וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: "לוזון הבין את הסיטואציה, כשהוא נכנס לחדר הבנו שזה נגמר"

10.12.2017 / 7:04

ההחלטה שקיבל לפני המשחק, האחריות שלקח בשיחה עם שחר ובעיית חלוקת הסמכויות. גיא לוזון הלך הביתה, מאמני הכושר ומאס ייקחו את הפיקוד ואלאך, שבפנקס שלו יש כבר שמות חדשים, רוצה למנות תוך שבועיים מאמן. מכבי חיפה, היום שאחרי

צילום: אדריאן הרבשטיין

1. לוזון קיבל את ההחלטה בעצמו

הפור נפל עוד לפני המשחק מול הפועל אשקלון. גיא לוזון החליט שמעידה נוספת במשחק הזה, והוא מתפטר. האווירה שנוצרה מסביב לא השאירה מקום לספק, אבל לוזון עצמו קיבל את ההחלטה ללא קשר אליה: ההנהלה רצתה, הקהל רצה, חלק מהשחקנים רצו, אבל יותר מכולם, בפעם הראשונה העונה אחרי שאיבד נקודות - הוא גם רצה בעצמו.

לוזון החליט להודיע על ההחלטה לשחקנים, ולא באמצעות הטלוויזיה. המסלול היה מתוכנן: תחילה הוא עשה את הדרך לבוס יענקל'ה שחר כדי להודיע לו על החלטתו, ומשם המשיך לחדר ההלבשה כדי להיפרד מהשחקנים. בחדר המתינו לו שחר והמנהל הטכני מוחמד אלאך. "אני מבין את הסיטואציה", פתח לוזון את השיחה. אחרי המשפט הזה, לשחר לא היה ספק שהדרך תהיה קלה יותר. הצדדים סיכמו על פרידה משותפת, לוזון יקבל פיצוי עבור הנכונות שלו לעזוב ללא צורך במאבק מיותר, והדרך למאמן זר, כזה שסוכניו של אלאך הציעו למנות מהתחלה, נסללה. "שלא יהיה ספק, אם לוזון היה מתעקש להישאר הוא היה מפוטר. אבל הוא התנהג כג'נטלמן, אמר בעצמו שהבין את הסיטואציה. עוד כשהוא נכנס לחדר כולם הבינו שזה נגמר", סיפר הלילה גורם בקבוצה.

אלאך הודיע לשחר כי מבחינתו תוך שבועיים ימונה מאמן חדש לקבוצה, כנראה הולנדי. זה יהיה מאמן זר, ובמועדון מתעקשים שאין סיכוי שרוב מאס ייקח על עצמו את התפקיד הזה. "הוא לא רוצה לאמן", אמרו בקבוצה על מי שרשם כישלון חרוץ בקאמבור מליגת המשנה בהולנד והגיע לכאן גם הוא בעצת סוכניו של ההולנדי. "כרגע הוא רוצה להתרכז בתפקידו כעוזר".

עוד בנושא:

עוד אכזבה למכבי חיפה: סיימה רק ב-1:1 עם הפועל אשקלון
מכבי חיפה הודיעה: גיא לוזון סיים את דרכו כמאמן הקבוצה
גיא לוזון נפרד: "ניסיתי לעשות את המקסימום, זה לא עבד"

מנהלה המקצועי של מכבי חיפה מו אלאך ביציע. ברני ארדוב
כבר יש תאריך יעד. אלאך ביציע/ברני ארדוב

2. ברשימות של אלאך: פרד רוטן

את אימון הבוקר יעבירו מאמני הכושר והשוערים של הקבוצה, ערן שדו ואורי הראל. השחקנים התבקשו להתייצב בכפר גלים כרגיל. מהאימון יעדרו סטפנוס אתנסיאדיס וגיורגי קוסטדינוב הפצועים. רוב מאס ינחת רק מחר ויחל לשמש מאמן זמני בשלישי. מכיוון שהוא עדיין לא מכיר את המועדון, הוא לא יעביר את האימון אבל יתרשם מקרוב אחר הנעשה. "מדובר בסך הכל באימון כושר, כך שלא תהיה בעיה", אמרו בחיפה. "מי יעמוד על הקווים מול בני יהודה? כרגע עדיין אין משא ומתן עם אף מאמן. מאס הוא היחיד בצוות ואם יעמוד על הקווים הוא יהיה מאמן זמני". במועדון היה מי שהציע אתמול שאיתי מרדכי או אלון חרזי יעבירו בינתיים את האימונים לצדו. לאלאך יש כבר רשימת שמות של מאמנים. בסביבתו סיפרו כי מלבד מיודענו פטר בוס, שלושת המאמנים הקרובים אליו הם יורגן סטרפל מהירנביין, ארנסט פאבר מכרונינגן (השניים האלה עדיין עובדים בקבוצות שלהם) שהיה בלמה של איינדהובן, ופרד רוטן שעבד לצדו בויטסה ונחשב לשם הגדול והיחיד ברשימה שטרם עבד העונה.

"ההחלטה להביא מאמן זר התקבלה עוד מזמן. לא ידענו אם זה יקרה סמוך לינואר או בסוף העונה. הסיטואציה עם גיא הובילה אותנו לשם", סיפרו במועדון. "כולם כאן אהבו את גיא והצורה שבה בחר לעזוב הייתה נוחה לכולם, אבל בסופו של דבר התוצאות לא הגיעו, וזה מה שחשוב". עוזרו של לוזון, אסף נימני, שקיבל רק לפני מספר שבועות הצעה מהפועל רמת גן ונשאר, יפנה ליעד הבא שלו. בסביבתו של לוזון סיפרו השבוע כי עד הגעתו של מאס, לא היה ברור מהי חלוקת התפקידים בינו לבין נימני.

לפחות הבעיה הזאת נפתרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
רוב מאס עוזר מאמן מכבי חיפה. מכבי חיפה, אתר רשמי
לא יקח את המושכות. מאס/אתר רשמי, מכבי חיפה

3. "ההבדל בין קרלסן לאלאך"

כאילו באורח פלא, כמעט ארבעה חודשים אחרי שלא צייץ לנו, נזכר טור כריסטיאן קרלסן לרטווט לאלה שעדיין עוקבים על הגעתו של שחקן חדש לקבוצת סטארט הנורווגית, אותה הוא מנהל. קרלסן הוא זכר לתקופה לא טובה של המועדון הזה, בדיוק כמו התקופה הנוכחית, אלא ששם טוענים כי אלאך קיבל יותר סמכויות בענייני שחקנים, מינוי ופיטורי מאמנים, וגם לגבי הצוות. הפיטורים של לוזון לא מובילים כרגע את ההולנדי, שיהיה חייב לדייק הרבה יותר בבחירת השחקנים, לשנות את התכניות. הקשרים הישראלים אותם רצה עדיין ברשימה שלו, והוא רוצה להביא מגן שמאלי במקום עומרי בן הרוש ואולי אפילו קשר אחורי הורס. "מכבי חיפה צריכה קולמה", אמר לנו השבוע אחד השחקנים עוד לפני המשחק. "אי אפשר להסתדר בלי שחקן כזה. שנים שנכשלנו כאן עם קשרים אחוריים", ובמועדון היה מי שהוסיף: "אלאך חושב ששחקן כזה חשוב לקבוצה".

שחר נפגש בשבוע שעבר עם פיני זהבי, כדי לנסות ולקדם הגעת מגן שמאלי. עומרי בן הרוש, ששוב הפגין יכולת פושרת במשחק אתמול, אמור להתחרות כשחקן סגל על מקומו בעמדת המגן והבלם, אבל כרגע לא נמצא בתכניות של אלאך בכל מה שקשור להרכב. סטפנוס אתנסיאדיס עשוי לעזוב לפאוק סלוניקי, אחרת יישאר בקבוצה עד תום העונה. להפתעתו, החלוץ היווני לא נכלל בסגל אתמול אך המאמן העדיף לאפשר למוחמד עוואד לחזור אליו ותכנן לשתף אותו במידה והקבוצה תחזיק ביתרון של שני שערים, מה שלא קרה במשחק. "כשהמאמן הבא יגיע, כולם מתחילים מאפס. יש כאן שחקנים שתהיה להם הזדמנות להוכיח שגיא טעה לגביהם", אמרו.

גיא לוזון, מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
לקח אחריות. לוזון/אדריאן הרבשטיין

4. הכל בוער

כאילו כל הבעיות במכבי חיפה לא מספיקות, הנה עוד מקרה חריג שקרה השבוע. במסגרת הניסיון לחזק את הסקאוטינג שלה באפריקה, מכבי חיפה הנחיתה בסוף השבוע קשר ניגרי להתרשמות. לא הרבה ידעו על הגעתו ארצה, משום שבמועדון החליטו לפרסם זאת באופן רשמי רק לאחר שקמארה, שחקן שיכול לשחק במספר תפקידים בהתקפה, יעבור בדיקות רפואיות. השחקן ניגש לבדיקות במרכז הרפואי של מכבי חיפה, ורגע לפני ההודעה הרשמית התברר כי הוא סובל לכאורה מבעיה בלב. צוות האימון של קבוצת הנוער, שהיה אמור לקבל את השחקן לשבוע התרשמות כדי לבחון האם הוא יכול להשתלב בקבוצה הבוגרת בעונה הבאה, קיבל הוראה שלא לאפשר לו להתאמן עד אשר יתברר ממה הוא סובל. בינתיים, במועדון נוטים לשלוח אותו חזרה הביתה מחשש לבעיית לב.

כשלא הולך, אז לא הולך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully