וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אוסטרליה: נדאל נגד צ'יליץ' ברבע הגמר, דימיטרוב הדיח את קיריוס

הבולגרי ניצח את האוסטרלי 6:7, 6:7, 6:4, 6:7 בקרב נהדר. המדורג 1 בעולם נאבק במשך 3 שעות ו-51 דקות מול שוורצמן, איבד מערכה ראשונה אך ניצח 3:6, 7:6 (4), 3:6, 3:6: "זה נותן לי ביטחון"

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. רויטרס
הולך על הגרנד סלאם ה-17. נדאל/רויטרס

שלב שמינית גמר אליפות אוסטרליה נערך הלילה (בין שבת לראשון) והבוקר עם משחקי החלק העליון של ההגרלה. אצל הגברים, רפאל נדאל ומארין צ'יליץ' עלו למפגש מסקרן ביניהם ברבע הגמר, ובמשחק המרכזי ניצח גריגור דימיטרוב את ניק קיריוס. אצל הנשים קרלה סוארס נבארו העפילה לשמונה האחרונות, ותפגוש שם את קרוליין ווזניאקי. גם אלינה סביטולינה ברבע ומצפה לה מפגש עם אליס מרטנס הבלגית.

ברבע גמר הגברים:

רפאל נדאל (1) - מארין צ'יליץ' (6)
גריגור דימיטרוב (3) - קייל אדמונד

ברבע גמר הנשים:

קרוליין ווזניאקי (2) - קרלה סוארס נבארו
אלינה סביטולינה (4) - אליס מרטנס

הטניסאי הקרואטי מארין צ'יליץ'. רויטרס
השווה את השיא של גוראן איבניסביץ'. צ'יליץ'/רויטרס
הטניסאי הבריטי קייל אדמונד. רויטרס
מזל טוב. אדמונד/רויטרס

גברים

רפאל נדאל (1) - דייגו שוורצמן (24) 3:6, 7:6 (4), 3:6, 3:6

הספרדי, שבעצם עלייתו לשמינית הגמר הבטיח שיישאר במקום הראשון בעולם, אומנם הפסיד מערכה ראשונה בטורניר (ומערכה ראשונה אי פעם מול הארגנטינאי נמוך הקומה בחמשת המפגשים מולו בקריירה), אבל עדיין הצליח להעפיל לרבע הגמר (השלישי שעושה זאת בפעם העשירית בקריירה, אחרי רוג'ר פדרר וסטפן אדברג) אחרי מאבק קשה שנמשך שלוש שעות ו-51 דקות. הספרדי, שזכה בטורניר ב-2009 והגיע לגמר בשנה שעברה, לא הפסיד מערכה עד עתה בטורניר, אבל התקשה מאוד מול הארגנטינאי הנחוש, ששבר אותו שלוש פעמים במהלך המשחק (3 מ-18 אפשרויות השבירה שלו). רפא, כהרגלו, לא נבהל והצליח להשלים את המשימה מול היריב, שזכה באהדת הקהל.

"היה משחק טוב, אבל במקביל... אני מעדיף לנצח תוך שעתיים מאשר בארבע שעות", אמר בסיום נדאל, שבמערכה הרביעית במצב של 1:1 הציל ארבע נקוודת שבירה במשחקון שנמשך 13 דקות, "למען האמת, רגעים כאלה הם אלה שנותנים לי ביטחון, בעצמי, בגוף שלי. עכשיו אנחנו מתחילים את השבוע השני, כבר רבע הגמר. עכשיו זה הרגע לעשות צעד קדימה, לשחק יותר אגרסיבי. אני יודע שצ'יליץ' יהיה יריב קשה".

מארין צ'יליץ' (6) - פאבלו קרניו בוסטה (10) 7:6 (2), 3:6, 6:7 (0), 6:7 (3)

צ'יליץ' הפך הבוקר לראשון שמעפיל לרבע הגמר, כשהצליח להתעלות על קרניו בוסטה עם שני ניצחונות בשובר שוויון, והשיג את ניצחונו ה-100 בקריירה בגרנד סלאמים. צ'יליץ' השווה גם את השיא הקרואטי של גוראן איבניסביץ', עם 11 הופעות ברבע גמר גרנד סלאם. הספרדי עוד חזר מפיגור של שבירה במערכה הרביעית וכפה שובר שוויון, אבל צ'יליץ' (שסיים עם 20 אייסים ו-73 ווינרים) שוב הפגיז סרבים עוצמתיים והדליק את הקהל הקרואטי ביציעים. צ'יליץ' בן ה-29 איבד רק שתי מערכות עד עתה בטורניר.

הטניסאי הבולגרי גריגור דימיטרוב. רויטרס
שלושה שוברי שוויון. דימיטרוב/רויטרס
הטניסאי האוסטרלי ניק קיריוס. רויטרס
עדיין לא מספיק יציב. קיריוס/רויטרס

גריגור דימיטרוב (3) - ניק קיריוס (17) 6:7 (3), 6:7 (4), 6:4, 6:7 (4)

המשחק הכי מסקרן בשמינית הגמר הבטיח הרבה, וקיים. שני הטניסאים הגיעו בכושר נהדר למשחק ברוד לייבר ארינה, והקהל המקומי אומנם התאכזב מההדחה של האוסטרלי, אבל לפחות נהנה מארבע מערכות איכותיות, שבסיומן הבולגרי ניצח בשלושה שוברי שוויון בזכות קור רוח ברגע האמת.

קיריוס, שהולך וצובר אהדה אדירה באוסטרליה עם כל ניצחון, הפסיד בשובר השוויון של שתי המערכות הראשונות, אבל הצליח לנצח בשלישית ולצמק ל-2:1. במערכה הרביעית קיריוס פיגר 5:3, דימיטרוב הגיש לניצחון, אבל האוסטרלי שוב הצליח לחזור וכפה שובר שוויון. לצערו, בטיי-ברייק הטניסאי המקומי שוב ראה את יריבו מתעלה, ומשלים את הניצחון תוך שלוש שעות ו-26 דקות. קיריוס סיים עם 36 אייסים ו-76 ווינרים, שלא הועילו לו עם 56 השגיאות הלא מחויבות שביצע (מול 27 בלבד של יריבו). המשמעות: הרצף של אוסטרליה ללא מנצח מקומי בטורניר עומד על 43 שנה.

קייל אדמונד - אנדראס ספי 7:6 (4), 5:7, 2:6, 3:6

אדמונד בן ה-23, הבריטי היחיד בהגרלה הראשית לנוכח היעדרותו של אנדי מארי, הגיע לראשונה בקריירה לרבע גמר גרנד סלאם אחרי שחזר מפיגור מערכה, וצפוי לעלות מהמקום ה-49 ל-35 בעולם בזכות ההישג. אדמונד הפגיז 63 ווינרים בטרם הבטיח את הניצחון תוך פחות משלוש שעות. הבריטי גם היכה 25 אייסים מול האיטלקי המדורג 76 בעולם, אחרי שבסיבוב הקודם נאבק במשך חמש שעות מול קווין אנדרסון. "אני מאושר מרבע הגמר הראשו שלי", אמר אדמונד בסיום, "המערכה הראשונה הייתה צמודה ולא הרגשתי במיטבי, בשנייה כבר הצלחתי לשנות את המומנטום ואחרי השבירה השתלטתי על המשחק".

קיריוס לדימיטרוב בסיום: "תאמין"

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. רויטרס
איבד מערכה ראשונה, אבל לא נבהל. רפא/רויטרס
הטניסאית הבלגית אליס מרטנס. רויטרס
בפעם הראשונה בקריירה. מרטנס ברבע הגמר/רויטרס

נשים

אנט קונטבייט (32) - קרלה סוארס נבארו 4:6, 6:4, 8:6

הספרדייה הצליחה להעפיל בפעם השלישית בקריירה לרבע הגמר באוסטרליה, כשהמדורגת 39 בעולם השלימה קאמבק מרשים, אחרי שהפסידה את המערכה הראשונה והייתה בפיגור 4:1 בשנייה, ובכל זאת הצליחה לנצח. האסטונית בת ה-22, שגברה על ילנה אוסטפנקו בדרך לשמינית, הפגיזה 53 ווינרים במהלך המשחק שבו הציגה יכולת התקפית מרשימה, אבל גם רשמה 53 שגיאות לא מחויבות (מול 28 בלבד של סוארס נבארו). הספרדייה, שניצחה תוך שעתיים ו-17 דקות, השלימה ניצחון שלישי בשלוש מערכות.

קרוליין ווזניאקי (2) - מגדלנה ריבאריקובה (19) 3:6, 0:6

אחרי שבסיבוב השני הדנית המנוסה התקשתה והייתה על סף הדחה, היום בשמינית היא נזקהה לשעה בלבד על מנת להשלים ניצחון קל. במערכה השנייה היא הפסידה שש נקודות בלבד (כולל נקודה מתוקה לקחה אחרי שהכתה בין הרגליים) ועלתה לרבע הגמר במלבורן לראשונה מאז 2002. "אני חושבת שאפשר לראות שהביטחון שלי גבוה", אמר ווזניאקי בת ה-27, שתוכל לעלות למקום הראשון בעולם לראשונה זה שש שנים.

אליס מרטנס (בלגיה) - פטרה מרטיץ' (קרואטיה) 6:7 (5), 5:7

המפגש המפתיע ביותר בשמינית הגמר בין שתיים מהגיבורות של הטורניר הסתיים בניצחונה של הבלגית, המדורגת 36 בעולם, שניצחה את המדורגת 81 בעולם אחרי שעה ו-59 דקות, והעפילה לראשונה בקריירה לרבע גמר גרנד סלאם. הבלגית איבדה יתרון 0:4 במערכה הראשונה, אבל ידעת להתעלות בשובר השוויון. במערכה השנייה, במצב של 5:5, עלתה עם שבירה ל-5:6 וסגרה סיפור עם משחקון על האפס. מרטנס, שזכתה בטורניר הובארט (שנה שנייה ברציפות), כבר עומדת על רצף של שמונה ניצחונות ברציפות העונה, ועוד ידה נטויה.

דניסה אלרטובה - אלינה סביטולינה (4) 6:3, 6:0

האוקראינית אמנם כבר לא הפייבוריטית לזכייה בתואר לפי סוכנויות ההימורים, אבל גם כך נחשבת לשנייה בתור אחרי אנג'ליק קרבר. היא גברה בקלות על אלרטובה הצ'כית, המדורגת 130 בעולם, שהצליחה לגבור עליה במפגש היחיד ביניהן בדוחא בשנת 2016. סביטולינה הרשימה, והצליחה לסגור עניין בתוך פחות משעה עם 3:6 במערכה השנייה ו-0:6 קליל בשנייה.

הטניסאית הספרדייה קרלה סוארס נבארו. רויטרס
לא מוותרת. סוארס נבארו/רויטרס
הטניסאית הדנית קרוליין ווזניאקי. רויטרס
בדרך הנכונה. ווזניאקי/רויטרס
הטניסאי הבריטי קייל אדמונד. רויטרס
בריטניה חוגגת, גם בלי מארי. אדמונד/רויטרס
קיריוס מול דימיטרוב, אליפות אוסטרליה. רויטרס
תודה חברים, היה כיף. קיריוס ודימיטרוב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully