ל-4:2. במצב של 2:5 לפדרר, צ'ונג הרגיש שאינו יכול יותר והפציעה הכריעה אותו לפרוש אחרי קצת יותר משעה וכאן נגמר מסעו. פדרר בגמר, הקוריאני יסתפק במחמאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully