וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חואן פאבלו בראיון: "אומרים לי שמאז יש קארמה רעה על מכבי ת"א"

14.12.2017 / 13:30

"היה לי קשה. עצוב. ליגת האלופות היתה החלום שלי. כבר פרשתי. מאז שעזבתי אין תואר, אבל למרות האכזבה שלי, מחזיק למכבי אצבעות". חואן פאבלו, ההוא שנזרק אחרי העלייה לצ'מפיונס וכיום מוליך את הליגה בקפריסין, בראיון מרגש: קרויף, ראיקוביץ', הרבה דמעות ואפס שמחה לאיד

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: מתן חדד
"אומרים לי שמאז שעזבתי אין למכבי תל אביב תואר ויש לה קארמה רעה. אני לא מתכחש למה שהיה ואני לא אומר שלא קרה כלום, אבל לא חיכיתי שיהיה רע לקבוצה"

לא היה צריך לעדכן את חואן פאבלו. הוא ידע היטב אתמול בשיחת הטלפון לקפריסין, שם הוא משחק במדי המובילה א.א.ק לרנקה, מה מצפה למכבי תל אביב הערב (חמישי). "מאז שעזבתי את מכבי תל אביב, היא לא זכתה בתואר. בגלל זה אתה מתקשר, נכון?", השלים בעצמו את המשפט. "אני מכיר את הנתון הזה. אבל הנה, יש להם הזדמנות בגמר גביע הטוטו ואני אחזיק להם אצבעות. הפועל באר שבע היא יריבה מאוד קשה. קבוצה מאוד חזקה בשנתיים האחרונות, אבל אני מקווה שמכבי תיקח את הגביע. אני אפילו אלבש את החולצה הצהובה בזמן המשחק".

אתה יודע מה אומרים כאן חלק מהאוהדים של מכבי תל אביב, מאז שמכבי תל אביב שלחה אותך הביתה רגע אחרי הבטחת המקום בליגת האלופות, שום תואר לא נחת בארון של המועדון. דיברו על קללת פאקו אבל אחרי שהוא עזב, השגתם את ליגת האלופות שזה יותר מתואר. אחרי שמכבי זרקה אותך, היא לא השיגה שום דבר.

"אם בגללי מכבי תל אביב לא זוכה בתואר, אז הנה אני אומר כאן שאני לא קשור לזה ורוצה רק שמכבי תל אביב תצליח. אני יודע שיש אנשים שמדברים על קארמה ואומרים לי שמאז שעזבתי את מכבי תל אביב אין לקבוצה תואר. קארמה רעה יכולה להיות כאשר אתה עושה משהו רע ומקבל רע בחזרה. אני לא מתכחש למה שהיה ואני לא אומר שלא קרה כלום, אבל זה לא שעזבתי את מכבי תל אביב וחיכיתי שיהיה לה רע. ממש לא. עזבתי את מכבי עם הרבה יותר חוויות ורגעים יפים בזכרון מאשר אותו רגע עצוב וקשה שקיבלתי את ההודעה שאני לא אמשיך עם הקבוצה ולא אוכל לשחק בליגת האלופות".

זה היה הרגע הקשה בקריירה שלך?

"שמע, באתי לישראל למכבי תל אביב כדי להגיע לליגת האלופות. זה לא סוד. המטרה שלי היתה להגשים את החלום הכי גדול שלי לשחק בצ'מפיונס ליג ובאותו קיץ של 2015 עשינו את זה. במשחקים הדרמטיים האלה הצלחנו להעפיל לליגת האלופות ובלילה ההוא בבלומפילד כשעברנו את באזל כל הרגש התפרץ אצלי החוצה ובכיתי. ואז יומיים אחרי זה הבנתי שאני לא ממשיך ושמכבי תל אביב קנתה שוער סרבי. היה לי קשה, היה לי עצוב, לקח לי הרבה זמן לעכל את זה. עזבתי את ישראל עם הרבה חברים והרבה רגעים מאושרים, אבל בבית בספרד הייתי צריך הרבה זמן כדי לחזור לעצמי. רציתי גם מאוד לשחק והחלון כבר היה סגור, כך שכל מה שיכולתי היה להתאמן במועדון של העיר שלי ספורטינג חיחון ולחכות לינואר כדי למצוא קבוצה. בסוף חתמתי בנומנסיה ושיחקתי כמה משחקים. בחלק השני של העונה".

עוד בנושא

הערב: הפועל באר שבע - מכבי תל אביב (20:40, ספורט 5)
מיגל ויטור נפצע ויחמיץ את גמר גביע הטוטו הערב
קרויף עשוי לסיים את דרכו, ישוב לתפקיד המנהל המקצועי?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השנים הרעות החלו כשהוא הועזב. חואן פאבלו/מערכת וואלה!, צילום מסך
"בישראל הכרנו אנשים שהפכו לחברים קרובים שלנו. מה, רציתי שיהיה להם רע? הרי הם חברים שלי. שחקנים ואנשים שעובדים במכבי תל אביב שבמשך שנתיים לקחתי איתם אליפויות וגביעים. למה שארצה שהם ייכשלו?"

לקח הרבה זמן להתגבר על הכעס?

"תראה, זה לא כעס כמו עצב, כמו אכזבה. וזה לא שרציתי מאותו רגע שמכבי לא תצליח. בישראל הכרנו אנשים שהפכו לחברים קרובים שלנו וחלק מהחברים נשארו במועדון. מה, רציתי שיהיה להם רע? הרי הם חברים שלי. שחקנים ואנשים שעובדים במכבי תל אביב שבמשך שנתיים לקחתי איתם אליפויות וגביעים. למה שארצה שהם ייכשלו? אני אפילו זוכר את הגמר האחרון של גביע הטוטו, זה שמכבי תל אביב תשחק בו מחר (הערב). ברק לוי עמד בשער וניצחנו את הפועל חיפה. אפילו שלא הייתי בשער, האושר שלי היה גדול מאוד".

נזכרתי בסיפור שלך השבוע בגלל אנשים שמאמינים בקללת רפי דהן ומכבי חיפה. אתה אומר שזה לא המקרה אצלך.

"אני מכיר את הסיפור של רפי דהן. רובן ראיוס הוא חבר שלי ומשחק כאן בקפריסין במדי אנורתוזיס פמגוסטה של רוני לוי. אני לא יודע מה הוא מרגיש כלפי מכבי חיפה, אבל אני לא עושה השוואות כאלה. להיפך, אני מאחל למכבי תל אביב לנצח 0:5 את הפועל באר שבע בגמר הזה ושתהיה להם עונה מושלמת. אני לא אומר עכשיו משהו שאני לא מאמין בו. זו האמת שלי ואני גם מתכוון להגיע בקרוב לראשונה לישראל מאז שעזבתי לפני למעלה משנתיים. כנראה שאבוא בעוד כמה ימים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חואן פבלו שוער א.א.ק לרנקה. אינסטגםר, אתר רשמי
ממציא את עצמו מחדש, בגיל 39. חואן פאבלו במדי א.א.ק לרנקה/אתר רשמי, אינסטגםר
"אני לא יודע מה מרגישים השחקנים שמשחקים היום במכבי תל אביב, אבל בטוח שיותר קשה להם כי הם באו למועדון שמצפה לקחת אליפות בכל עונה וזה שהקבוצה מפסידה ורחוקה מבאר שבע, יוצר הרבה לחץ עליהם. הם לא יכולים לתת מעצמם מאה אחוז כי הלחץ אצלכם גדול מאוד"

חואן פאבלו כבר חצה את גיל 39 ועדיין בכושר טוב. "בתום העונה שבה עזבתי את מכבי תל אביב ושיחקתי רק כמה משחקים בנומנסיה מהליגה השנייה, החלטתי לפרוש מכדורגל", הוא מספר. "זה היה לפני שנה וחצי ואמרתי שבגיל 38 זה מספיק. לא היו לי הצעות טובות ולא מצאתי סיבה להמשיך. ישבתי בבית חצי שנה והתחלתי לתכנן את החיים החדשים שלי. אבל אז הגיעה ההצעה מלרנקה שבקפריסין ממש לפני שנה. השוער שלהם נפצע והם פנו אלי בגלל שיש שם הרבה ספרדים. החלטתי לחזור מהפרישה וחתמתי לחצי שנה. בקיץ האחרון הם הציעו לי להאריך את החוזה והנה אני משחק ואנחנו במקום הראשון ואני ממש לא מרגיש שיש אצלי ירידה ביכולת, למרות שאני כבר מעבר לגיל 39. אנחנו במקום הראשון, מקדימים את אנורתוזיס של רוני לוי ואריאל הרוש ואני מקווה שנמשיך כך הלאה".

הופתעת מכך שג'ורדי קרויף בחר להיות מאמן?

"ג'ורדי חשב שהוא הכי מתאים לאמן את מכבי תל אביב. יש לו המון ידע בכדורגל והוא הרגיש שזה הזמן שלו לעשות את המעבר לתפקיד אחר. אני לא יודע איך הוא מעביר את האימונים, אבל אם הוא החליט לעזוב את תפקיד המנהל המקצועי זה כי הוא חשב שהוא הכי טוב בשביל מכבי. אין לי ספק שג'ורדי הוא הכי מתאים כדי לחלץ את מכבי מהמצב הזה".

שחקנים במכבי תל אביב עוד זוכרים את הפרידה המרגשת ממך בחדר ההלבשה. היו הרבה דמעות שם ולא רק שלך.

"אני זוכר הכל ואני זוכר היטב מה היה בחדר ההלבשה באותו יום שנפרדנו, אבל אני באמת רוצה לזכור את הרגעים היפים. אני אסיר תודה על התקופה שהיתה לי במכבי תל אביב".

למה כל כך קשה לג'ורדי להביא זרים טובים למכבי תל אביב?

"אני לא יודע מה מרגישים השחקנים שמשחקים היום במכבי תל אביב, אבל בטוח שיותר קשה להם כי הם באו למועדון שמצפה לקחת אליפות בכל עונה וזה שהקבוצה מפסידה ורחוקה מבאר שבע, יוצר הרבה לחץ עליהם. הם לא יכולים לתת מעצמם מאה אחוז כי הלחץ שלכם בתקשורת ושל האוהדים מאוד גדול".

אחת הבעיות הגדולות של מכבי תל אביב שהיא נשארה בלי מנהיגים.

"אני מעולם לא החשבתי את עצמי למנהיג. כששיחקתי במכבי תל אביב רציתי להיות מקצוען, חבר לקבוצה, אבל לא אמרתי שאני מנהיג. נכון שהענקתי מהניסיון שלי, אבל המנהיגים היו אחרים".

חואן פאבלו שוער מכבי תל אביב עם ערן זהבי. ברני ארדוב
קשר מיוחד. חואן פאבלו עם ערן זהבי/ברני ארדוב
"אני יודע שערן זהבי היה כעוס על מה שקרה איתי אז. אני מחשיב אותו כחבר שלי ואם מחר תהיה לי בעיה, אני יודע שהוא יקשיב לי. ערן הוא מנהיג מלידה, הוא לוחם ואני שמח שיצא לי לשחק איתו"

מה דעתך על פרדראג ראיקוביץ' שהחליף אותך?

"לא ראיתי הרבה משחקים מלאים של מכבי תל אביב כדי לשפוט אותו יותר מדי. את המשחק של מכבי מול ויאריאל ראיתי כי יש לי ערוץ טלוויזיה ספרדי כאן בקפריסין. ראיקוביץ' שוער צעיר וטוב. הוא בנבחרת של סרביה והוא יהיה במונדיאל. אני מאחל לו בהצלחה. אני חושב שמכבי תל אביב החליטה לקנות אותו כי הוא היה צעיר ומכבי ידעה שהוא עוד יכול להשתפר בעתיד. אני חושב שהוא עוד יכול להתקדם".

במשך תקופה היו כאלה שאמרו שערן זהבי חשב אז לפני שנתיים וחצי שמכבי תל אביב צריכה שוער יותר טוב ממך. לאחרונה התברר לי שהוא היה מאוד כעוס על כך שזרקו אותך אחרי ההעפלה לליגת האלופות, כי הוא חשב שחייבים שוער עם ניסיון כמו שיש לך.

"ערן זהבי הוא אחד האנשים ששמרתי איתם על קשר קרוב אחרי שעזבתי ועד היום אני יוצר איתו קשר בוואטסאפ. אני יודע שערן היה כעוס על מה שקרה איתי אז. אני מחשיב אותו כחבר שלי ואם מחר תהיה לי בעיה, אני יודע שהוא יקשיב לי. ערן הוא מנהיג מלידה, הוא לוחם ואני שמח שיצא לי לשחק איתו. כל מה שהוא השיג בחייו זה רק בזכות מי שהוא וכל דבר טוב שקורה לו מגיע לו".

יש כאן ביומיים האחרונים סערה סביב העובדה שהוא לא עומד לבחירה לכדורגלן השנה בגלל התקרית שהיתה עם סרט הקפטן.

"כן, שמעתי על זה. אני לא מכיר יותר מדי את הפרטים. אני יכול להגיד לך בוודאות שערן זהבי הוא שחקן שאוהב את הנבחרת ואוהב את המדינה. הוא רוצה את הכי טוב בשביל הנבחרת שלכם ובשביל המדינה. אני לא יודע מה הוביל אותו לזרוק את הסרט, אבל אין לי ספק שהוא תמיד רצה את הכי טוב בשביל ישראל".

מה הרגע שאתה נוצר איתך לנצח מהתקופה בישראל?

"ברמת הכדורגל זה כמובן הרגע בו הבטחנו את העלייה לליגת האלופות וברמה האישית אלה התמונות של הבת שלי משחקת בחוף הים בתל אביב. האנשים בישראל היו תמיד טובים אלי. קיבלו אותי בחום בכל מקום ובספרד אני תמיד מדבר יפה על ישראל. לא קל לכם בישראל בגלל כל הקטע הביטחוני. אני תמיד אאחל לכם טוב וישראל תמיד תהיה בלבי".

חואן פאבלו שוער מכבי תל אביב חוגג אליפות. קובי אליהו
זכרונות משפחתיים מישראל. חואן פאבלו עם בתו/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully