וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה את ז'לגיריס 74:81 בהיכל, נוריס קול להט

הגארד שלא פתח בחמישייה הציג ערב אדיר של 26 נקודות וארבעה אסטיסים והטיס את הצהובים לניצחון על הקבוצה של שאראס שחזרה מפיגור גדול בדרך לסיום מותח. מכבי תל אביב מוכנה להפועל ירושלים בליגה

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס
נוריס קול, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
עלה מהספסל ונתן משחק אדיר. קול/ברני ארדוב

מכבי תל אביב השיגה הערב (חמישי) ניצחון שישי ביורוליג ומחקה את הרושם הרע אותו הותירה בשבוע שעבר בברצלונה. זאת אחרי שניצחה בהיכל 74:81 את ז'לגיריס של שאראס רבות בזכות הצגה של נוריס קול שסיים ערב של 26 נקודות, חמישה ריבאונדים ו-4 אסיסטים. קול לא פתח בחמישייה וייתכן וזה מה שהעניק לו את רוח הקרב הערב.

פתיחת המשחק הייתה צמודה, אך הצהובים רצו 0:14 ועלו ליתרון מבטיח באמצע הרבע השלישי. שאראס הורה לחניכיו ללחוץ ואלו הצליחו למתוח את מכבי תל אביב והורידו את ההפרש לשלוש בלבד בדקות הסיום. אך ידה של מכבי תל אביב הייתה על העליונה בין היתר בזכות קור הרוח של קול ופייר ג'קסון שהוסיף 12 נקודות משלו. מי שלא השתתפו בחגיגה היו הישראלים של מכבי, איתי שגב ויובל זוסמן שלא ראו פרקט. בסיכומו של דבר מכבי תל אביב מחזירה לעצמה את הצבע ללחיים ומתפנה כעת לחשוב על מפגש הליגה המסקרן נגד הפועל ירושלים. במחזור היורוליג הבא מחכה לצהובים משחק נגד ולנסיה הספרדית.

שרונאס יאסיקאצביצ'וס, ז'לגיריס, שאראס,. ברני ארדוב
שאראס שוב בהיכל/ברני ארדוב
seperator

מהלך המשחק

הצהובים פתחו בחמישייה שכוללת את פייר ג'קסון, מייקל רול, דיאנדרה קיין, ג'ונה בולדן, ארט פרחוסקי. באופן חריג פרחוסקי קלע את חמש הנקודות הראשונות של הצהובים במשחק בדרך ליתרון 2:5. ז'לגיריס לא נשברה וג'אמפ של אקסל טופאן קבע 5:8 לליטאים. המרדף הצהוב אחר היריבה נמשך ושתיים של נוריס קול שנכנס למשחק צימקו ל-13:14 לזכות ז'לגיריס. האלי הופ של אלכס טיוס בשניית הסיום העביר את היתרון למכבי. תוצאת הרבע: 14:15 לצהובים.

מייקל רול, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מייקל רול מחפש פרצה/ברני ארדוב

בתחילת הרבע השני הנדנדה נמשכה כששלשה של ג'ייק כהן (הסל היחיד שלו במשחק) החזירה את היתרון למכבי תל אביב - 18:20. ז'לגיריס שוב גררה את מכבי למשחק פיזי וחזרה להוביל אך חטיפה של פייר ג'קסון שגרמה לעבירה בלתי ספורטיבית העבירה את המומנטום לצהובים ושלשה של תומאס קבעה 25:28 למכבי. שאראס הזעיק פסק זמן. לאחר החזרה לפרקט מכבי המשיכה למנוע מהירוקים נקודות ושלשה של נוריס קול הקפיצה את הפער לעשר נקודות - 39:29. ריצה צהובה של 0:8. זו גם הייתה תוצאת המחצית. פרחוסקי הוביל במחצית את קלעי הצהובים עם תשע נקודות. ז'לגיריס מנגד עם 20 דקות עגומות משלוש - רק 1 מ-12.

אלכס טיוס, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אלכס טיוס עם עוד ריחוף/ברני ארדוב

מכבי תל אביב חזרה מההפסקה עם ריצה של 0:6 בדרך לריצה כוללת של 0:14 ושלשה של נוריס קולע קבעה 31:48 לצהובים. ז'לגיריס יצאה לריצה משלה וצימקה ל-37:49. קול המשיך בשלו ובמהלך סל ועבירה הטיס את מכבי ל-39:54 והעלה את מאזנו האישי ל-21 נקודות. שאראס נתן הוראה לקבוצתו ללחוץ על כל המגרש וגרם לכמה איבודים אצל הצהובים. ג'אמפ של קול עם הבאזר הוריד את הקבוצות בסיום הרבע ביתרון של מכבי 51:65. 23 נקודות לגארד הלוהט.

ארט פרחוסקי, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
נתן את הנשמה ואת הגוף. פרחוסקי/ברני ארדוב

לפתיחת הרבע האחרון התייצבה קבוצה אחת בלבד וזו ז'לגיריס שקיצצה את ההפרש ל-57:65. ספאחיה הזעיק פסק זמן אבל ז'לגיריס לא התרגשה והורידה את ההפרש לשש בלבד. דאנק של בודלן הקפיץ את ההיכל ומכבי עלתה ל-61:67. אבל שלשה של ארתורס מילקניס הורידה לשלוש בלבד לזכות הצהובים. פייר ג'קסון הגיב בשלשה משלו וחזיר לשש, אבל הירוקים שוב הגיבו בשלשה - 67:70. מן העבר השני נוריס קול הגיב בסל שלוש נוסף וזה 67:73 למכבי תל אביב. איזה מתח בהיכל.

ג'קסון הצליח לגנוב כדור מקווין פנגוס, נשלח לקו והחזיר את ההפרש לשמונה. פנגוס (ערב של 12 נקודות) לא ויתר וסל שלו שוב החזיר לארבע אך פייר ג'קסון העלה מיד את היתרון הצהוב לשש. מזה ז'לגיריס כבר לא חזרה. מכבי תל אביב עם ניצחון שישי 74:81 במפעל האירופי הבכיר. נוריס קול הכוכב הגדול של הערב עם 26 נקודות.

נבן ספאחיה, מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מאזן חיובי ביורוליג. ספאחיה/ברני ארדוב

קלעו למכבי תל אביב: נוריס קול (5 ריבאונדים, 4 אסיסטים) 26, פייר ג'קסון (6 אס') 12, דשון תומאס, אלכס טיוס וארט פראחוסקי 9 כ"א, מייקל רול וג'ונה בולדן (10 ריב', 4 אס') 6 כ"א, ג'ייק כהן 3, דיאנדרה קיין 1, ג'ון דיברתולמאו שותף ולא קלע.

קלעו לז'לגיריס: ארתוראס מילאנקיס 19, קווין פנגוס (6 אס') 12, פאוליוס יאנקונאס (6 ריב', 4 אס') 11, ברנדון דייויס וארון ווייט 8 כ"א, וסילי מיצ'יץ' 6, די בוסט, אקסל טופיין ופאוליוס ואלינסקס 2 כ"א, אנתנס קבאליאוסקאס שתוף ולא קלע.

אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
עכשיו יש להם משחק נגד הפועל ירושלים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully