וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשנה אחרי האסון: שאפקואנסה עלתה בדקה ה-95 למוקדמות הליברטדורס

פרק נוסף בסיפור הבלתי ייאמן של הקבוצה הברזילאית, שסירבה להיכחד אחרי התרסקות המטוס. טוליו דה מלו קבע 1:2 בתוספת הזמן, הבטיח את המקום השמיני ושלח את קוריטיבה לליגה השנייה

רויטרס

פרק נוסף נכתב הערב (ראשון) בסיפור הבלתי ייאמן של שאפקואנסה. הקבוצה הברזילאית שחוותה טרגדיה עצומה בעת התרסקות המטוס שלה ב-29 בנובמבר 2016 ומותם של 71 מ-77 הנוסעים שהיו עליו, סירבה להיעלם מהמפה, לא ביקשה רחמים ובתוספת הזמן של מחזור הסיום של הסרייה A גם הבטיחה מקום במוקדמות גביע ליברטדורס.

שחקני שאפקואנסה. מתוך הטוויטר, צילום מסך
סיפור נדיר. שחקני שאפקואנסה חוגגים/צילום מסך, מתוך הטוויטר

כאשר החלה שאפקואנסה לבנות עצמה מחדש אחרי האסון, ראשי המועדון לא היו מוכנים שההישארות שלהם תובטח מראש. הם רצו לעשות את זה על המגרש, הבטיחו עוד עונה בליגה הבכירה בזכות שיא מועדון של תשעה משחקים ללא הפסד, והערב השיגו את העשירי שהבטיח להם את המקום השמיני בליגה, המוביל למוקדמות המפעל היבשתי הבכיר של דרום אמריקה.

טוליו דה מלו בן ה-32, שידע שנים יפות מאוד במדי ליל ולה מאן בליגה הצרפתית, היה מראשוני השחקנים שהסכימו לחזור לשאפקואנסה כדי לשקם את המועדון בעקבות האסון הכבד. הערב הוא נכנס כמחליף, ובדקה החמישית של תוספת הזמן, במצב של 1:1, התכבד בשער הניצחון היקר מול קוריטיבה שנלחמה נגד הירידה.

שניות לפני כן, קוריטיבה כבר חשבה שהצליחה להינצל. דייגו בדיוק כבש בפנדל בדקה ה-96 והעניק לפלמנגו כרטיס ישיר לליברטדורס עם 1:2 בחוץ על ויטוריה, שבעקבות השער נפלה למקום ה-17 המוביל לליגת המשנה. אלא שאז בא דה מלו, נגח פנימה מול שער ריק, הקפיץ את שאפקואנסה למוקדמות הליברטדורס ושלח את קוריטיבה לליגה השנייה.

אלן רושל, הניצול היחיד שכבר חזר למגרשים, נכלל בסגל למשחק והיה שותף לחגיגות הגדולות בסיום, אליהן הצטרפו גם שני השורדים הנוספים, נטו וג'קסון פולמן. השחקנים בירוק שרו יחד: "נשמח גם ברגעים הכי קשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully