וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלידה חמה: נבחרת התגליות של חצי העונה בחמש הליגות הבכירות

30.12.2017 / 7:20

מוכר הגלידות שכבש את הפרמיירליג, הג'מייקני שהגיע לאירופה עם מעיל אחד, הכישרון שהתגבר על קרע ברצועה הצולבת והיהלומים שברצלונה סימנה. נבחרת התגליות, כולל הנוקם מאיטליה והסינדרלה מאנגליה

one

בווידאו: מקסי גומס כובש לרשת ברצלונה

ניק פופ - ברנלי

ניק פופ שוער ברנלי. רויטרס
ניק פופ/רויטרס

שון דייץ' רשם על זה פטנט. את טום היטון החתים אחרי שירד לליגה השלישית עם בריסטול סיטי, וקידם אותו עד סגל נבחרת אנגליה. את ניק פופ הביא לברייטון אחרי ירידת מליגת המשנה עם צ'רלטון, וגם הוא נמצא כעת בדרך למעלה. פופ בן ה-25, שנזרק מאיפסוויץ' בגיל 16 ושיחק כדורגל חצי-מקצועני בתקופת הקולג', עוד היה ביורק סיטי מהליגה הרביעית לפני שלוש שנים. דייץ', כאמור, זיהה את הפוטנציאל, הביא אותו כגיבוי להיטון ואחרי שנה שלמה על הספסל - הסבלנות השתלמה. היטון נפצע בצורה קשה במחזור הרביעי מול קריסטל פאלאס, אך פופ השכיח את חסרונו עם הופעות נהדרות עבור הפתעת העונה שהיא גם אחת ההגנות הטובות בליגה. הוא שמר תשע פעמים על שער נקי, הצטיין מול ליברפול ואברטון ומול מנצ'סטר יונייטד שלח עוד איתות לכיוון הנבחרת. סיפור הסינדרלה של חצי העונה בפרמיירליג.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

לוקאס קלוסטרמן - ר.ב. לייפציג

לוקאס קלוסטרמן שחקן ר.ב. לייפציג. GettyImages
לוקאס קלוסטרמן/GettyImages

בימים בהם עניין ההתאוששות מקרע ברצועה הצולבת נמצא בכותרות, מעניין לראות את הקאמבק של לוקאס קלוסטרמן. בגיל 20, אחרי הופעה אחת בלבד בבונדסליגה, המגן הימני של ר.ב. לייפציג התמודד עם פציעת ברך קשה, קלוסטרמן שם גם את לימודי הכלכלה על הולד והתמקד בשיקום ארוך וסיזיפי. אחרי 340 ימים, החזרה הושלמה. השחקן הצעיר תפס מקום בהרכב הצעיר ממילא של לייפציג, כבש שער בכורה מול קלן והרשים גם בליגת האלופות. פרט לכך, גם שב לנבחרת גרמניה עד גיל 21 ומצא את הרשת פעמיים ברציפות, כולל ב-2:5 על ישראל ברמת גן. עכשיו, כשיואכים לב מחפש גיבוי ליוזואה קימיש בעמדת המגן הימני לקראת המונדיאל, קלוסטרמן הוא אחד המועמדים.

בנז'מן פבאר - שטוטגרט

בנז'מן פבאר שחקן שטוטגרט. GettyImages
בנז'מן פבאר/GettyImages

לא מעט צרפתים מוכשרים עברו בשנים האחרונות לכדורגל הגרמני. לדורטמונד יש את דן אקסל זגאדו בן ה-18, לשאלקה את אמין האריט הנפלא שבינתיים בחר לשחק במרוקו, לייפציג מציגה לעתים שלושה צעירים צרפתים בהרכב, אבל דווקא לשטוטגרט יש נציג בנבחרת הטריקולור. קוראים לו בנז'מן פבאר, והוא הגיע לקבוצה כשהייתה בליגה השנייה. הרכש מליל התאקלם בעונה שעברה והעונה בבונדסליגה כבר לא החמיץ דקה בסיבוב הראשון. באיירן מינכן, מנצ'סטר יונייטד ורומא היו בין הקבוצות שסימנו את הבלם בן ה-21, שיכול לשחק גם כמגן ימני או כקשר אחורי ומציג טכניקה מרשימה ותבונה רבה לצד שליטה בכדורי גובה. הוא בחר בינתיים לחתום על חוזה עד 2021 בשטוטגרט ומקווה לשמור בעזרתה על מקומו בסגל הנבחרת, במדיה כבר הספיק להופיע פעמיים.

אונאי נונייס - אתלטיק בילבאו

אונאי נונייס שחקן אתלטיק בילבאו, מימין. רויטרס
אונאי נונייס, מימין/רויטרס

חמישה שחקני שדה עדיין לא החמיצו דקת ליגה העונה בספרד. שלושה מהם מאספניול, אחד ליאונל מסי והאחרון הוא אונאי נונייס. הרצף של הבלם בן ה-20 יסתיים לאחר הפגרה והוא יחמיץ את המשחק מול אלאבס בגלל חמישה צהובים, אבל בכל זאת מדובר בשדרוג בלתי נתפס, במיוחד כשמדובר בעונת בכורה בלה ליגה. קוקו סיגנדה, מחליפו של ארנסטו ואלוורדה באתלטיק בילבאו, סופג לא מעט ביקורות העונה, אבל הקרדיט על נונייס מגיע לו. הבלם היה השחקן השני מבחינת דקות משחק אצלו בקבוצת המילואים, והוא נתן לו את הבמה העונה, גם לאור היעדרותו החוזרת בגלל מחלה של יראי אלברס. נונייס פורח, למרות הגמגום של הקבוצה, ואפילו פאולו מאלדיני הילל לאחרונה: "בכל חיי לא ראיתי בלם צעיר ברמה כזו. הוא מזכיר את בקנבאואר, פויול ואותי. יש לו כריזמה והוא יותיר חותם על הענף". אחרי שסירב בגיל נערים לפיתוי מצד מנצ'סטר סיטי, כעת ברצלונה סימנה את נונייס, שהספיק לאחרונה לחתום על חוזה חדש עד 2023 עם סעיף שחרור של 30 מיליון יורו.

רודרי - ויאריאל

רודרי שחקן ויאריאל לפני סרג'יו בוסקטס שחקן ברצלונה. רויטרס
רודרי לפני סרג'יו בוסקטס/רויטרס

בכתבה על 10 הצעירים המבטיחים של הליגה הספרדית בתחילת העונה, הזכרנו את רודרי לצד שמות כמו דני סבאיוס, פאבלו פורנאלס ואלברו אודריוסולה. האחרון כבר תפס מקום בסגל נבחרת ספרד, ונראה כי רודרי יהיה זה שיילך בעקבותיו. אחרי שנת למידה לצד ברונו סוריאנו, הקשר בן ה-21 (1.90 מ') נדרש למלא את מקומו של הקפטן הפצוע ועושה את זה נהדר. הוא מוביל את הליגה הספרדית בחילוצי כדור ונמצא בין 10 הראשונים בקטגוריה של מסירות מדויקות. מחליף אולטימטיבי לסרג'יו בוסקטס? לצערה של ברצלונה, היא איחרה את המועד. על פי התקשורת הספרדית, אתלטיקו מדריד, זו שפלטה את רודרי לפני ארבע שנים כי לא היה פיזי מספיק, כבר סיכמה עם ויאריאל על רכישתו תמורת 20 מיליון יורו (עם אפשרות ל-5 מיליון נוספים), אחרי שהקשר האחורי חידש את החוזה וביטל את סעיף השחרור הקודם (15 מיליון) כדי להחזיר קצת למועדון שמינף לו את הקריירה.

חוסם עוואר - ליון

חוסם עוואר שחקן ליון. GettyImages
חוסם עוואר/GettyImages

קארים בנזמה מקפיד לשמור על קשר עם ליון ומגיע מדי פעם למשחקים של מועדון נעוריו. באחד המקרים בשלהי העונה שעברה, חזה בחוסם עוואר לראשונה ואמר: "השחקן הזה, אני אוהב אותו. הוא טכני, יש לו ראיית משחק. אם יעבוד קשה, הוא גם יגיע רחוק". הנבואה הזו עשויה להתגשם בקרוב מאוד. עוואר, יליד ליון ממוצא אלג'יראי (בדיוק כמו בנזמה), ביצע התקדמות מטאורית. אחרי שלוש הופעות בשלהי העונה שעברה, העונה הוא כבר מוביל את טבלת המצטיינים בצרפת ונחשב לשחקן מפתח במערך של ברונו ז'נסיו, בדרך הבטוחה לקבל את פרס תגלית העונה. במאזנו עד כה שלושה שערי ליגה ושני בישולים, בנוסף לשער אחד בליגה האירופית. הקשר בן ה-19 השתלט תחילה על העמדה בכנף שמאל ובהמשך הוסט למרכז השדה, משם ניווט באלגנטיות את המשחק של ליון. בניגוד לפירוש שמו, הוא דווקא רואה את המגרש מצוין והרוויח את החולצה עם הספרה 8, אותו לבש בעבר אליל המועדון ז'וניניו. ברצלונה כבר יצרה קשר ראשוני.

בריאן כריסטנטה - אטאלנטה

בריאן כריסטנטה שחקן אטאלנטה. GettyImages
בריאן כריסטנטה/GettyImages

בגיל 16 ותשעה חודשים, בריאן כריסטנטה כבר שיחק בליגת האלופות. הוא ערך את הופעת הבכורה במדי מילאן ב-2:2 מול ויקטוריה פלזן ב-2011, ונראה כדבר הגדול הבא. זה לא קרה. מילאן עברה מפרויקט אחד למשנהו, עד שבקיץ 2014 נזקק המועדון לתזרים מזומנים ומכר גם צעירים, ביניהם כריסטנטה שנשלח לבנפיקה תמורת 6 מיליון יורו. ההחלטה הזו הייתה ראשונה בשרשרת החלטות רעות שקיבל השחקן, אבל אחרי השאלות בפאלרמו ופסקארה הוא נחת באטאלנטה ומצא קרקע ראויה לפרוח בה. בעונה הקודמת ההזדמנויות עוד היו ספורות, אך העונה כריסטנטה עשה את הפריצה הגדולה ואפילו הספיק לערוך בכורה בנבחרת איטליה, בגיל 22. הקשר המרכזי, שמצטרף בצורה נהדרת מהקו השני והספיק לשחק גם מאחורי החלוץ העונה, כבש שישה שערי ליגה והוסיף עוד שלושה בקמפיין המוצלח של אטאלנטה בליגה האירופית. בשבוע שעבר הוא העמיק את המשבר של מילאן עם שער לרשתה, ואולי בעונה הבאה יגשים את חלום הפרמיירליג.

ריצ'רליסון - ווטפורד

ריצ'רליסון שחקן ווטפורד חוגג. רויטרס
ריצ'רליסון שחקן ווטפורד חוגג/רויטרס

לפני ארבע שנים לא היה לו זוג נעליים ראוי למשחק כדורגל והוא מכר גלידות כדי להשיג עוד קצת כסף עבור המשפחה, והיום הוא אחד הכישרונות המדוברים בפרמיירליג ועשוי לקבל זימון מפתיע לנבחרת ברזיל לקראת המונדיאל. ווטפורד שילמה לפלומיננזה 11.2 מיליון ליש"ט עבור ריצ'רליסון, כששיחת טלפון מהמאמן מרקו סילבה הביאה אותו לאנגליה מתחת לאף של אייאקס, שהמתינה לו כמה חודשים. למרות מכשול השפה (השוער גומש הוא המנטור והמתורגמן) והיותו בסך הכול בן 20, ריצ'רליסון פרץ בסערה עם חמישה שערים וארבעה בישולים בחצי עונה. ג'יימי רדנאפ כבר השווה את שחקן הכנף השמאלית לכריסטיאנו רונאלדו, אחרי שהברזילאי כבש שערים שהיו שווים ארבע נקודות בתוספת הזמן מול ווסט ברומיץ' וסוונסי. לאחרונה למדו את התרגילים שלו באגף, כך שלמחצית השנייה של העונה יצטרך ריצ'רליסון לייצר דברים חדשים בנוסף לאנרגיה הבלתי פוסקת.

לאון ביילי - באייר לברקוזן

לאון ביילי שחקן באייר לברקוזן. AP
לאון ביילי/AP

הנה שחקן שיכול ללמד נחישות מהי. בגיל 12, לאון ביילי עזב עם משפחתו את קינגסטון, ג'מייקה, והגיע לאירופה כדי למצוא קבוצת כדורגל. "בקור של פברואר, באוסטריה, ואני עם מעיל אחד", נזכר השחקן בראיון שהעניק באוקטובר לתקשורת הגרמנית. "לא היה לנו הרבה כסף ולפעמים אכלנו לחם עם טונה לארוחת בוקר, צהריים וערב". המסע הזה לא צלח, אבל ביילי ניסה שוב את מזלו בגיל 16, קיבל חוזה בטרנצ'ין הסלובקית ואחרי שנתיים נחת בגנק הבלגית. קמפיין נהדר בליגה האירופית בעונה שעברה, כולל השער היפה של המפעל, גרם ללברקוזן לשלם עליו 20 מיליון יורו. ובקרוב היא עשויה להכפיל את הרווח. אחרי פתיחה חלשה של הקבוצה, ביילי קיבל הזדמנות ראשונה בהרכב במחזור השישי, החזיר עם צמד בישולים ומאז לברקוזן ללא הפסדים. שחקן הכנף המכונה "צ'יפי" סיפק עד כה שישה שערים וארבעה בישולים (10 משחקים בהרכב) ויכול לפנטז על שיתוף פעולה עתידי עם החבר הקרוב מקינגסטון, ראחים סטרלינג.

דומיניק קלברט לואין - אברטון

שחקן אברטון דומיניק קלברט לואין. רויטרס
דומיניק קלברט לואין/רויטרס

ההשקעה הכספית של אברטון בקיץ ירדה לטמיון עם פתיחת עונה איומה, אבל היא לפחות הרוויחה כישרון צעיר נוסף. קלברט לואין קיבל הזדמנויות בודדות בעונה שעברה אחרי שנרכש משפילד יונייטד, אך הקיץ המצוין, אותו סיים עם שער ניצחון עבור נבחרת אנגליה עד גיל 20 בגמר המונדיאליטו, הציב אותו במעמד אחר לגמרי. סנדרו ראמירס לא התאקלם ועמדה אחת בהתקפה התפנתה לטובת קלברט לואין, שלקח את ההזדמנות וסיפק שבעה שערים בכל המסגרות, מתוכם שלושה בליגה (לצד ארבעה בישולים) שגם זיכו אותו בחוזה ארוך טווח יחד עם ג'ונג'ו קני ומייסון הולגייט. עכשיו הוא ממשיך להשתפר אצל סם אלרדייס ולומד מכל דקה לצד ויין רוני. הכי רחוק מימיו כמושאל בן 17 בקבוצת החובבים סטוליברידג' סלטיק. האם ימשיך לקבל קרדיט גם אחרי החלון של ינואר?

מקסי גומס - סלטה ויגו

מקסי גומס שחקן סלטה ויגו. GettyImages
מקסי גומס/GettyImages

הגליסיאנים ביצעו לא מעט "גניבות" במהלך השנים האחרונות, אבל האימפקט במקרה של מקסי גומס היה המהיר ביותר. החלוץ האורוגוואי בן ה-21 עלה לסלטה ויגו 4 מיליון יורו בלבד בקיץ, ותוך זמן קצר הוא תרם לה שבעה שערי ליגה, כולל צמד במחזור הפתיחה וגול בקאמפ נואו מול ברצלונה והמודל לחיקוי לואיס סוארס. מאז הספיק להוסיף עוד שני בישולים ודרס בעוצמה את הגנת דפורטיבו לה קורוניה בדרבי. רק הסינים מפריעים לסיפור ההתפתחות היפה של גומס, שהגיע גם לנבחרת אורוגוואי ועומד בחודשיים האחרונים תחת לחץ מאסיבי שמפעילים עליו סוכניו ואנשי קבוצתו הקודמת ספורטינג דפנסור (לה 20 אחוזים ממכירה עתידית) המעוניינים שיימכר לבייג'ינג גואן. יאגו אספס, שותפו לצמד השני הכי פורה בלה ליגה (אחרי ליאונל מסי וסוארס), יכול רק לקוות שהזוגיות לא תתפרק כל כך מהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully