וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אוסטרליה: רפאל נדאל הפצוע פרש ברבע הגמר, צ'יליץ' עלה לחצי

המדורג 1 בעולם נאלץ לפרוש במערכה החמישית מול הקרואטי, אחרי 3:6, 6:3, 6:7, 6:2, 2:0. עוד באוסטרליה: קייל אדמונד, הבריטי המדורג 49, הפתיע כשהדיח את דימיטרוב ועלה לחצי הגמר. נשים: מרטנס בחצי הגמר אחרי 4:6, 0:6 מוחץ על סביטולינה

רפאל נדאל. AP
סוף כואב, תרתי משמע. נדאל/AP

האווירה באוסטרליה מתחממת, כיאה למזג האוויר במדינה, והטורניר הגיע היום (שלישי) לרגעי ההכרעה עם פתיחת שלב רבע הגמר. הארוע המרכזי היה אצל הגברים, שם המדורג 1 בעולם רפאל נדאל נאלץ לפרוש במערכה החמישית מול מארין צ'יליץ', וסיים את דרכו בטורניר בצורה כואבת. קייל אדמונד הבריטי הפתיע עם ניצחון על גריגור דימיטרוב ועלה לחצי הגמר שם הוא יפגוש את הקרואטי. אצל הנשים, קרוליין ווזניאקי ניצחה את קרלה סוארס נבארו ותפגוש את אליס מרטנס שהפתיעה את אלינה סביטולינה.

רפאל נדאל פצוע. AP
נלחם עד הרגע האחרון. רפאל נדאל/AP

רפאל נדאל (1, ספרד) - מרין צ'יליץ' (6, קרואטיה) 3:6, 6:3, 6:7, 6:2, 2:0 (נדאל פרש)

פייניליסט השנה פתח מצוין עם 3:6 מרשים במערכה הראשונה, אבל במערכה השנייה הקרואטי הפגיז 5 אייסים ו-16 ווינרים כדי להשוות עם 3:6 ו-1:1 במערכות. המערכה השלישית הייתה מתישה, כששני הטניסאים שומרים על ההגשה בכל 12 המשחקונים, אבל במצב של 5:5 בשובר השוויון נדאל התעלה עם שתי נקודות רצופות ועלה ל-1:2 במערכות. במערכה הרביעית האגרסיביות של צ'יליץ' נמשכה (עם 21 ווינרים במערכה מול 3 בלבד של רפא), נדאל אף נראה מעט מוגבל וביקש טיפול רפואי, והקרואטי ניצל זאת כדי לנצח 2:6 ולהשוות ל-2:2 כדי לכפות מערכה מכרעת, אחרי למעלה משלוש שעות וחצי.

במערכה החמישית נדאל כבר נראה פצוע ואחז ברגלו בכאב, כשפניו התעוותו מרוב כאב. עם זאת, למרות צליעה ותנועה מוגבלת, במשחקון ההגשה הראשון שלו הוא הציל חמש (!) נקודות שבירה, בטרם נכנע במצב של 2:0, והודיע על פרישה אחרי שלוש שעות ו-47 דקות.

עבור נדאל זו בסך הכל פעם שנייה בקריירה שהוא פורש באמצע משחק גרנד סלאם (264 הופעות). מנגד, עבור צ'יליץ' זו הופעה שנייה בחצי הגמר במלבורן (2010). הקרואטי, עוד לפני הפציעה, הציג יכולת מצוינת עם סגנון התקפי, שכלל 20 אייסים (מול 3 של נדאל) ו-83 ווינרים (מול 39 של הספרדי). "זו הייתה הופעה מדהימה מצד שנינו", אמר הקרואטי בסיום, "זה באמת מצער מבחינת רפא, הוא תמיד נותן את המיטב שלו, וזה מצער בשבילו שככה זה נגמר".

סטטיסטיקה
אייסים: צ'יליץ' 20, נדאל 3
שגיאות כפולות: צ'יליץ' 8, נדאל 2
שבירות: צ'יליץ' 5 מ-19, נדאל 2 מ-10
ווינרים: צ'יליץ' 83, נדאל 39
שגיאות לא מחויבות: צ'יליץ' 62, נדאל 32
סך הכל נקודות: צ'יליץ' 157, נדאל 145

עוד באותו נושא

רפאל נדאל אחרי הפרישה: "זה רגע קשה עבורי, מקווה שהפציעה לא רצינית"

לכתבה המלאה
מרין צ'יליץ' טניסאי קרואטי. AP
משחק נהדר. צ'יליץ'/AP
רפאל נדאל פורש מול מארין צ'יליץ', רבע גמר אליפות אוסטרליה. רויטרס
צ'יליץ': "זה באמת מצער מבחינת רפא"/רויטרס

גריגור דימיטרוב (3, בולגריה) - קייל אדמונד (בריטניה) 6:4, 3:6, 6:3, 6:4

השניים נפגשו לפני כשבועיים בבריסביין, גם אז ברבע הגמר, והבולגרי יצא עם ידו על העליונה. היום הגיע הנקמה של אדמונד שהפך לסוס השחור וההפתעה הגדולה של טורניר הגברים עם ניצחון ענק מבחינתו על הבולגרי וכמובן הופעה ראשונה בחצי גמר אוסטרליה. אדמונד שלט במשחק הזה מפתיחתו, השיג 13 אסטים ו-46 ווינרים לעומת 32 בלבד של הבולגרי שהדיח בסיבוב הקודם את קיריוס אך לא הצליח לשחזר את הישג השיא שלו ולעלות לחצי הגמר. בהיעדרו של אנדי מארי, אדמונד הפך לגיבור המפתיע והבלתי צפוי של האומה הבריטית.

קייל אדמונד. רויטרס
הניצחון הגדול בקריירה שלו. קייל אדמונד/רויטרס

קרוליין ווזניאקי (2, דנמרק) - קרלה סוארס נבארו (ספרד) 0:6, 7:6 (3), 2:6

הדנית, המדורגת שנייה בטורניר, המשיכה במסע המסקרן שלה אולי בדרך לתואר גרנד סלאם הראשון. ווזניאקי, שהצילה שתי נקודות משחק ויצאה ממצב אבוד בסיבוב השני, נזקקה לשעתיים ו-11 דקות כדי לנצח את קרלה סוארס נבארו הספרדייה. זו הפעם השנייה שווזניאקי מצליחה לעלות לחצי הגמר במלבורן אחרי שעשתה את זה בפעם שעברה ב-2011, אז נוצחה שם על ידי לי נה הסינית. ווזניאקי סיימה את המשחק מול סוארס נבארו עם 10 אייסים ושגיאה כפולה אחת כשהיא חובטת גם 34 ווינרים.

אלינה סביטולינה (4, אוקראינה) - אליס מרטנס (בלגיה) 6:4, 6:0

שעה ו-13 דקות. זה הזמן שנדרש לאליס מרטנס כדי להדהים את סביטולינה עם משחק קל בצורה יוצאת דופן ובלתי צפויה. הבלגית, שעורכת את הופעתה הראשונה בקריירה במלבורן, פשוט שלטה במשחק הזה מפתיחתו והשפילה את יריבתה במערכה השנייה עם שלוש שבירות מהירות ובייגל מהדהד.

קרוליין ווזניאקי, טניסאית מדנמרק. רויטרס
חוזרת בפעם השנייה לחצי הגמר. ווזניאקי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully