וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע שהכרוז הכריז: 'הגר כנעני אלופת מרתון טבריה', ממש בכיתי"

7.1.2018 / 18:27

בגיל 35, עם שני ילדים ועבודה בבנק, הגר כנעני מתעוררת מדי יום ב-4:00 לפנות בוקר ויוצאת לרוץ. אחרי הניצחון בטבריה היא מעזה לחלום ומסבירה: "זה היה סוף למסע ארוך ומרגש"

הגר כנעני זוכת מתרון טבריה 2017. איגוד האתלטיקה, אתר רשמי
הגר כנעני/אתר רשמי, איגוד האתלטיקה

"מאה מטר לפני הסיום, הייתי עם דמעות בעיניים", שחזרה הערב הגר כנעני את המטרים האחרונים של ריצת חייה. "ברגע שהכרוז הכריז בקול: 'הגר כנעני אלופת ישראל ומרתון טבריה', ממש בכיתי ולא יכולתי לנשום. רצתי את המטרים האחרונים בקושי ובקו הסיום הרגשתי שעשיתי את זה. בעלי חיכה לי, אחי, חברי הקבוצה שאיתה אני רצה כבר כמעט שנתיים. זה היה סוף למסע ארוך ומרגש".

הגר כנעני, בת 35, אמא לשני ילדים קטנים מרמת גן חצתה הבוקר ראשונה מבין הישראליות את קו הסיום של מרתון טבריה עם תוצאה מצוינת של 2:49:14 שעות. זה היה שיפור של 7:33 דקות לשיאה האישי ועלייה למקום ה-13 בתוצאות כל הזמנים בישראל. "תמיד רצתי", סיפרה בראיון לוואלה! ספורט. "מגיל 15, עוד כשגרתי ביבנה, אבל זה היה לבד ומעולם לא חשבתי על מרחק של מרתון. אבל בשנת 2015 התכוננתי לסובב עמק ושם עשיתי 33 קילומטר והגעתי למקום השני. אחי דחף אותי לקבוצת ריצה והגעתי למוטי מזרחי מקבוצת M&M ועשיתי את המרתון הראשון שלי שהיה לפני שנתיים".

את מרתון טבריה הקודם, כנעני החמיצה. "בדיוק ילדתי לפני שנה. התאמנתי גם בהריון ואז חזרתי אחרי הלידה השנייה. בזכות התכנית המעולה של מוטי השגתי את המטרה".

הגר כנעני מרתון טבריה 2017. איגוד האתלטיקה, אתר רשמי
ההשקעה הניבה פירות. כנעני/אתר רשמי, איגוד האתלטיקה
"את הריצה אני מסיימת תוך שעה ועשרים דקות ואז ב-7:00 בבוקר אני נכנסת הביתה ומתחילה את היום עם הילדים והעבודה"

במה זה כרוך?

"תראה, אלפי אנשים רצים מרתון. יכול להיות שהסיפור שלי קצת שונה כי אני בת 35, אמא לשני ילדים ואני לא מקצוענית אלא עובדת בעבודה אחרת. צריך לעשות שבעה אימונים בשבוע ולקום בארבע בבוקר. לפעמים אני קמה בארבע ורבע, אבל לא יותר מזה וזאת כדי להתחיל אימון ברבע לחמש בבוקר. למזלי הילדים ישנים ברוב הפעמים כשאני קמה ולמזלי הגדול בעלי לא מתאמן, אז הוא עוזר לי. כל בוקר אני רצה בפארק הרצליה או בפארק רעננה וכל היתר בפארק הירקון. באימונים למרתון אני רצה מינימום 20 קילומטר כל בוקר וביום שישי ריצה של 35 קילומטר. עשינו הכנה של כמה חודשים למרתון הזה ורצתי בערך 140 קילומטר בכל שבוע".

ואחרי בוקר כזה יש כוח ללכת לעבוד?

"כן, אני מהנדסת תעשייה וניהול בבנק דיסקונט. את הריצה אני מסיימת תוך שעה ועשרים דקות ואז ב-7:00 בבוקר אני נכנסת הביתה ומתחילה את היום עם הילדים והעבודה".

אפשר לסמן את האולימפיאדה כמטרה?

"עדיין לא. אני לא רוצה להצהיר כאלה הצהרות. אני מאוד שאפתנית והישגית, אבל אני רוצה קודם לרדת מהתוצאה שהשגתי. יש לי משמעת מאוד גדולה ואולי זה סימן ההיכר שלי, כך שהכל אפשרי אבל זה לא הזמן להצהרות מפוצצות".

איך את הולכת לפנק את עצמך?

"כמו שאתה שומע הילדים כאן לידי וזה כרגע הפינוק. נחכה שהילדים יילכו לישון ונפתח בקבוק יין".

והתחרות הבאה?

"מרתון ז'נבה בחודש מאי יכול להיות הבא בתור. אחרי זה גם מרתון פירנצה יכול להיות אופציה טובה, אבל אני רוצה לראות שאני יורדת בתוצאה באימונים האישיים שאעשה".

מחר בבוקר ריצה בחמש בבוקר?

"לא, אני אתן לעצמי יומיים מנוחה ואחזור לזה בהמשך. צריך לתת לגוף להתאושש".

הגר כנעני הייתה חלק מ-100 רצי הקבוצה של מוטי מזרחי שהגיעו לטבריה. כ-30 רצו מרתון, 50 חצי מרתון והיתר 10 קילומטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully