וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה 91:94 את ולנסיה

דשון תומאס התעלה במאני טיים (20 נקודות) והוביל את הצהובים לניצחון שביעי העונה במפעל. פייר ג'קסון הוסיף 21 ו-4 אסיסטים. אריק גרין קלע 24 לספרדים, אבל לא הצליח למנוע הפסד שביעי ברציפות

צילום ועריכה: קובי אליהו

מכבי תל אביב ממשיכה בפתיחת העונה המצוינת שלה ואחרי הניצחון המרשים על הפועל ירושלים במשחק העונה בליגת העל, הצהובים השיגו הערב (חמישי) ניצחון יורוליג שביעי ב-11 משחקים כשגברו במשחק מהנה והתקפי על ולנסיה, 91:94. פייר ג'קסון, שהיה נהדר מול ירושלים, שוב הצטיין עם 21 נקודות ו-4 אסיסטים, כשדשון תומאס התעלה במאני טיים עם 20 נקודות, כולל שתי שלשות גדולות ברבע האחרון. אלופת ספרד, שמאכזבת מאוד העונה ונחלה הפסד יורוליג שביעי ברציפות, קיבלה הזדמנות לכפות הארכה אחרי שמכבי איבדה כדור 21 שניות לסיום, אבל אריק גרין הנהדר החטיא שלשה והצהובים חגגו עוד ניצחון.

גרין היה הקלע המוביל של ולנסיה עם 24 נקודות, אך גם עם החטאה גורלית. פרננדו סאן אמטריו הוסיף 15 לספרדים, שקלעו 14 שלשות מתוך לא פחות מ-33 ניסיונות לעומת 30 זריקות מטווח השתי נקודות. גיום ויוס הוסיף 11 ו-5 אסיסטים, אך החיסורים של דובלייביץ', דיו וסאסטרה היו משמעותיים מאוד לספרדים שמתקשים מאוד לעמוד בקצב של הקבוצות החזקות והמנוסות של היורוליג. מנגד, נבן ספאחיה יכול להיות מאוד מרוצה מפתיחת העונה של הצהובים, שלמרות סגל חדש לחלוטין התחברו במהרה והפכו לקבוצה מצוינת למרות שעדיין מדובר בשלב מוקדם של העונה ומוקדם להסיק מסקנות.

קלעו למכבי תל אביב: פייר ג'קסון 21, דשון תומאס 20, ארט פראחוסקי 14, נוריס קול 12, מייקל רול 8 ו-6 אסיסטים, אלכס טיוס וג'ון דיברתולומאו 6, ג'ונה בולדן 5, דיאנדרה קיין 2.

קלעו לוולנסיה: אריק גרין 24 ו-7 אסיסטים, פרננדו סאן אמטריו 15, גויום ויוס 11 ו-5 אסיסטים, הלינאסון טריגבי וטיבור פלייס 8, וויל תומאס 7, ארון דורנקאמפ ורפא מרטינס 6, סאם ואן רוסום ודמיאן רודז' 3.

אלכס טיוס מכבי תל אביב. ברני ארדוב
חגיגה בהיכל. אלכס טיוס חוגג עם ארט פראחוסקי/ברני ארדוב

מהלך המשחק

למרות הסגל החסר, ולנסיה פתחה טוב יותר את המשחק בהיכל ועלתה ליתרון של 8:11 בזכות שלוש שלשות משלושה ניסיונות כשמנגד פייר ג'קסון משאיר את מכבי בתמונה. נבן ספאחיה לקח פסק זמן שאחריו הלכה מכבי על ארט פראחוסקי, שלהט עם 8 נקודות רצופות. הצהובים הצליחו ליטול את ההובלה בזכות שלשה של דיברתולומאו, אבל רפא מרטינס החזיר מיד שלשה בצד השני. הצהובים נתנו גז בסוף הרבע הזה ועם ריצת 0:5 סיימו את הרבע ביתרון 21:25.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
גלעד שליט במשחק של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אורח מוכר בהיכל. גלעד שליט/ברני ארדוב

המשחק המשיך להיות צמוד גם ברבע השני. האורחים נהנו מעוד שלשה של מרטינס וסלים בצבע של טיבור פלייס הענק, אבל דשון תומאס ודיברתולומאו קבעו 28:31 לצהובים כשאנחנו חמש דקות לפני ההפסקה. שלשה של דמיאן רודז' עוד קבעה שוויון 33, אבל סל של פרחוסקי ושלשה של פייר ג'קסון המצוין העניקו לצהובים יתרון 35:40. אריק גרין ביצע מהלך של שלשה וסחט גם עבירה, אבל דיאנדרה קיין הצליח לשמור את מכבי ביתרון נקודה. ה-איש של ולנסיה במחצית הזו היה אריק גרין שקלע עוד סל וגם נהנה מעבירה טכנית של ספאחיה וקבע שוויון 44. פיי ג'קסון איבד כדור כשנותרו 22 שניות לסיום ואריק גרין הצליח להטעות את דיאנדרה קיין ולסחוט עבירה שלו בזריקה לשלוש, אך קלע רק פעמיים מהקו כשמנגד ארט פראחוסקי קלע ממש עם הבאזר וקבע: 46:46 במחצית.

ארט פראחוסקי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
המצטיין של מכבי. ארט פראחוסקי/ברני ארדוב

מכבי תל אביב יצאה לרבע השלישי כמו מלוע של תותח עם ריצת 0:8, כשהאדריכל של הריצה הזו היה פייר ג'קסון שתפר שלשה וקלע עוד שלוש זריקות עונשין אחרי עבירה על זריקה מחוץ לקשת ומייקל רול קבע יתרון שיא של 46:54. אולם, לספרדים יש שחקן מנוסה כמו פרננדו סאן אמטריו שקלע חמש נקודות משלו וצימק את הפיגור הספרדי. סאן אמטריו המשיך להיות ה-איש של ולנסיה ברבע השלישי ושלשה נוספת שלו קבעה 60:62 בלבד למכבי תל אביב. הצהובים הגיבו עם סל של בולדן ועוד מהלך של שלוש נקודות של דשון תומאס שקבע 63:67 למכבי תל אביב כשנותרה דקה לסיום. טריגבי הלינסון קלע בהתקפת הנגד, כשנוריס קול קולע ג'אמפ מחצי מרחק ובסיום הרבע: 65:69 למכבי תל אביב.

שחקן מכבי תל אביב פייר ג'קסון. ברני ארדוב
ממשיך להצטיין. פייר ג'קסון עולה לג'אמפ/ברני ארדוב

הספרדים לא נתנו למכבי לברוח והרבע הרביעי הפך למותחן גדול. נוריס קול התעורר אצל הצהובים, אבל לוולנסיה היה את אריק גרין ופרננדו סאן אמטריו שקבעו 70:73 בלבד לצהובים כשאנחנו שלוש דקות בתוך הרבע. אלכס טיוס קלע שני סלים רצופים לצהובים, אבל דורנקאמפ תפר עוד שלשה מהפינה שקבעה 77:79 למארחים. נוריס קול קלע זריקת עונשין ושלשה משוגעת של דשון תומאס עם הקרש הריצה את מכבי ליתרון נוח של 77:83. כשנותרו קצת יותר משלוש דקות לסיום. הספרדים המשיכו להפציץ מבחוץ, אבל החטיאו ודשון תומאס קבר את ולנסיה עם עוד שלשה שקבעה יתרון 79:88 למכבי תל אביב שתי דקות לסיום.

דורנקאמפ קלע שלשה מספר 13 לזכות ולנסיה והספרדים פשוט לא הסכימו לוותר על המשחק הזה, כשפייר ג'קסון איבד כדור 21 שניות וסאם ואן רוסום תפר עוד שלשה בלתי אפשרית וקבע 91:94 בלבד לצהובים כשנותרו 13 שניות לסיום. מכבי לקחה פסק זמן אבל מייקל רול לא הצליח להוציא כדור מהצד ו-ולנסיה קיבלה הזדמנות מדהימה להשוות, אבל אריק גרין החטיא את השלשה הכי חשובה ובסיום: 91:94 למכבי תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully