וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ננו גינזבורג: "ספאחיה עושה מה שנכון לדעתו, המערכת צריכה לעמוד מאחוריו"

מאמן נבחרת צ'כיה התראיין לתוכנית 'אהרל'ה ושקדי' ודיבר על הנעשה במכבי ת"א: "שגב לא היה צריך להיות קפטן", המאמן הישראלי מול האירופאי: "המאמן הישראלי לא פחות טוב", יחס התקשורת לנבחרת ישראל: "אנחנו מזלזלים בכל העולם" וההצלחה של עומרי כספי: "עשה בחירות נהדרות"

מערכת וואלה!

מאמן נבחרת צ'כיה ננו גינזבורג עלה הבוקר (רביעי) לשידור בתוכנית הכדורסל בפייסבוק של וואלה! ספורט "אהרל'ה ושקדי", כ-12 שעות לאחר שקבוצתו הקודמת, נימבורק, אותה מאמן כיום עוזרו אורן עמיאל, העפילה לשלב שמינית גמר ליגת האלופות.

"בסך הכל אורן ואני בנינו את הקבוצה בתחילת העונה והייתי צריך לעזוב, אורן עושה עבודה גדולה. הקבוצה משחקת יפה, ממליץ לאנשים לראות אותה. נימבורק 10 שנים רצוף עולה באופן קבוע עולה שלב, אם זה עם מולי ואיתי, ואחרי זה אני, קמזורה, שוב אני ועכשיו אורן. זה הישג גדול. חלק מהעניין שעזבתי זה שאני נשאר מאחורי הקלעים, כשאורן צריך עזרה אני מדבר איתו, הוא מאמן מצוין ועושה עבודה מצוינת".

עודד קטש מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
"אין לו ברירה". עודד קטש/ברני ארדוב

גינזבורג מוביל בימים אלה את נבחרת צ'כיה למקום הראשון במוקדמות אליפות העולם 2019, עם שני ניצחונות בשני משחקים, כשבחודש הבא ישחקו הצ'כים עוד שני משחקים במוקדמות, " כשאני חתמתי, המטרה הייתה להגיע ליורובאסקט 2021, שהם רוצים לארח שם בית. מה שיבוא יבוא, אבל מה שמעניין זה 2021. עשינו שני ניצחונות וזה מקדם אותנו. היינו גם בלי סטורנסקי וזה מקדם אותנו. ברור שאם נעשה עוד ניצחון זה שם אותנו במצב שאנחנו בשלב הבא, אם נגיע לחלונות הבאים עם שחקני יורוליג ו-NBA אז אפשר לעשות משהו".

מה דעתך על שני המשחקים של ישראל עד כה? ניצחון קל על אסטוניה שנתפס כסוג של קוריוז והפסד ליוון?

"אסטוניה ובריטניה זה קוריוז, אנחנו מזלזלים בכל העולם ובסוף אנחנו הקוריוז הגדול. תסתכל על ההצלחות של הקבוצות שלנו באירופה בשנים האחרונות. למה לזלזל באסטוניה, כל ניצחון הוא ניצחון מבורך, כשאתה משחק נגד יוון, ולא משנה אם זה יוון הראשונה או השנייה, זה גדלים שונים והכיסוי של השטחים הוא אחר. לא ציפיתי לתוצאה אחרת. הנבחרת תעלה סיבוב כי יש לנו מאמן טוב וניסיון וטכניקה טובה".

איך אתה רואה את תהליך ההצערה שעוברת הנבחרת?

"אין לקטש ברירה, זה תהליך טוב, זה מתחיל מחוסר ברירה. יש דור שחקנים צעיר עם פוטנציאל, אבל זה לא יספיק. זה ישאיר אותנו, וגם את הצ'כים, במקומות 10-20 באירופה. שזה יוצא טוב אתה במקום 10 או 7 כמו שהיינו באליפות אירופה, וכשזה יוצא רע אתה במקום 20. זה הרמה שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
איתי שגב שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
"זה קפטן למכבי תל אביב?" איתי שגב/יוסי ציפקיס

ממקום מושבו בנימבורק שטח גינזבורג את דעתו על הנעשה לאחרונה במכבי תל אביב והיחס לנבן ספאחיה, "אנחנו כל הזמן מה השחקנים אוהבים או לא אוהבים. גם לשחקנים הישראלים. ספאחיה עושה מה שנכון לעשות לדעתו, וההנהלה צריכה להיות מאחוריו. גם ז'ליקו תוקף ומאמנים אחרים. לא יודע אם זה טוב או רע, אבל נותנים בארץ לשחקנים יותר מדי משקל, למה שהם אומרים. המערכת צריכה לעמוד מאחורי המאמן, והשחקנים צריכים להיות מחויבים למערכת או למאמן. לפעמים צריך להעמיד שחקן במקום, יכול להיות שניסו כמה פעמים להעמיד אותו במקום".

"מאמני טופ יורוליג, אם הם מגיעים לישראל, אז זה טוב מאוד. מאמנים לא מהיורוליג, מקציקאריס, בגאצקיס ופיאניג'אני, אני לא חושב שהמאמנים הישראלים פחות טובים מהם. המאמן האירופאי לא מבין את השחקן הישראלי. השחקן הישראלי שונה מהשחקן האירופאי. הם רגילים לשחקנים פיזיים, השחקנים הישראלים הם טכניים וחכמים, אבל אין להם את הפיזיות. כמה שחקנים ישראלים שיחקו באירופה ב-20 השנים האחרונות? אפיק נסים הצליח, גל מקל עכשיו, ליאור אליהו היה שונה, יותם בשיאו היה שחקן טוב באירופה. לא סתם מאמנים אירופאיים לא בוחרים שחקנים ישראלים לאירופה. להביא מאמן אירופאי כי הבאנו מאמן אירופאי, זה בעיה. להביא את ז'ליקו ואת החבר'ה האלה זה בסדר. יש מאמנים ישראלים מצביקה, מולי וכל אלה שלא עבדו בשנה שנתיים האחרונות שהם לא פחות טובים".

מה אתה חושב על מה שקורה עם איתי שגב ומכבי תל אביב?

"איתי שגב לא היה צריך להיות מההתחלה קפטן, זה שהוא שחקן ישראלי, זה לא אומר שהוא צריך להיות קפטן, בטח שהדקות שלו לא מובטחות. היה לי את יירי וולש קפטן בנבחרת, הוא לא שיחק הרבה, אבל הוא פיגורה. מה שהוא יעשה בחדר ההלבשה, שהשחקנים יקשיבו לו, שהוא יכול לדבר מול ההנהלה, זה קפטן למכבי תל אביב? אתם עושים צחוק. אין קבוצות ישראליות או ספרדיות. רוב הקבוצות באירופה עם הרבה זרים, תנו למי שמתאים ולא חייבים לישראלי".

עומרי כספי, גולדן סטייט ווריירס מול ניקולה מירוטיץ' שחקן שיקגו בולס. GettyImages
"הוא דוגמא להרבה שחקנים ישראלים". עומרי כספי/GettyImages

לאחרונה היה גינזבורג אורח של וושינגטון וויזארדס שם משחק שלחקן נבחרת צ'כיה תומאס סטורנסקי, "זה הרבה יותר גדול, מהצוות של תשעה עוזרי מאמנים ויודים לפרטים. הרבה פעמים זה פול דרייב בניוטרל. בסופו של דבר, השחקנים בחלק מהקבוצות הם אלו שמנהלים את העניינים. זה שואו גדול. במשחק שהייתי הדבר שהכי עניין את הקהל, זה שאם שחקן יחטיא שתי זריקות עונשין הם יקבלו פיצות. המאמן לא נוגע יותר מדי בשחקנים במהלך האימון, יותר עוזרי המאמן, אבל בסוף זה לפי מצב הרוח של ג'ון וול או בראדלי ביל. בהרבה קבוצות ב-NBA זה ככה. אם צריך לקדם את ג'ון וול לאולסטאר, זה יהיה על חשבון ניצחונות. כשזה מגיע לפלייאוף זה סיפור אחר".

אתה שותף לתחושת הגאווה הישראלית על ההצלחה של עומרי כספי?

"להגיע לגולדן סטייט זה יפה מאוד. הוא שחקן רוטציה ב-NBA שזה מצוין, עושה קריירה נהדרת. יש הרבה שחקני רוטציה ב-NBA טובים יותר או טובים פחות. הוא עשה בחירות נהדרות, במיוחד האחרונה, אני אוהב את מה שאני רואה ממנו, הוא דוגמא להרבה שחקנים ישראלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully