וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'נרל מנג'ר של קליבלנד: "היה קיץ כאוטי, הייתה סביבנו עננה שחורה"

קובי אלטמן, רק בן 35, מונה לתפקיד הג'נרל מנג'ר של הקאבס יממה לפני שקיירי אירווינג הודיע שהוא רוצה לעזוב, ומאז עומד בשורה של אתגרים. האם זה האיש שישאיר את לברון בקליבלנד?

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל
ג'נרל מנג'ר קליבלנד קאבלירס קובי אלטמן. AP
"אתה לא מבין את העוצמה של התפקיד עד שאתה נכנס לזה". אלטמן/AP

קובי אלטמן, הג'נרל מנג'ר של קליבלנד, מודה שהקיץ של אלופת המזרח היה "כאוטי" ו"מייסר", ושהייתה סביב הקבוצה "עננה שחורה". אלטמן בן ה-35 מונה לתפקיד בקאבס פחות מ-24 שעות לפני שפורסם שקיירי אירווינג מבקש לעזוב את קליבלנד, באחד המעברים המתוקשרים של השנים האחרונות ב-NBA. מאז הוא עמד בלא מעט אתגרים, כשהגדול שביניהם עוד לפניו: להשאיר את לברון ג'יימס בקליבלנד.

"לא קיבלתי מדריך שמסביר לי, 'היי, ככה תשתלט על הקבוצה שהגיעה שלוש פעמים ברציפות לגמר ה-NBA, וגם היי, יש לך פה את השחקן הכי טוב בעולם ואתה צריך לגרום לו להישאר כאן'", אמר אלטמן בכתבה נרחבת שנעשתה עליו ב-ESPN, "אין שום ספר הדרכה לזה. אני רק יכול להגיד שזה קשה מאוד, אבל כולן קשות, כל המשרות קשות".

קיירי אירווינג, קליבלנד קאבלירס, מאוכזב. AP
התחלה קשה למשרה. אירווינג עוזב/AP

אלטמן גדל בברוקלין, ועבר מסלול חיים די מהיר, של כדורסלן זניח מדיביז'ן 3 שהפך לג'נרל מנג'ר של קבוצה גדולה בגיל כל כך צעיר. יש לציין כי כבר עתה בסגל של קליבלנד יש שלושה שחקנים יותר מבוגרים ממנו: דווין וויד, חוזה קלדרון וקייל קורבר. הוא מודה שמה שעבר עליו הקיץ היה קשה במיוחד. "הקיץ הזה היה כאוטי, וקשה, ולפרקים מייסר", הוא מספר, "הייתה עננה שחורה מעליו. עכשיו כשאנחנו שוב חוזרים להתאמן אתה פתאום מבין - וואו, זה שוב כיף. בגלל זה אני עושה את זה".

הוא לא רק אחד מ-30 אנשים עם הזכות להחזיק בתפקיד של ג'נרל מנג'ר של קבוצת NBA, הוא גם השני הכי צעיר בליגה (אחרי ג'ון הורסט ממילווקי), והוא רק אחד מארבעה ג'נרל מנג'רים שחורים, בליגה שבה 70 אחוז מהשחקנים הם אפריקאים אמריקאים. בנוסף, הוא גם יהודי.

"אתה לא מבין את העוצמה של התפקיד עד שאתה נכנס לזה", הוא אומר, "ואתה לא מבין במי אתה נוגע עד שאתה קולט את זה. היו המון אנשים שניסו לדבר איתי ולהגיע אליי ולהמחיש לי כמה חשוב עבור הנוער האפריקאי-אמריקאי לראות אותי בעמדה הזאת. אני יודע מהחברים שלי, שפשוט אומרים לי - 'תקשיב, זה באמת דבר גדול'".

עוד באותו נושא

אייזאה תומאס חוזר: יערוך בכורה במדי קליבלנד נגד פורטלנד

לכתבה המלאה
לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. AP
היכונו לעוד קיץ סוער. לברון/AP

אלטמן מספר על הימים הסוערים סביב רצונו של קיירי אירווינג לעזוב, כשמאמן קליבלנד טיירון לו הציע שהקאבס יכריחו את אירווינג להישאר, כמו שקבוצתו לשעבר לוס אנג'לס לייקרס החזיקה את קובי בריאנט כשהוא ביקש לעזוב בטרייד. "זה היה אדיר", הוא מספר על היממה הסוערת, "עם כל ההודעות שגרמו לטלפון שלי להתפוצץ. זה היה כאילו, 'מזל טוב, אבל איך אתה רוצה להעביר את קיירי?'....

"רצינו לדעת, האם זה אמיתי? אולי קיירי הוא מישהו שנצליח לשמור עליו ולהגיד לו - 'היי, תראה, שחקנים כבר פתרו דברים כאלה בעבר. גם אתה תצליח. אנחנו עדיין נהיה קבוצה טובה, עדיין ננצח הרבה, לא הכל יהיה גרוע'. כך שחשבנו על כל הפרמטרים, וכבר דנו בכל ההשלכות".

על צירופו של אייזיאה תומאס במקומו של קיירי, מהיריבה הכי גדולה של בוסטון במזרח, אמר אלטמן ש"זה מעניק לך הזדמנות לערבב את הקלפים ולהסתכל על תוכניות ארוכות טווח, וגם לנסות להבין מה לשים ליד לברון ג'יימס שיעזור לנו לזכות באליפות נוספת". כעת השאלה היא איך תסתיים העונה הזאת, ואיך ינסה לשכנע את לברון ג'יימס להישאר.

אלטמן יצטרך לבנות על הכישורים שלו, של המאמן ושל הבעלים דן גילברט, עליו הוא אמר ש"הוא רוצה לנצח ברמות הכי גבוהות, והוא יספק את כל המשאבים כדי לעשות את זה. אתה פשוט צריך לתת לו סיבות לעשות את זה. זה מה שאנחנו עושים פה כל יום, מספקים לו סיבות. הוא רוצה לראות תהליך ברור, ואם זה משפר אותנו באחוז אחד ויעלה עוד כסף, סביר להניח שהוא יגיד כן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully