וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים החליטה לסגור את היציע המזרחי בעקבות הקריאות הגזעניות

23.1.2018 / 0:15

נגד הקבוצה עומד עונש על תנאי של הפחתת שתי נקודות, במועדון נקטו בצעדי מנע והבהירו: "שחקנים יונחו שלא לפנות ליציעים מהן מושמעות קריאות". וגם: שכטר הורה לבניון להתחמם, בן זקן הגיב: "הוא קפטן, מותר לו. אנחנו במצב טוב"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

אוהדי בית"ר ירושלים חזרו הערב (שני) לסורם ב-2:4 מול בני סכנין בטדי במסגרת המחזור ה-19 בליגת העל, כשהקהל באצטדיון החל לשיר שירים גזעניים ולקרוא קריאות גזעניות. בית"ר נקלעה לפיגור 2:0 מול היריבה מסכנין כבר בדקה ה-43, והקהל העצבני החל לקרוא "מוחמד מת", "שיישרף לכם הכפר", "אני שונא את כל הערבים" ו"שועפאט עולה באש".

בעקבות הקריאות, החליטה בית"ר ירושלים לסגור את היציע המזרחי החל מהמשחק הקרוב, ביום חמישי מול הפועל מרמורק בשמינית גמר גביע המדינה. "המועדון מסיר את הכפפות בכל בנוגע למאבק הגלוי באלימות ועוד יותר בגזענות", נכתב בהודעה שפורסמה הלילה. "המועדון חש שאט נפש ולכן מעתה המועדון יילחם באותם אוהדים אשר פוגעים ללא הכר במועדון וזאת לאור התנהגות חלק מהקהל במשחק הלילה מול בני סכנין. אי לכך, הוחלט לסגור את היציע המזרחי עד להודעה חדשה לכניסת קהל וזאת החל כבר ממשחק הגביע מול הפועל מרמורק.

"במועדון מתכוונים לנקוט בצעדים דרסטיים אף יותר עד כדי שלילת המנויים של יושבי היציע המזרחי. השחקנים אף יונחו שלא לפנות יותר ליציעים שמהן תישמענה קריאות גזעניות. מצער ומכאיב כי בעונה נפלאה שכזו ולאחר שנה של שיפור משמעותי בהתנהלות ובהתנהגות הקהל בכל הנוגע למאבק של כל המועדון באלימות ובגזענות, לא כל שכן תוך הצלחה כבירה מבחינה מקצועית, בה הקבוצה נמצאת רק נקודה מהמקום הראשון וכובשת כמות שערים מסחררת תוך תצוגות כדורגל מהנות אנו מתעסקים בקריאות גזעניות ונאצות הפוגעות במועדון באופן ישיר, מתוך כוונה שאין בה אלא להרוס. מי שמתנהג כך אינו יכול להיקרא אוהד בית"ר. במועדון שואלים היכן אנשי היחידה המיוחדת אשר הוקמה על ידי משרדי הספורט וביטחון הפנים על מנת להתעסק ולטפל ישירות במקרי אלימות וגזענות בספורט, אנו חשים מופקרים ובודדים אל מול תופעות אלו, אזלת ידה של היחידה הורגש סביב המשחק מול בני סכנין".

עוד בנושא

משחק העונה בטדי: בית"ר ירושלים מחקה פיגור 2:0 וניצחה 2:4 את בני סכנין
ראש בראש: עטאא ג'אבר חגג בפתיחה, קלאודמיר ניצח על המהפך הגדול

אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
עשו בכוונה לטביב? אוהדי בית"ר/ברני ארדוב

כידוע, נגד בית"ר עומד עונש על תנאי של הורדת שתי נקודות על קריאות גזעניות. הכרוז באצטדיון דרש מהאוהדים להפסיק את הקריאות, אבל הקהל המשיך בכל זאת עם הקריאות האסורות, ככל הנראה, בין היתר, על מנת לפגוע בבעלי הקבוצה אלי טביב. כעת בקבוצה ימתינו בחשש לדו"ח השיפוט, וימתינו להתפתחויות נוספות בנושא.

כמו כן, במהלך המשחק נרשמו לא מעט סצינות לחץ בבית"ר. פול אדגר ספג שריקות בוז מהקהל, שהגיב בחוסר סבלנות לאיבודים של הקשר. המאמן בני בן זקן החליף את אדגר כבר בדקה ה-30, ואופיר קריאף נכנס לבכורה המחודשת שלו במועדון (ואף כבש בדקה ה-43).

סצינה לא שגרתית נוספת הייתה כשז'אוריז'יניו נפצע במחצית הראשונה, ודווקא איתי שכטר היה זה שרץ לעבר הספסל וסימן ליוסי בניון לעלות להתחמם, על מנת להחליף את ז'אורז'יניו. בניון אכן קם להתחמם, על אף שהמאמן בן זקן לא היה זה שפנה אליו, בעוד סצינה שהמחישה את מעמדו של המאמן. אגב, ז'אורז'יניו נפצע והוחלף בפתיחת המחצית השנייה. גם פיראס מוגרבי מסכנין נפצע והוחלף כמה דקות לאחר פתיחת המחצית השנייה.

במהלך המשחק המתוח אירעו תקריות נוספות, שכללו בין השאר עימות בין מוגרבי לחן עזרא על הדשא, ותקרית שבה מנהל בני סכנין הניף אצבע משולשת לאנשי בית"ר. שחקן בית"ר קלאודמיר נראה חוגג בסיום על הדשא עם דגל "לה פמיליה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מירי רגב שרת התרבות והספורט עם הקמע של בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
שרת הספורט במשחק. רגב/ברני ארדוב

השרה רגב: "אכנס דיון דחוף בסוגיית האלימות"

גם שרת הספורט מירי רגב, שנכחה אתמול במשחק, הגיבה לאירועים. משרד הספורט ספג אתמול ביקורת ממנכ"ל מכבי תל אביב בן מנספורד על אוזלת היד של המשטרה ושל בתי המשפט במלחמה באלימות במגרשים, ורגב הודיעה היום כי תקיים דיון דחוף בסוגיה. בדיון, אליו יוזמנו נציגי קבוצות ליגת העל, תבקש השרה רגב לשמוע את טענות הקבוצות בסוגיית האלימות במגרשים וכמו כן תבקש סקירה מהיחידה למניעת האלימות בספורט על דרכי פעולתה ונתוני ביצוע.

השרה רגב: "כולי תקווה שנמצא את הדרכים למגר עוד יותר את תופעת האלימות בספורט. נפעל בכל העוצמה ובאפס סבלנות וסובלנות כלפי אלימות וקריאות גזעניות במגרשי הספורט. זו הסיבה שהשר לביטחון פנים גלעד ארדן ואני הקמנו את היחידה למלחמה באלימות בספורט, אשר פועלת במקצועיות הנדרשת.

"אני קשובה היטב לקבוצות שפונות אליי והמשובים שלהם על הנעשה ביציעים חשובים לי מאוד כדי לבחון את המשך הפעילות. אני מברכת ומחזקת את הנהלות הקבוצות שעושות רבות למיגור האלימות במגרשים ומקווה שגם האוהדים יפנימו שהספורט שלנו חייב להיות נקי מאלימות כדי שכל האוהדים יוכלו ליהנות מחווית צפייה נעימה ובטוחה".

מנהל בני סכנין ג'מאל, המכונה ג'מאל הגדול, מניף אצבע משולשת לאוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
מנהל בני סכנין הניף אצבע משולשת לאנשי בית"ר/ברני ארדוב

מאמן בית"ר ירושלים בני בן זקן אמר בסיום: "אנחנו מראים אופי במשך כל העונה. אנחנו מראים אופי כל העונה. התחושה הייתה שננצח את המשחק ואני שמח שזה קרה. כל השבוע התאמנו טוב וידענו להביא את זה למגרש. אנחנו במקום טוב ואנחנו מרוצים. בית"ר ירושלם רוצה להיאבק. מקום בצמרת מספק אותנו. אנחנו ננסה להשיג את כל מה שאפשר. אנחנו מתעסקים בלעשות ולא לדבר. אנחנו מדברים על המגרש לפעמים יותר ולפעמים פחות. שכטר הקים את בניון מהספסל? שכטר קפטן ומותר לו. אתם רואים רק את השלישי. אם נעבוד ביחד יהיה טוב. זו לא פגיעה במעמד המאמן. אנחנו במקום טוב. האם אני חושב לפעמים לקום וללכת? אני חושב איך לקדם את הקבוצה".

קפטן בית"ר ירושלים איתי שכטר אמר: "קבוצה כמו בית"ר חושבת ממשחק למשחק, מי שנמצא במועדון גדול צריך לחשוב כך. עם האנרגיות שאנחנו מביאים, אנחנו יכולים לעשות הכול. ניצחנו במשחק שהיינו צריכים לנצח בבית ואנחנו כבר עם הפנים קדימה". על התקרית אמר החלוץ: "ז'אורז'יניו סימן לי שהוא לא יכול להמשיך, גילי לבנדה סימן ליוסי שיקום לחימום. הייתי בטירוף יותר מהרגיל וראיתי שהוא סימן לו. אני הייתי באמוציות ומה שחשוב לי הוא שהמועדון הזה יצליח וינצח. שננצח ושבכל משחק תהיה תקרית כמו שאתם קוראים לזה. זה חלק מהמשחק, יש אמוציות וטירוף".

מנגד, מאמן בני סכנין טל בנין אמר: "למרות ההפסד ראיתי הרבה דברים בכל מה שקשור לעשייה. הובלנו בשני שערים. ברגעים האלו ביקשתי מהשחקנים ללכת אחורה ולמשוך עד המחצית. אז הם חזרו למשחק וכבשו. זה דברים שאנחנו צריכים לעבוד עליהם ברמת היסודות. ראיתי שיש לי עם מי לצאת לדרך. יש שחקנים פצועים. הרבה שחקנים לא שיחקו בעמדות שלהם. אבל יש פה חומר טוב. חסר לנו עוד כמה עקרונות שאנחנו צריכים להתבסס עליהם"

קלאודמיר מניף דגל של לה פמיליה עם אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
קלאודמיר עם דגל "לה פמיליה"/ברני ארדוב
בני בן זקן מאמן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
עוד ערב טעון. בן זקן/ברני ארדוב
פול אדגר שחקן בית"ר ירושלים עם אופיר קריאף. ברני ארדוב
ספג שריקות בוז, והחלף כבר בדקה ה-30. אדגר/ברני ארדוב
חן עזרא שחקן בית"ר ירושלים מול פיראס מוגרבי שחקן בני סכנין. ברני ארדוב
חם על הדשא, חם ביציעים/ברני ארדוב
חן עזרא שחקן בית"ר ירושלים מול פיראס מוגרבי שחקן בני סכנין. ברני ארדוב
מוגרבי מול עזרא/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully