וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב ביקשה מה-NBA למחוק "שטח פלסטיני כבוש". הליגה שינתה: "שטח פלסטיני"

אחרי שבישראל הקימו קול צעקה, הליגה שינתה את ניסוח שם המדינה שהופיעה באתר לבחירת השחקנים לאולסטאר ואף התנצלה: "נפלה טעות". מירי רגב: "טוב שהכיתוב השקרי נמחק"

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

הפוליטיקה והספורט שוב מתערבבים, הפעם בהליך בחירת השחקנים למשחק האולסטאר של ה-NBA. מסתבר שבסופו של הליך בחירת השחקנים באתר הרשמי של הליגה מתבקש המצביע לציין את שם המדינה ממנה ביצע את הבחירה, זאת מתוך רשימה ארוכה של מדינות. על אחת הלשוניות בתוך רשימת המדינות מופיע הכיתוב: "שטחים פלסטיניים כבושים". נראה שכך באתר ה-NBA הגדירו את הרשות הפלסטינית. לצד זאת לגולשים ניתנת, בלשונית אחרת, האפשרות להצביע מ"ישראל".

שרת התרבות והספורט מירי רגב שיגרה אמש (חמישי) מכתב לקומישינר אדם סילבר, בו הביעה את מורת רוחה לנוכח הכנסת "שטח פלסטיני כבוש" לרשימת המדינות. הבוקר בוצע שינוי, אם כי ספק אם הוא לרוחה של השרה. במקום "שטח פלסטיני כבוש", הופיע הכיתוב "טריוטוריה פלסטינית". "אנו מתנצלים על השגיאה. ה-NBA לא הייתה אחראית על רשימת המדינות שהופיעה באתר וברגע שהפנו את תשומת ליבנו לטעות, האתר עודכן בהתאם", אמר דובר הליגה מייקל באס, מבלי לציין שהמכתב של רגב היה הטריגר לתשובה.

קומישינר ה-NBA אדם סילבר. יוסי ציפקיס
תגובה מהירה. אדם סילבר/יוסי ציפקיס

למרות שקיבלה את מבוקשה רק באופן חלקי, השרה רגב אמרה הבוקר: "אני שמחה שבקשתי נפלה על אזניים קשובות והנהלת ליגת ה-NBA והעומד בראשה אדם סילבר קיבלו את עמדתי. אני מודה לאדם סילבר שהבין את הטעות ופעל באופן מידי לתיקונה. כפי שאמרתי בעבר ואומר שוב: חבלי ארץ ישראל אינם כבושים, לכן הכיתוב השקרי הזה היה צריך להימחק. בהחלטתו זו הוכיח אדם סילבר, את יושרו והגינותו. מאחלת לו המשך הצלחה בהובלת הליגה הטובה ביותר בעולם ומצפה לפגוש את נבחרת כוכבי ה-NBA מתארחת כאן בישראל כחלק מחגיגות ה-70 לעצמאותנו".

משחק האולסטאר ייערך בסטייפלס סנטר בלוס אנג'לס ב-18 בפברואר וזוהי הפעם ה-67 בה יתקיים את האירוע הנוצץ. לאחרונה מתקיים דיון נרחב בחברה האמריקאית סביב סוגיית המעורבות של ספורטאים בתהליכים פוליטיים שונים. הדברים הגיעו לשיא כשנשיא כשהנשיא דונלד טראמפ ביטל את ההזמנה של האלופה גולדן סטייט להגיע לבית הלבן, כמיטב המסורת. זאת לאחר ששחקנים רבים בליגה מחו על דעותיו אותן הגדירו כ"גזעניות".

  • עוד באותו נושא:
  • NBA
  • אולסטאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully