וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקו בלינלי מהלל את אנתוני פארקר: "הוא היה מייקל ג'ורדן"

הקלע האיטלקי בחר את חמשת השחקנים האירופאיים הכי טוב ששיחק מולם, רימה במקצת והתמוגג משחקן מכבי תל אביב לשעבר: "הוא יכול היה להטביע מהעונשין ולחסום כמו לברון ג'יימס"

אנתוני פארקר במדי מכבי תל אביב. GettyImages
אגדה. פארקר/GettyImages

מרקו בלינלי בחר היום (שלישי) באתר Players Tribune את חמשת השחקנים האירופאיים הכי טובים מולם שיחק בקריירה, וכלל, בין היתר, גם שני שמות לא אירופאיים - מאנו ג'ינובילי ואנתוני פארקר, לצד דירק נוביצקי, פז'ה סטויאקוביץ' והידו טורקוגלו.

מעניינים במיוחד הדברים שכתב הקלעי האיטלקי המדופלם על פארקר: "זו קצת רמאות, כי אנתוני הוא אמריקאי שהיה אחד השחקנים הגדולים בתולדות היורוליג. אני חייב לספר לכם איך היה לצפות בו. שנה אחת, כששיחקתי בסקיפר בולוניה, פגשנו את מכבי תל אביב, הקבוצה של אנתוני, בגמר היורוליג. הם קרעו אותנו, בלמעלה מ-40 הפרש. לאנתוני היו 21 נקודות ואני לא חושב שהוא החטיא הרבה, אולי פעם אחת, פעמיים מקסימום".

הזיכרון של בלינלי מדויק: פארקר קלע באותו משחק 21 נקודות, ב-5 מ-7 ל-2, 1 מ-1 ל-3 ו-8 מ-8 מהעונשין. הוא הוסיף 4 ריבאונדים, 3 אסיסטים, 2 חטיפות ו-0 איבודים, בדרך למדד של 34 - יותר גבוה מכל שחקן אחר על המגרש. מכבי תל אביב ניצחה את הגמר המיתולוגי ההוא של 2004 74:118.

"הייתי בן 18 או 19 במשחק ההוא, ואנתוני פארקר, עבור האירופאיים, לכל הפחות, לא היה כמו מייקל ג'ורדן. הוא היה מייקל ג'ורדן", הוסיף בלינלי, שסיים עם 3 נקודות ב-14 דקות. "אנתוני היה כל כך מהיר. הוא יכול היה להטביע מהעונשין. הוא יכול היה להעביר בין הרגליים, כמו שאני לא חושב שראיתי מישהו באירופה עושה. והוא יכול היה לרדוף אחרי שחקנים ולחסום אותם כמו לברון ג'יימס.

"כמובן שהרגשתי רע שהפסדנו, אבל בו בזמן, כנער שחלם לשחק ב-NBA, הרגשתי בר מזל להיות על אותו פרקט כמוהו. זה היה כבוד. לאחר מכן אנתוני הגיע לטורונטו וזכיתי לשמור עליו מפעם לפעם. תמיד החלפנו חיוכים אחד עם השני".

מרקו בלינלי, אטלנטה הוקס, מול דריוס מילר, ניו אורלינס פליקנס. AP
העריץ את פארקר בתקופה ההיא. בלינלי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully