וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיגוד השופטים קבעו: אלי חכמון וגיא ברגר שגו במחזור האחרון

30.11.2017 / 9:20

בכינוס מקצועי נקבע כי חכמון טעה בכל הנוגע לנגיעת היד של עוסמאן מול אשקלון, הפנדל שהעניק ברגר לרעננה היה שגוי. ארז פפיר וזיו אדלר קיבלו גיבוי על החלטות מעוררות מחלוקת

יוסי ציפקיס

מחזור הליגה האחרון היה לא קל עבור השופטים. במרבית המשחקים התקבלו על ידי בעלי המשרוקיות החלטות שנויות במחלוקת ואמש (רביעי) התקיים כינוס מקצועי באיגוד השופטים שמטרתו לדון באירועים המדוברים תוך כדי הסקת מסקנות.

כך למשל קבעה הוועדה המקצועית שהשופט אלי חכמון שגה פעמיים בהחלטה שלו לשרוק לכדור חופשי אחרי נגיעת יד של מגן בני סכנין עלי עוסמאן במשחק מול הפועל אשקלון. באיגוד השופטים חושבים שחכמון לא היה צריך לשרוק כלל לנגיעת יד של עוסמאן אך מאחר שכבר שרק, הוא היה חייב להבחין שהמגן היה בתוך הרחבה ולפסוק לפנדל לזכות הפועל אשקלון.

באיגוד מצאו שגיא ברגר ששפט במשחק בין מ.ס. אשדוד להפועל רעננה טעה כאשר שרק לפנדל, שהביא ל-0:1 והכריע את המשחק. יחד עם זאת, קבעה הוועדה המקצועית שברגר צדק כאשר הרחיק את שמעון אבוחצירה בצהוב שני אחרי עבירה שביצע על בלם מ.ס. אשדוד ויקטור גנב.

עוד שריקות שנויות במחלוקת היו במשחקים שבין מכבי נתניה למכבי חיפה ובין עירוני קרית שמונה ובני יהודה. במשחק הראשון שרק ארז פפיר לפנדל לטובת נתניה אחרי שזיהה נגיעת יד ברחבה של רמי גרשון. במכבי חיפה משוכנעים עד עכשיו שלא היה מקום לשרוק נגדם לפנדל, אך הוועדה המקצועית מצאה כי גם אחרי אינספור הילוכים חוזרים, לא ניתן לקבוע בוודאות שלא היה מקום לפנדל ולכן במקרה כזה הוחלט כמו תמיד ללכת עם השופט שהיה קרוב למקום האירוע ופסק על הנקודה הלבנה.

במשחק שבין קרית שמונה לבני יהודה, באו אנשי בני יהודה בטענות לשופט זיו אדלר על כך שלא שרק לפנדל לטובת מאוויס צ'יבוטה בתוספת הזמן אחרי שהאחרון טען שנדחף על ידי מגן קרית שמונה. במקרה הזה היתה מחלוקת בין חברי הוועדה המקצועית. חלק היו בעד ההחלטה של אדלר אבל אחרים העריכו כי היה מקום לשרוק לפנדל לטובת בני יהודה. במקרה הזה, נשלח וידאו ליועץ של איגוד השופטים, השופט הבינלאומי לשעבר יו דאלאס, שפסק כי אדלר צדק כאשר לא שרק לפנדל לזכות בני יהודה. הסיבה: המגע בין צ'יבוטה ולמגן היה לגיטימי, ובעוד צ'יבוטה העצים אותו, לא נכון היה לשרוק.

באיגוד ציינו לטובה את ההחלטה לשרוק לפנדל לטובת הפועל חיפה במשחק מול מכבי תל אביב. במשחק בין בית"ר ירושלים להפועל באר שבע קיבל לירן ליאני ביקורת טובה על הופעתו.

אלי חכמון שופט כדורגל. אדריאן הרבשטיין
שגה פעמיים. חכמון/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully