וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולה שליטה: הניתוח של סקורר לקראת בני סכנין - מכבי תל אביב

1.1.2018 / 14:00

מכבי תל אביב מאוד דומיננטית. מחזיקה בממוצע האיומים הגבוה ביותר, באחוז הדיוק הרב ביותר במסירות (86%) ומספר ההתקפות הכי גדול. אז למה יש 5 קבוצות יותר דורסניות ממנה? המדור של סקורר

מחזור 16הסתיים01/01/2018
בני סכנין
    0
    • (56, פנדל) קיארטנסון
    מכבי תל אביב
    צילום: קובי אליהו עריכה: מתן חדד

    סכנה רחוקה ומיידית

    *** בני סכנין ספגה עד כה 19 שערי חובה. 74% מתוכם נרשמו במהלך המחצית השנייה (14). מנגד, הצהובים כבשו כבר שישה שערים בין הדקות 45 עד 60, הכי הרבה בליגה.

    *** בשונה משנים קודמות, מכבי תל אביב של העונה היא הקבוצה המסוכנת ביותר בליגה מחוץ לרחבת ה- 16 של היריבה. הצהובים כבשו שמונה שערים עד כה מטווח זה (הכי הרבה בליגה), כאשר בכל העונה שעברה היו להם חמישה כאלה.

    *** עד כמה מכבי תל אביב מסוכנת מחוץ לרחבה? שמונת השערים שכבשה קבוצתו של ג'ורדי קרויף בצורה הזו, הובקעו על ידי ארבעה שחקנים שונים (ריקן, בלקמן, אצילי ועטר). כל אחד עם שני כיבושים.

    עוד בנושא

    הערב: בני סכנין - מכבי תל אביב (21:00, ספורט 5)
    במכבי תל אביב מרוצים ממינויו של קרלוס גרסיה לעוזר המאמן

    ניק בלקמן שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
    ארבעה כובשים שונים עם שני שערים מחוץ לרחבה. ניק בלקמן/יוסי ציפקיס

    הפער בין אבוקסיס לנעים

    *** בני סכנין של פליקס נעים היא קבוצה חסרת שיטה. אם אצל יוסי אבוקסיס ידענו שהאדומים משחקים בעיקר על התקפות מעבר עם דגשים על משחק הגנה נוקשה ומעובה, תחת נעים קשה לזהות שיטה. לדוגמה, בעונה שעברה סכנין החזיקה בכדור רק 44% מהזמן בממוצע למשחק, כאשר העונה הממוצע שלה עומד על 50% החזקה למשחק.

    *** בנוסף, סכנין של העונה הנוכחית היא אחת מקבוצות ההתקפה הגרועות בליגה, כאשר רק שתי קבוצות כבשו פחות ממנה ערב המחזור ה-16 (13 שערי זכות). מתוך עשרת שערי השדה שכבשו האדומים עד כה, רק ארבעה נכבשו דרך התקפות מתפרצות (רק שתי קבוצות כבשו פחות ממנה בדרך זו).

    *** במשחק הליגה האחרון שלה, סכנין החזיקה בכדור 142 פעמים (הכי הרבה במחזור ה- 15) למשך 10.9 שניות בממוצע (57% החזקה). למרות זאת, האדומים איימו על השער שבע פעמים בלבד (29% דיוק למסגרת) ואיבדו את מספר הכדורים הגבוה ביותר במהלך המחזור (79). אחת הסיבות לכך הייתה אחוז ההצלחה הנמוך שהשיגו האדומים בכניסות עם הכדור לתוך הרחבה של היריבה (5%).

    לאתר סקורר

    sheen-shitof

    מאריכים את האקט

    כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

    בשיתוף "גברא"
    פליקס נעים, בני סכנין,. אדריאן הרבשטיין
    קשה לזהות שיטה. פליקס נעים/אדריאן הרבשטיין

    שאלה של איבודים

    *** למזלה של סכנין, יש לה את אחד השחקנים הבולטים והאיכותיים בליגה, פיראס מוגרבי. הקיצוני ימני כבש עד כה שישה שערים ובישל עוד שלושה והוא מעורב ב- 69% משעריה של הקבוצה העונה. לצערה של סכנין, מוגרבי ייעדר מהמפגש מול הצהובים.

    *** באופן לא מפתיע, מכבי תל אביב היא אחת מהקבוצות הדומיננטיות שיש בליגה. הצהובים מחזיקים בממוצע האיומים הגבוה ביותר למשחק (16.2), באחוז ההחזקה השני בליגה (60%) ובאחוז הדיוק הגבוה ביותר במסירות (86%). בנוסף, קבוצתו של קרויף בונה את מספר ההתקפות הגדול ביותר בממוצע ל- 90 דקות (99), כאשר 16% מתוכן מסתיימות עם איום לעבר השער (אחוז ההצלחה הגבוה ביותר).

    *** מכבי תל אביב מאבדת את הכדור הכי מעט פעמים העונה בממוצע למשחק (56). החלוץ האיסלנדי, וידאר קיארטנסון, איבד את מספר הכדורים הגדול ביותר עד כה בצד הצהוב (100). מנגד, רק הפועל רעננה מאבדת יותר כדורים מאשר בני סכנין בממוצע למשחק (67). פיראס מוגרבי הוא המאבד הבכיר בצד האדום והרביעי מבין שחקני ליגת העל (150).

    לאתר סקורר

    הדומיננטיות של מכבי תל אביב 
איומים על השער (16.2 למשחק) - מקום 1 בליגה
אחוזי דיוק במסירות (86) - מקום 1 בליגה
מספר התקפות בממוצע ל-90 דקות (99) - מקום 1 בליגה
אחוזי החזקה בכדור (60) - מקום 2 בליגה. עיבוד תמונה
    הדומיננטיות של מכבי תל אביב איומים על השער (16.2 למשחק) - מקום 1 בליגה אחוזי דיוק במסירות (86) - מקום 1 בליגה מספר התקפות בממוצע ל-90 דקות (99) - מקום 1 בליגה אחוזי החזקה בכדור (60) - מקום 2 בליגה/עיבוד תמונה

    בית"ר ירושלים, זה כל ההבדל

    *** אז מה בכל זאת מכבי תל אביב צריכה לשפר בכדי להפוך לקבוצה דורסנית העונה? את יחס האיומים לשערים שלה (שער כל עשרה איומים). איך עושים זאת? בועטים יותר למסגרת. הצהובים אומנם מייצרים מצבי הבקעה רבים, אך הם מוצאים את המסגרת רק ב- 35% מהמקרים.

    *** לדוגמה, בית"ר ירושלים מאיימת על השער 11.9 פעמים בממוצע למשחק (4.3 פחות איומים ממכבי תל אביב) ב- 44% דיוק למסגרת. בעקבות כך, יחס האיומים לשערים של הירושלמים הוא הטוב ביותר בליגה העונה (שער כל חמישה איומים). גם בני יהודה, הפועל חיפה, מכבי נתניה והפועל ב"ש, מחזיקות ביחס טוב יותר משל מכבי תל אביב.

    *** במשחק הליגה האחרון, הצהובים היו צריכים להביס את עירוני קרית שמונה. למכבי תל אביב היו 16 איומים במהלך המשחק (הכי הרבה שהשיגה קבוצה במהלך המחזור), כאשר חמישה בלבד היו למסגרת (31% דיוק).

    לאתר סקורר

    16 איומים, רק 5 למסגרת: מפת הבעיטות של מכבי תל אביב מול קרית שמונה

    סקורר 1. סקורר, אתר רשמי
    סקורר 1/אתר רשמי, סקורר
    נתוני המסירות של דור מיכה 
סך הכול מסירות מפתח: 25/36
מסירות מפתח בממוצע ל-90 דקות: 3/4.3
סך הכול מסירות לתוך הרחבה: 35/73
מסירות לתוך הרחבה/מדויקות בממוצע ל-90 דקות: 4.2/9. עיבוד תמונה
    נתוני המסירות של דור מיכה סך הכול מסירות מפתח: 25/36 מסירות מפתח בממוצע ל-90 דקות: 3/4.3 סך הכול מסירות לתוך הרחבה: 35/73 מסירות לתוך הרחבה/מדויקות בממוצע ל-90 דקות: 4.2/9/עיבוד תמונה

    קבוצה של דור מיכה

    ***דור מיכה הוא המוסר הטוב ביותר שיש לצהובים. אפשר אפילו להגיד שמכבי תל אביב תלויה בו. מתי שמיכה טוב, מכבי טובה ולהיפך. כאשר מסתכלים על הנתונים הסטטיסטים של הקשר בממוצע ל-90 דקות, מגלים כי מיכה הוא השחקן שמחלק הכי הרבה מסירות מפתח מדויקות בליגה (3). בנוסף, מיכה הוא גם בין השחקנים שמכניסים הכי הרבה מסירות לתוך הרחבה של היריבה.

    *** המאצ' אפ המעניין ביותר שיש למשחק המרכזי להציע הוא בין סגס תאמבי (23) לדור פרץ (22). שני הקשרים המוכשרים שיתפו פעולה במדי נבחרת הנוער ושניהם נחשבים לעתיד של הכדורגל הישראלי.

    *** אומנם תאמבי משחק לרוב את הקשר המרכזי ואילו פרץ את האחורי, אך על פי ההשוואה הסטטיסטית שערכנו ביניהם לא היה אפשר להבין זאת. פרץ מאיים יותר על השער ומחלק יותר מסירות מפתח בממוצע למשחק, ואילו תאמבי מחלץ יותר כדורים ומתקל באחוזי הצלחה גבוהים יותר.

    לאתר סקורר

    תאמבי סגס  מול דור פרץ. עיבוד תמונה
    תאמבי סגס מול דור פרץ/עיבוד תמונה

    הרכבי הקבוצות

    שופט: גל לייבוביץ'
    אצטדיון: עכו

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    +
    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      4
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully