וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק דג'וקוביץ': "המצב שלי לא נהדר, זה מתסכל שלא החלמתי"

הסרבי מדוכדך ממצב המרפק שלו אחרי ההדחה בשמינית הגמר מול יון צ'ונג, שאמר: "הניצחון מוקדש למדינה שלי, אני בחלום". וגם: טניס סנדגרן מתמודד עם האשמות על נטיות פוליטיות קיצוניות

יון צ'ונג טניסאי דרום קוריאני. AP
יון צ'ונג/AP

שלב שמינית הגמר של אליפות אוסטרליה הפתוחה הביא איתו סנסציה גדולה היום (שני), כשנובאק דג'וקוביץ', שזכה בטורניר שש פעמים בעבר, הפסיד ליון צ'ונג הקוריאני (58) 7:6, (4), 7:5, 7:6 (3). אם בשלבים המוקדמים הסרבי (14 בטורניר) עוד הצליח להחזיק מעמד, הרי שהיום מצבו הבריאותי נתן אותותיו ולא ממש אפשר לו להחזיק מעמד אל מול הכישרון העולה בן ה-21, שהפך לקוריאני הראשון אי פעם שמעפיל לרבע גמר גרנד סלאם.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
צריך להעריך מחדש את מצבו. דג'וקוביץ'/רויטרס

המספרים

* יון צ'ונג הוא הדרום קוריאני הראשון אי פעם שעולה לרבע גמר טורניר גרנד סלאם.

* צ'ונג ישחק ברבע הגמר מול טניס סנדגרן, אותו ניצח 3:6, 7:5, 3:6 באוקלנד ב-9 בינואר.

* טניס סנדגרן (97 בעולם), שניצח את דומיניק תים המדורג חמישי, הוא המדורג נמוך ביותר שמגיע לרבע גמר אליפות אוסטרליה מאז מיקאל טילסטרום, שעשה את זה כמדורג 105 בעולם ב-1996. הוא גם האמריקאי הראשון שמגיע לשמונת הגדולים במלבורן מאז אנדי רודיק ב-2010.

* תומאש ברדיך הגיע בשבע משמונה השנים האחרונות לרבע הגמר או מעבר לכך באליפות אוסטרליה. הפעם היחידה שהוא לא הצליח לעשות את זה הייתה אשתקד כשהפסיד לרוג'ר פדרר, אותו יפגוש הפעם ברבע הגמר, בסיבוב השלישי.

* פדרר עלה בפעם ה-14 לרבע גמר באליפות אוסטרליה ופעם ה-52 בסך הכול שהוא ברבע גמר גרנד סלאם (11 פעמים ברולאן גארוס, 15 בווימבלדון ו-12 באליפות ארצות הברית). פדרר הוא היחיד ברבע הגמר שלא שמט מערכה עד כה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

גם ג'יימי מארי מפרגן

דג'וקוביץ' מפרגן למנצח

אשתו של דג'וקוביץ'

דג'וקוביץ' אמר במסיבת העיתונאים אחרי המשחק: "ברכות לצ'ונג ולצוות שלו. מדהים, הייתה הופעה מדהימה שלו. הוא היה השחקן הטוב יותר והגיע לו לנצח. אין בכך ספק. בכל פעם שהוא היה בצרה, הוא הגיע עם חבטות מדהימות, חבטות העברה. הוא היה ממש כמו חומה מקו הבסיס. זה מרשים מאוד ואני מאחל לו את כל ההצלחה שבעולם". כשנשאל לגבי הבריאות שלו אמר הסרבי: "כן, המצב לא נהדר. לרוע המזל, זה לא נהדר. בסוף המערכה הראשונה התחיל לכאוב לי. לכן כן, הייתי נאלץ להתמודד עם זה עד סוף המשחק. אני אסיר תודה על כך שהייתה לי האפשרות לשחק. לא ידעתי אם אשאר פה לטורניר או לא והצלחתי לשחק פה ארבעה משחקים. זה היה טורניר טוב בסך הכול. מאכזב להיות מודח בשמינית הגמר, אבל אלה הנסיבות ואני צריך לקבל את זה. זו המציאות. ברור שזה מתסכל שיש לך כל כך הרבה זמן ואתה לא מחלים כמו שצריך. אבל זה מה שזה. יש איזו סיבה מאחורי כל זה, אני מנסה את המיטב שלי כי אני אוהב את הספורט הזה. אני נהנה מהאימונים, אני נהנה מהעבודה הקשה ואני מקווה שאוכל להתחרות ולהשתפר. היום היה לי יותר מדי להתמודד איתו".

על מצב המרפק שלו והאם הוא יצטרך שוב לעבור תהליך החלמה, אמר דג'וקוביץ': "אני באמת לא יודע, עכשיו אין לי מושג. אני צריך לבדוק את המצב עם הצוות שלי, עם הצוות הרפואי, המאמנים שלי, נסרוק את המרפק ונראה מה המצב. שיחקתי המון טניס בשבועות האחרונים, בוא נראה מה קורה בפנים. חוץ מהמרפק שלי, הכול היה בסדר. קיוויתי שאוכל לגרור את המשחק למערכה רביעית כי צ'ונג כמובן לא שיחק הרבה משחקים ארוכים במהלך הקריירה שלו. האמנתי שאוכל לקבל הזדמנויות אם אגרור אותו למערכה רביעית. הוא שיחק טניס ברמה גבוהה מאוד ברגעי קלאץ' והגיע לו לנצח".

המנצח יון צ'ונג התייחס למה שהלך במדינה שלו בזמן הניצחון ואמר: "כן, הניצחון היום הוא בשביל המדינה שלי, אני חושב שהטניס במדינה הרוויח בגדול הלילה". כשנשאל לגבי המשלחת המשותפת של צפון קוריאה ודרום קוריאה למשחקי החורף, אמר הטניסאי בן ה-21: "אני חושב שזו שאלה טובה, אבל אני לא יודע. אני רק משחק טניס, אז אני לא יכול לומר כלום בנושא". כשהקשו עליו עם שאלת המשך אמר: "שאלה הבאה בבקשה". על העובדה שניצח את אחד הטניסאים הגדולים בהיסטוריה אמר צ'ונג: "אני תמיד מסתכל על נובאק, רוג'ר ורפא, הם המודלים שלי לחיקוי, האלילים שלי. אני רק שמח ששיחקתי שוב מול נובאק, זה כבוד ענק בשבילי לשחק מולו בסבב. החלומות שלי התגשמו היום". כשנשאל שוב על דרום קוריאה אמר: "אני חושב שהניצחון הזה יהפוך את הטניס לפופולארי יותר במדינה, אני מקווה שהשמצב ישתפר".

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי מקבל טיפול רפואי. GettyImages
דג'וקוביץ' מקבל טיפול/GettyImages

מלבד צ'ונג, ההפתעה של היום הגיעה מכיוונו של טניס סנדגרן האמריקאי (97 בעולם), שהימם את המדורג חמישי דומיניק טים עם 2:6, 6:4, 6:7 (4), 7:6 (7), 3:6 בהופעת הבכורה שלו בטורניר. "אני לא מאמין לזה", התמוגג, "אני לא יודע אם זה חלום או מציאות. אבל אתם העיתונאים כאן, ואני לא בתחתונים שלי, אז כנראה שזה לא חלום". סנדגרן הפך לטניסאי הראשון מאז אלכסנדר דולגופולוב ב-2011 שמעפיל לרבע הגמר כבר בהופעת הבכורה שלו בטורניר. "יש לי יתרון ששחקנים לא מכירים אותי, אני הולך לנצל את היתרון הזה ולהמשיך לרכוב על הגל", אמר. "הפסדתי במוקדמות ארבע שנים ברציפות, ועכשיו אני ברבע הגמר".

הרבה מחלוקת נסובה סביב סנדגרן בימים האחרונים. גולשים רבים ברשתות החברתיות הציגו לייקים שסימן לפוסטים ולציוצים של דמויות כמו ניקולאס פואנטס, פיט סיגייט ומייק צ'רנוביץ', כולם מזוהים עם הימין הקיצוני בארצות הברית ועם תאוריות קונספירציה. "אני לא מודאג מזה שמקשרים אותי אליהם", אמר סנדגרן במסיבת העיתונאים שלו אחרי המשחק: "אני לא חושב שזה משנה אחרי מי אתה עוקב בטווויטר. המידע שאתה רואה לא קובע מי אתה או במה אתה מאמין ואני חושב שזה משוגע לחשוב כך, זה פשוט מטורף. להגיד שהאדם ההוא עוקב אחרי X ובגלל זה הוא מאמין באותם הדברים שאדם X מאמינן בהם, אני חושב שזה מגוחך. זה פשוט מגוחך. זו לא הצורה בה מידע עובד. אם אתה צופה בערוץ חדשות, לא תגיד שאותו אדם שצופה בערוץ החדשות הזה חושב את מה שכל המגישים באותו ערוץ חושבים לגבי כל נושא.

"אני לא מודאג מהדברים האלה ואני לא חושב שזה אומר שאני באותו ראש עם האנשים האלה. זה לא עובד בצורה הזאת. אני לא רואה את זה כעובד בצורה הזו. אתם יכולים לשאול אותי לגבי העמדה שלי לגבי דברים, זה בסדר גמור. אבל אני חושב שלקפוץ ולומר שאני עוקב אחרי בנאדם זה או אחר ובגלל זה 'וואו', מי אני? שאלו אותי מי אני, אני אשמח לענות לכם לגבי זה". כשנשאל האם הוא מרגיש תמיכה בתנועות הימין הקיצוני בארצות הברית אמר סנדגרן: "לא, אני לא. אני לא. אני מוצא שחלק מהתוכן שלהם מעניין. אבל לא, ממש לא. כנוצרי אדוק, אני לא תומך בדברים כאלה. אני תומך רק בישו והולך אחריו, זה הדבר בו אני תומך".

טניסאי אמריקאי תניס סנדגרן. רויטרס
אלמוני, וזה עובד לטובתו. סנדגרן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully