וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש להפועל תל אביב על אירועי הדרבי: יציע בדרייב אין ייסגר לשני משחקים

16.1.2018 / 13:01

הפועל תל אביב חמקה מעונש רדיוס, אך ספגה עונש תקדימי: בית הדין הרשיע את הקבוצה בגין הקריאות נגד רגב פנאן, וההתנהגות של אוהד הקבוצה שהטריד שופט. הקבוצה נקנסה ב-50 אלף שקל וספגה ביקורת: "במקום להתנצל, הנאשמת בחרה להציג את הקורבן כתוקף"

one

בית הדין של איגוד הכדורסל הרשיע היום (שלישי) את הפועל תל אביב בגין התנהגות אוהדיה במשחקי גביע המדינה נגד בני הרצליה ומכבי תל אביב וגזר עליה קנס כספי מצטבר של 50 אלף שקל, וסגר את היציע המערבי באולם הדרייב אין לשני משחקי הליגה הקרובים של האדומים נגד בני הרצליה ומכבי אשדוד/באר טוביה. מדובר בפעם הראשונה בהיסטוריה של הכדורסל הישראלי שבית הדין סוגר יציע אחד באולם. עם זאת, על אף שנגד הקבוצה עמד עונש רדיוס על תנאי, הקבוצה חמקה מעונש זה.

אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
ממשיכים לגרום לקנסות. אוהדי הפועל תל אביב/ברני ארדוב

התיק המשמעותי היה בנוגע לדרבי ברבע גמר גביע המדינה, והאדומים עמדו לדין על הקריאות נגד רגב פנאן, קריאות "שמעון מזרחי תתאבד" והשלכת חפצים למגרש. הדיינים לא קיבלו את טענות האדומים על פרובוקציה מצידו של פנאן, והעבירו ביקורת על הקבוצה: "צר לנו כי הנאשמת בחרה במקום להתנצל ולהביע צער על האירוע המחפיר שזועק מסרטי הווידאו, לנסות ולהציג את הקורבן כתוקף".

על ההשוואה בין הקריאות הללו לקריאות "פניני מת" שבגינן הוחלט לא להעמיד קבוצות לדין כתבו הדיינים, "קשה להאמין כי ההשוואה שעושה הנאשמת בין הקריאות 'פניני מת' לקריאות 'מוני פנאן מת' נטענה ברצינות ואם כן, הרי שהיא מעידה על קהות חושים". כמו כן דחה בית הדין את הטענות של האדומים על אכיפה בררנית כנגדם.

בית הדין החליט לקבל חלקית את דרישת התובע ולסגור את יציע האולטראס לשני משחקים בלבד ולא לכל העונה הסדירה, לקנוס את הקבוצה ב-30 אלף שקל במקום ב-70 אלף שקל ולא להפעיל את עונשי הרדיוס במקרה זה.

התיק השני נגע להתנהגות של אוהד הקבוצה במשחק נגד בני הרצליה, כשעל פי כתב האישום - טפח על גבו של אחד השופטים וקילל אותו עד שהוצא מהאולם. התובע והדיינים ביקשו את שמו של האוהד, שכידוע - מדובר באותו אוהד שאותו ניסה לתקוף סופוקליס שחורציאניטיס לפני מספר שנים אחרי שספג ממנו קללות אלימות. עם זאת, האדומים סירבו לעשות כך. בית הדין קנס את הפועל תל אביב ב-20 אלף שקל במקרה זה ולא הרחיבו את עונש הרדיוס, ולא קיבלו את טענות הקבוצה כי הם לא מחויבים להעביר את שמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully