וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרתון טבריה: לפחות 11 אנשים נפצעו, שניים נזקקו לפעולות החייאה

7.1.2018 / 15:02

אמרה גרמה סיים ראשון אחרי 2:18:35 שעות, אך תקריות רפואיות קשות העיבו. תובע הסוכנות למניעת סימום בספורט: איגוד האתלטיקה לא איפשר לבצע בדיקות סמים כנדרש. האיגוד מכחיש בתוקף

צילום: חדשות בזמן, עריכה: שניר דבוש

חגיגת המרתון שהתקיים הבוקר (ראשון) בטבריה בפעם ה-41 נסדקה בשל מספר תקריות רפואיות קשות. לפחות 11 בני אדם נפצעו במהלך המירוץ ושני גברים אף נזקקו לפעולות החייאה. אחד מהם, גבר כבן 40 התמוטט עם הגעתו אל נקודת הסיום. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו החייאה והוא פונה לבית החולים במצב קשה.

"צוות מד"א שאיבטח רפואית את המרתון הבחין באחד המסלולים בגבר כבן 40 שחש ברע ופינה אותו לאוהל המרפאה שהוקם בנקודת הסיום כשהוא בהכרה מעורפלת", סיפרה פרמדיקית מד"א, תאיר חזאז'י, "תוך כדי הטיפול הרפואי במרפאה הוא התמוטט ואיבד את הכרתו, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו מתן תרופות, הנשמה ומכת חשמל עד שחזר הדופק ומצבו התייצב ואז פינינו אותו לבי"ח בניידת טיפול נמרץ כשמצבו קשה".

המירוץ הבינלאומי, אליו הגיעו כבכל שנה רצים מכל רחבי העולם, היה אמור להתקיים כבר ביום שישי, אך נדחה בעקבות מזג האוויר החורפי ששרר בסוף השבוע. למקום הראשון במרתון הגיע הישראלי אמרה גרמה, שעצר את השעון על 2:18:35 שעות (שיא אישי חדש). אחריו הגיעו מארו טפרי ואגאזב גואדה.

רץ ישראלי אמרה גרמה. מרתון טבריה,
המנצח, אמרה גרמה/מרתון טבריה

לאחר המירוץ, שלח תובע הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט מכתב חריף לאיגוד האתלטיקה, בו האשים את האיגוד שלא איפשר לבצע בדיקות סמים במירוץ. "לא טרחתם לזמן בודקעי כנדרש על פי התקנון הלאומי", נכתב בין השאר, "מר לברן (מנכ"ל האיגוד) דחה את בקשת נציג הסוכנות לקבל התשתית הנחוצה לביצוע הדיקות, קרי חדר במלון וחדר בדיקה ואף הוסיף, כי מבחינתו שלא יעשו בדיקות כלל. קשה להשתחרר מתחושת הזלזול, ההפרעה והביזוי העולים מההתנהגות הזו. מרשתי שוקלת לפעול בהליכים על פי התקנון. לפנים משורת הדין, ניתנת לכם האפשרות לשימוע ביניים ב-10.1".

דובר איגוד האתלטיקה, אורן בוקשטיין, הגיב בהכחשה גורפת להאשמות. "האיגוד לא מנע את קיום בדיקות הסמים", אמר, "הבהרנו לגורמים שהיו אמורים להגיע ולבצע את הבדיקות, כי בשל הזזת מועד המרתון יש צורך בהמתנה לחדר במלון בערב שלפני התחרות, בגלל תפוסה מלאה. האיגוד הבהיר כי בכל מקרה יהיה חדר לקיום הבדיקה לטובת הסוכנות, אבל מסיבות שאינן ברורות לנו הם החליטו שהם לא מגיעים לבצע את הבדיקות.

"גם הטענה שבשל אי קיום בדיקת סמים לא ייחשב שיאו האישי של הזוכה אמרה אינה ברורה, מכיוון שלא בכל תחרות הנערכת בארץ מתקיימות בדיקות סמים. ממתי מבטלים שיא אישי של רץ בגלל שלא נערכו בדיקות? יתרה מכך, אם המועצה מעוניינת הרי שהבדיקה יכולה גם להתקיים עד 24 שעות אחרי הריצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully