וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחמיץ את הג'ירו ד'איטליה? בדיקת הסמים שסיבכה את כריס פרום

בגופו של הרוכב האגדי שאמור להגיע לארץ במאי נמצאה כמות כפולה מהמותר של ונטולין, תרופה נגד אסטמה. באיגוד האופניים דורשים הסברים אחרת הוא עלול לספוג השעייה של 12 חודשים לפחות

כריס פרום רוכב אופניים בריטי עם בנו, טור דה פראנס 2017. רויטרס
הסתבך. כריס פרום/רויטרס

כריס פרום, אלוף הטור דה פראנס, ורוכב האופניים מספר 1 כיום, ישתתף בג'ירו איטליה שיוזנק במאי הקרוב מירושלים, אך כעת מתברר שהוא צריך להתמודד עם פרשייה לא פשוטה שעלולה להדביק כתם על הקריירה הנהדרת שלו. מתברר שבבדיקת סמים שעבר פרום אחרי זכייתו בגראנד פרי הספרדי שנערך בספטמבר נמצאה כמות חריגה של ונטולין, תרופה שמסייעת להקלת התקפי אסתמה קצרים. על פי חוקי הוועדה למניעת סמים בספורט, ישנה כמות מסויימת המותרת שתהיה בגופו של כל רוכב, אך בבדיקת שתן שעבר פרום נמצאה כמות כפולה מהמותר.

באנגליה טוענים שעורכי דין ומדענים מטעמו של הרוכב הבריטי מנסים למצוא פיתרון לסוגייה וזו הסיבה שהסיפור הזה לא נחשף לציבור הרחב עד עתה. אולם, אם פרום לא יצליח למצוא צידוק מספק לממצאים הללו, הוא יפסיד את התואר בספרד בכפוף לחוקי איגוד האופניים העולמי וייתכן שתהיינה לכך השלכות נוספות כמו ביטול השתתפותו בג'ירו איטליה הקרוב ואפילו הדחתו מהטור דה פראנס הקרוב שבו הוא אמור לנסות ולהגן על התואר היוקרתי בו זכה כבר ארבע פעמים בעבר. יש לציין כי ב-2007 הרוכב האיטלקי אלסנדרו פטאצ'י חטף עונש השעייה של שנה שלמה בעקבות עבירה דומה.

פרום עצמו התייחס למקרה ואמר: "זה ידוע לכולם שיש לי אסטמה ואני יודע בדיוק מה החוק אומר. אני משתמש במשאף כדי להתמודד עם הסימפטומים של הבעיה ואני יודע שאני אבדק בכל פעם שאלבש את החולצה של המנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully