וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: "יש אוהדים שהגזענות אצלם היא מעל בית"ר"

23.1.2018 / 7:16

בבית"ר החליטו לעלות שלב במלחמה למיגור הקריאות הגזעניות ומצפים מהמשטרה לזמן אוהדים לחקירות: "נעשה לזה סוף בכל מחיר". נשקלת האפשרות לצרף שחקן מוסלמי כחלק מהמאבק. וגם: מה עומד מאחורי הקריאה של שכטר לבניון להתחמם

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

1. בית"ר נלחמת בתופעת הגזענות

מהפך מדהים נגד סכנין, ארבעה שערים, אחד יותר יפה מהשני, נקודה ממקום ראשון, טדי באנרגיות של משחק גדול, אופיר קריאף חזר הביתה, יוסי בניון חזר לשחק, אנתוני וארן כובש שער עשירי העונה בכל המסגרות (וגם גמע 11.7 ק"מ, כמה חלוצים עם ניידות כזאת יש לנו?), קלאודמיר ושכטר מובילים חבורה של גברים להישאר במאבק האליפות בצורה הירואית. יש כל כך הרבה דברים טובים שקרו לבית"ר ירושלים אתמול (שני) ב-2:4 הגדול על בני סכנין אך עם שריקת הסיום אף אחד מקברניטי המועדון לא יכול היה להרגיש שמחה אמיתית, אלא להיפך, מה שהיה זהו זעם גדול על הקריאות הגזעניות לאורך כל המחצית הראשונה והנזקים שצפויים לבוא בעקבות זאת.

לא במקרה בית"ר הוציאה הודעה באחת בלילה והבהירה כי היא סוגרת את היציע המזרחי. בבית"ר חסרי אונים במאבק הזה והחל מאתמול מעלים עוד שלב במאבק נגד הגזענות בתקווה שהפעם יצליחו למגר זאת באופן סופי. ההודעה דיברה על סגירת היציע המזרחי וציפיה לראות את היחידה למניעת אלימות וגזענות סוף סוף נותנת את אותותיה אך בבית"ר מתכוונים לעבוד הרבה יותר קשה. במהלך המחצית הראשונה אלי אוחנה וניר ברקת הסתכלו אחד על השני במבט שאומר הכל. הם כבר דיברו על כך מספר פעמים אך איכשהו מתחילת השנה הייתה תחושה שהקריאות הללו מתחילות להיעלם. אתמול בבית"ר הבינו שללא הרתעה וענישה התופעה אף פעם לא תיעלם.

עוד בנושא

בית"ר חזרה מפיגור 2:0 לניצחון 2:4 על סכנין בטדי
בית"ר החליטה לסגור את היציע המזרחי בעקבות הקריאות הגזעניות

אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
היציע שלהם ייסגר. אוהדי בית"ר/ברני ארדוב

כבר היום בית"ר אמורה לפנות למשטרה ועשויה לערב את ראש העיר בענין. בבית"ר אמרו אתמול כי מה שצריך לקרות דומה למה שהיה לאחר שנשרף בית וגן, משמע להזמין עשרות אוהדים לחקירות, לבצע מעקבים ברשתות ומעצרים. במועדון יודעים כי מדובר בתהליך ארוך אך אתמול הוחלט כי לא משנה מה יהיה ההשלכות הם הולכים על זה בכל הכח. יושבי היציע המזרחי צפויים לעבור ליציע הדרומי כאשר ייתכן כי בקשות ספציפיות להמיר מנוי למערבי יתקבלו.

גורם בבית"ר אמר אתמול: "זה התחיל שעה לפני המשחק עוד בטקס שעשו לסבא מאיר. שרו "הנה היא עולה הקבוצה הגזענית של המדינה" וגם בעליה של השחקנים למגרש. יש אוהדים שהגזענות אצלהם היא מעל בית"ר ואנחנו נעשה לזה סוף בכל מחיר. אגב, בתוך כל העצבים שהיו בבית"ר אתמול, היו גם כאלה שטענו כי במועדון צריכים לצרף במיידית שחקן מוסלמי כחלק מהמלחמה בתופעה.

בית"ר תעמוד לדין ככל הנראה השבוע, כאשר בדו"ח יצויינו הקריאות הגזעניות והשלכת חפצים למגרש. כנגד בית"ר עומד עונש הפחתת 2 נקודת על תנאי אך בבית"ר יטענו כי מדובר בפעם הראשונה העונה שהקבוצה עומדת לדין בנוגע לגזענות וכמו כן שבמועדון עושים הכל להביא לשינוי בנושא. בבית"ר יקבלו רק היום את מצלמות האירוע ומקווים כי יוכלו לאתר לפחות חלק מהאוהדים הפורעים. גורם בבית"ר אמר אתמול: "זה בלתי נתפס שאף אוהד לא נעצר. קריאות גזעניות זאת עבירה פלילית וזה התפקיד של המשטרה והרשויות פשוט לאכוף אותו. אנחנו נכנסים למלחמת חורמה בנושא ולא משנה מה יהיו ההשלכות, זאת החלטה שאין ממנה דרך חזרה, הגזענות תהיה מאחורי בית"ר ירושלים בסוף התהליך הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
איתי שכטר שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
תקרית לא נעימה עם בן זקן. איתי שכטר/ברני ארדוב

2. איתי שכטר נתפס על חם

איתי שכטר הרגיש לא כך כך נעים בסיום המשחק אמש. כל הדיבורים מסביב על כך שביטל את בני בן זקן עם הפנייה לבניון שיתחמם גרמו לחלוץ לאי נעימות. הוא הסביר לכולם שעשה זאת בלהט הרגע כי ז'אורז'יניו סימן לו כי אולי לא יוכל להמשיך וניסה איכשהו לשים את האירוע מאחוריו. אבל הגיע הזמן לקרוא לילד בשמו - איתי שכטר מרגיש את מה שכולם מרגישים בבית"ר - חוסר הסמכות של בני בן זקן, ולא במקרה הוא מגיב ככה ופועל ככה. אין לו שום רצון לבטל את בן זקן אך הוא כקפטן יודע שיש דברים שאם לא יתערב הם פשוט לא יקרו. הוא לא מתבייש לפנות לצוות המקצועי ולשאול מה עם טקטיקה באימונים, שהוא מרגיש שהתדרוכים לא מספקים והוא מכנס שחקנים ואומר להם ללחוץ או נותן להם דגשים. בריא או לא, שכטר הוא היום הרבה יותר סמכותי מבני בן זקן בבית"ר ירושלים.

בני בן זקן בחור חיובי שרוצה טוב. התוצאות של בית"ר כשהוא על הקווים הן מצוינות. יחד עם זאת, התוצאות הן הרבה מעבר לבן זקן. בית"ר קבוצה מופרעת, חיה על דקות של שיגעון, שערים מדהימים והרבה מאוד אופי של שחקנים. בן זקן? בשמיכה שהוא מקבל מאלי אוחנה יש דגש גדול מאוד על לקחת כמה שיותר סמכות וזה לא קורה. האימונים שלו לא רעים אך נטולי כריזמה והערות בנוגע לקצב וטעויות. שחקנים מעידים כי הוא מכוון כל הזמן לחיובי וזה לא מספיק, פשוט לא מספיק. אלי גוטמן אמר אתמול כי "האליפות תוכרע בעמדת המאמן. למכבי תל אביב והפועל באר שבע יש פיגורות, בית"ר תשלם ביוקר". כמעט כל גורם בבית"ר מסכים עם הקביעה הזאת. מה היה אתמול? קבוצה שלא עלתה מוכנה, הייתה בפיגור 2:0 ומהשער של קריאף נכנס טירוף שלא קשור לדרך וטקטיקה, שחקנים שפשוט לא רואים בעיניים ולא מקשיבים לאף אחד, משתוללים עד שעושים מהפך. זה מטורף, מרגש, מסקרן, אך בשום פנים ואופן לא יכול להספיק למאבק אליפות. אם בן זקן רוצה באמת לעשות משהו גדול עם בית"ר העונה, הוא יצטרך להביא מעצמו משהו אחר אחרת הוא על זמן שאול.

בן זקן התייחס לדברים בסיום ואמר: "בסופו של יום יש הצלחה ולכולם יש חלק, אי אפשר יהיה לקחת לי את החלק. כל פעם אני נשאל שאלה אחרת שלא קשורה למשחק, שום שאלה מקצועית. כל הזמן מקצינים את הסיטואציה, מהרגע הראשון שהגעתי אנחנו עובדים בבית"ר בשיתוף פעולה ובלי אגו, משלימים אחד את השני. בלהט הרגע הקפטן מגיע אחרי שבניון נקרא לחימום זה בסדר גמור"

שחקני בית"ר ירושלים אופיר קריאף, טל כחילה, מיקי סירושטיין חוגגים מול חאלד חלאיילה, בני סכנין. ברני ארדוב
תקרית עם עזרא? חאלה חלאיילה/ברני ארדוב

3. חלאיילה שוב במוקד העניינים

חאלד חלאיילה אמר בסיום כי "חן עזרא דיבר אליי לא יפה וזרק קללות תוך כדי משחק". חלאיילה עצמו הצליח להדליק את כל טדי עם הפאולים הקטנים והמשחק המלוכלך. מי שלא הפסיק להתעמת איתו על כך בחצי הראשון הוא ז'אורז'יניו, שאף אמר בירידה למחצית בעצבים: "הוא חי איתי שנתיים ומנסה לפצוע אותי, זה לא בן אדם". חלאיילה ניסה להרגיע בסיום ואמר: "זה תוך כדי משחק, אחרי זה כולם מתחבקים וחברים, אלה אמוציות של כדורגל". אגב, ז'אורז'יניו סובל מנקע בקרסול ובספק גדול למשחק הגביע נגד מרמורק בחמישי.

פול אדגר שחקן בית"ר ירושלים עם אופיר קריאף. ברני ארדוב
הוחלף בדקה ה-30. פול אדגר/ברני ארדוב

4. הערב העצוב של פול אדגר

בתוך כך, בבית"ר לא זנחו את האופציה לצרף בלם זר וכבר החלו לגשש בנוגע להשאלתו של פול אדגר. הקשר נראה על סף דמעות בסיום המשחק אתמול ושחקנים בקבוצה אף אמרו כי "עושים טעות איתו. הוא בלי ביטחון, הקהל שורק לו בוז בכל נגיעה, אז איך בשבוע שהוא לא מתאמן והוא על רגל אחת נותנים לו לפתוח? זה להרוג אותו. הוא מאוד מוכשר אבל הולך לאיבוד בכל הבלגן כאן, הכי טוב עבורו אם יושאל, ואם לא אז שיורידו ממנו לחץ, גם בית"ר וגם הקהל".

באדגר מעוניינת מ.ס אשדוד, אך עד שלא יצורף בלם בית"ר לא תשחררו. אריק סאבו יחזור לסגל נגד מרמורק ביום חמישי. עדיין לא ברור אם דייויד בויסן ודוד קלטינס יהיו כשירים.

מירי רגב שרת התרבות והספורט עם הקמע של בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
"אני קשובה היטב לקבוצות שפונות אליי". רגב/ברני ארדוב

5. מירי רגב מגיבה לביקורת

"נפעל בכל העוצמה ובאפס סבלנות וסובלנות כלפי אלימות וקריאות גזעניות במגרשי הספורט"

גם שרת הספורט מירי רגב, שנכחה אתמול במשחק, הגיבה לאירועים. משרד הספורט ספג אתמול ביקורת ממנכ"ל מכבי תל אביב בן מנספורד על אוזלת היד של המשטרה ושל בתי המשפט במלחמה באלימות במגרשים, ורגב הודיעה היום כי תקיים דיון דחוף בסוגיה. בדיון, אליו יוזמנו נציגי קבוצות ליגת העל, תבקש השרה רגב לשמוע את טענות הקבוצות בסוגיית האלימות במגרשים וכמו כן תבקש סקירה מהיחידה למניעת האלימות בספורט על דרכי פעולתה ונתוני ביצוע.

השרה רגב: "כולי תקווה שנמצא את הדרכים למגר עוד יותר את תופעת האלימות בספורט. נפעל בכל העוצמה ובאפס סבלנות וסובלנות כלפי אלימות וקריאות גזעניות במגרשי הספורט. זו הסיבה שהשר לביטחון פנים גלעד ארדן ואני הקמנו את היחידה למלחמה באלימות בספורט, אשר פועלת במקצועיות הנדרשת.

"אני קשובה היטב לקבוצות שפונות אליי והמשובים שלהם על הנעשה ביציעים חשובים לי מאוד כדי לבחון את המשך הפעילות. אני מברכת ומחזקת את הנהלות הקבוצות שעושות רבות למיגור האלימות במגרשים ומקווה שגם האוהדים יפנימו שהספורט שלנו חייב להיות נקי מאלימות כדי שכל האוהדים יוכלו ליהנות מחווית צפייה נעימה ובטוחה".

האזינו לפרק החדש של "הפודיום": קואץ' שכטר, ג'ורדי מקום 1, עסקת ממן-ורמוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully