וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר להתחיל לפנטז: כך נבחרת ישראל תעלה ליורו 2020 דרך ליגת האומות

מתן בכור

24.1.2018 / 14:00

ניצול יתרונות השיטה וההזדמנות שאולי לא תחזור, יריבות שניתן להתמודד איתן והצ'אנס האחרון של הדור הנוכחי להגיע לטורניר גדול. מתן בכור חולם: כך נעלה ליורו דרך ליגת האומות

נבחרת ישראל בכדורגל. יחצ,
לו"ז המשחקים של הנבחרת/יחצ

נבחרת ישראל הוגרלה היום (שלישי) לבית א' של דרג ג' בליגת האומות של אופ"א, המפעל החדש שמאפשר בסופו עלייה לטורניר יורו 2020. היא תפגוש את סקוטלנד ואלבניה והמשחקים ישוחקו מספטמבר 2018 עד נובמבר 2018 ב-6 חלונות משחקים שונים. אם תסיים במקום הראשון בבית, נבחרת ישראל תבטיח עלייה לדרג ב' של טורניר ליגת האומות הבא (עונת 2020/21) אך המטרה העיקרית היא כמובן ניצול אופציית ה"בונוס", שתאפשר לארבעת מנצחות הבתים להתחרות אחת נגד השנייה בטורניר "פיינל פור" שייערך במרץ 2020 ובסופו אחת מהן תעפיל ליורו 2020.

זה אמנם נשמע מסובך, אולי קשה ופשוט רחוק מדי, אבל כישראלים פטריוטים ומלאי אופטימיות לקראת העתיד, אנחנו משוכנעים שיש ביכולת הכחולים-לבנים לנצל את ליגת האומות כדי להעפיל ליורו 2020 - וכך הם יעשו זאת.

עוד בנושא:

ליגת האומות: נבחרת ישראל הוגרלה עם אלבניה וסקוטלנד
טובות, ולא יציבות. הכירו את יריבות ישראל, סקוטלנד ואלבניה

תואר יורו 2020 באצטדיון אולימפיקו, רומא. אתר רשמי אופ"א, אתר רשמי
לנבחרת ישראל מותר לחלום. גביע יורו 2020/אתר רשמי, אתר רשמי אופ"א

אז מה בעצם צריך לעשות כדי להעפיל ליורו?

נתחיל בהסבר קצר, כללי ופשוט. כדי להעפיל ליורו 2020 דרך ליגת האומות נבחרת ישראל מוכרחה לסיים במקום הראשון בבית שלה. אם תעשה זאת, היא תבטיח עלייתה לשלב חצי גמר הפלייאוף של יורו 2020 (או בשם אחר: שלב הפיינל פור) שייערך במרץ 2020 ויפגיש את כל מנצחות הבתים של דרג ג'. הנבחרת שתנצח בפלייאוף תזכה בכרטיס לטורניר הגדול של הקיץ. אם נבחרת ישראל תסיים במקום הראשון בבית שלה, היא תפגוש את אחת ממנצחות הבתים האחרות בדרג ג' בשלב חצי הגמר (משחק בודד) בו המנצחת תפגוש בגמר הגדול, במשחק בודד על כרטיס ליורו, את המנצחת בחצי הגמר השני. אחרי שהבנו איך זה עובד, הגיע הזמן להתחיל לפנטז ולהבין איך זה באמת יקרה.

עוד באותו נושא

ליגת האומות: נבחרת ישראל הוגרלה עם אלבניה וסקוטלנד

לכתבה המלאה
תומר חמד, מיקלה פולברינו, נבחרת ישראל, נבחרת ליכטנשטיין,. רויטרס
הנבחרת תנצל את השיטה? תומר חמד בפעולה/רויטרס

ניצול יתרונות השיטה

לשיטה הנוכחית של ליגת האומות יש מספר יתרונות. הראשונה, היא חלון המשחקים הקצר. המשחקים ישוחקו מספטמבר עד נובמבר 2018, מה שאומר שהנבחרת שתצליח להיות בכושר הטוב ביותר בזמן הקצר הזה עשויה, ללא קשר לאיכותה, להצליח לזכות בראשות הבית. גם לשיטת הפיינל פור יש יתרון מסוים אם נבחרת ישראל תפגוש ביריבה חזקה ממנה. התעלות ב-4 משחקים בלבד - זה כל מה שנבחרת ישראל צריכה כדי להעפיל לפלייאוף, שייערך ב-2020. היא אפילו עשויה בסיטואציה מסוימת להרשות לעצמה לנצח רק משחק אחד, אבל יהיה מדובר בסיכון גדול מדי. התסריט האופטימי עבור הנבחרת יהיה לחזור ממשחקי החוץ עם 2 נקודות, לנצח ב-2 משחקי הבית אל מול קהל ישראלי משולהב ולעלות לפיינל פור. ועד הפיינל פור הזה? הוא יתקיים במרץ 2020, ועד אז נבחרת ישראל כבר תעבור קמפיין שלם של מוקדמות יורו ובתקווה תעצב עצמה כנבחרת חזקה, בעלת זהות וחיבור לקהל, ותוכל לצאת לפיינל פור במטרה לעשות היסטוריה.

כריסטוף ברה שחקן נבחרת סקוטלנד מאוכזב. רויטרס
חזקים, אבל מלאי אכזבות. שחקני נבחרת סקוטלנד/רויטרס

היריבות

טובות יותר או פחות, היריבות שנבחרת ישראל קיבלה הן פחות או יותר ברמה שלה. את אלבניה אנחנו כבר מכירים ויכולים ללמוד די במהירות. ניצחנו אותם כבר בביתם בקמפיין מוקדמות המונדיאל ולמרות ההפסד הביתי המתסכל, אם נהיה מרוכזים ונצליח להימנע מהפסד בחוץ, יהיה אפשרי בהחלט לנצח אותם בבית.

נגד הסקוטים צפויה לנו משימה מעט יותר קשה, אבל חייבים לזכור שעם כל האיכות ושחקני הפרמיירליג בסגל, סקוטלנד היא נבחרת שחווה בעיקר אכזבות. היא צופה בנבחרות שכנות כמו ווילס, צפון אירלנד ואירלנד מעפילות לטורנירים גדולים אבל נשארת מאחור. מה שיעניין אותנו הוא לשרוד את משחק החוץ, בדיוק כמו באלבניה, ולהעביר את ההכרעה לארץ. עם סיכוי אמיתי להעפלה, האוהדים הישראלים ימלאו את האצטדיונים בארץ ויתנו לנבחרת תמיכה אדירה. צריך גם לזכור את ה"נשק הסקוטי" שלנו - אופיר מרציאנו וניר ביטון, שעושים עבודה נהדרת בליגה הסקוטית וישמחו להראות שהם יודעים כיצד להתמודד איתם ולעזור לנבחרת.

יוסיפ איליצ'יץ' שחקן נבחרת סלובניה. רויטרס
משחק עלייה ליורו נגד סלובניה נשמע כמו חלום. יוסיפ איליצ'יץ'/רויטרס

אסור לפחד

אם נצליח לעשות את העבודה בבית שלנו, נהיה מוכרחים לזכור שרוב הנבחרות האיכותיות יעפילו בכל מקרה ליורו דרך מסלול המוקדמות הרגיל של הטורניר. זה אומר שגם הנבחרות החזקות ביותר בדרג ג', כמו סרביה ורומניה, עשויות להבטיח העפלה ולא להיפגש איתנו בשלב הפיינל פור. לא נוכל לקבל נבחרת שבאמת גדולה עלינו, אלא נבחרות שניתן וצריך להתמודד איתן. אם לדוגמא נפגוש בשלב חצי גמר הפלייאוף את בולגריה ובגמר את סלובניה, האם באמת תוכלו לחשוב על דרך קלה יותר להעפיל ליורו? אסור להחמיץ את ההזדמנות הקסומה שניתנה לנו, ובדיוק על זה אדבר בנקודה הבאה.

שחקן נבחרת ישראל ביברס נאתכו. יוסי ציפקיס
השחקנים מקבלים צ'אנס יוצא דופן. ביברס נאתכו/יוסי ציפקיס

הזדמנות שאסור לפספס

לא ברור מה יקרה ביורו 2024 והאם השיטה הנוכחית תימשך. לכן, בנבחרת חייבים להבין שמדובר בהזדמנות שאולי לא תחזור להעפיל ליורו דרך בית ושלב פלייאוף שיכלול נבחרות שהן פחות או יותר ברמה הנוכחית שלנו. שחקנים, צוות מקצועי (עתידי) וכמובן אוהדים, כולנו צריכים להסתכל על ההזדמנות שניתנה לנו כאחת שלא תחזור. ביברס נאתכו, תומר חמד, אולי אפילו ערן זהבי - לכולם לא נשארו עוד יותר מדי קמפיינים במדי הנבחרת, והם צריכים להבין שההזדמנות הזאת אולי חד פעמית. ובמילה לאוהדים: בואו נתמוך. זה נכון, מאמן אין, לפחות לא כרגע. אבל ניצחון אחד על אחת מהנבחרות שאיתנו בבית עשוי להזניק אותנו לעמדה טובה מאוד שבסופה, מבלי שאפילו נרגיש, נוכל למצוא עצמנו באליפות אירופה. אז בואו נפסיק להיות ציניים פעם אחת, נהיה מלאי תמיכה ואהבה לנבחרת ולשחקניה, ונקווה שהפעם, להבדיל מפעמים קודמות, הם יחזירו לנו ובגדול.

אוהדי נבחרת ישראל. ברני ארדוב
צריכים לתמוך. אוהדי נבחרת ישראל/ברני ארדוב

האזינו לפרק החדש של 'הפודיום': קואץ' שכטר, ג'ורדי מקום 1, עסקת ממן-ורמוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully