וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריס פרום יתחרה בג'ירו שיוזנק מישראל, המארגנים הסירו את המילים "מערב ירושלים"

הרוכב שזכה בטור דה פראנס שלוש פעמים אישר בטוויטר שיגיע למירוץ היוקרתי. באתר התחרות נכתב שהזינוק יהיה מ"מערב ירושלים", רגב ויריב לוין דרשו שישונה: "הפרת הסכם עם הממשלה"

כריס פרום רוכב אופניים בריטי, טור דה פראנס 2017. רויטרס
בקרוב בישראל. כריס פרום/רויטרס

כריס פרום, אלוף הטור דה פראנס ואחד הרוכבים הגדולים בדורינו צייץ בחשבון הטוויטר שלו ואישר הערב (רביעי) שהוא ישתתף בג'ירו ד'איטליה, המירוץ שיוזנק בחודש מאי הקרוב מירושלים. פרום שהתלבט ארוכות בנושא, ירכב בג'ירו ויגיע לישראל כדי לעשות היסטוריה ספורטיבית ולהשלים זכיה שלישית ברציפות בגראן טור. לשם כך הוא אף יסכן זכיה בטור דה פראנס שיתקיים חודשיים לאחר מכן.

היום התקיימה במילאנו, איטליה ההכרזה הרשמית על המסלולים ב-21 השלבים של מרוץ האופניים היוקרתי, כולל שלושת השלבים הראשונים של ה-BIG START ג'ירו ד'איטליה בישראל. האירוע החגיגי ששודר באחד משני הערוצים המובילים באיטליה בהנחייתם של שני סטנדאפיסטים איטלקיים מפורסמים, הועבר בשידור חי בכל העולם.

במסגרת השידור הוצגו המסלולים השונים ורוכבים בכירים שלקחו חלק בשידור, דוגמת אלברטו קונטדור הספרדי, טום דומולין ההולנדי, והאיטלקיים וינצ'נצו ניבאלי ופאביו הארו התייחסו לתוואי הדרך והמסלולים השונים, בהם גם מסלולי ה'ביג סטארט' כאן בישראל.

פרום מאשר את השתתפותו

ואיך אפשר בלי קצת בלגן בחסות שרת הספורט מירי רגב. באתר התחרות נכתב כי הזינוק יהיה "מערב ירושלים" ושרת הספורט, יחד עם שר התיירות יריב לוין, האמונים על אירוח התחרות, הבהירו להנהלת הג'ירו: "אם הפרסום באתר לא ישונה, ממשלת ישראל לא תהיה שותפה לתחרות. בירושלים עיר הבירה של ישראל אין מזרח ומערב, יש ירושלים אחת ומאוחדת. הפרסומים הללו הם הפרת הסיכום עם ממשלת ישראל". בעקבות האיום הוסרו המילים "מערב ירושלים" מהאתר.

נשיא הכבוד של ה"ביג סטארט" ג'ירו ד'איטליה סילבן אדמס מסר בתגובה: "הופעתנו ונפגענו מאוד אתמול מההתייחסות לבירה של ישראל כ'מערב ירושלים' בהצגתם הרשמית של מסלולי ג'ירו ד'איטליה 2018. כנשיא הכבוד של ה'ביג סטארט' הבהרתי לשותפנו האיטלקיים שהתייחסות זו אינה מקובלת, בדיוק כמו שאין 'מערב רומא' או 'מערב פריס', אין עיר בשם 'מערב ירושלים'. אני מודה לראשי הג'ירו על הירתמותם המהירה לתיקון המצב וכך שהסירו עתה כל התייחסות מוטעית והתחייבו כי הדבר לא יחזור על עצמו. כולנו מתרגשים מאירוח גאלת הפתיחה והמקטע הראשון של המרוץ ה-101 ההיסטורי בבירת ישראל ירושלים. יחד עם שני המקטעים הנוספים מיליארד אנשים בעולם יחשפו לארצנו היפה מחיפה ועד אילת.
אנו מצפים לעבוד יחדיו בהגעת המרוץ ארצה ולירושלים והעברת מסר של שלום ודו קיום בכל העולם."

דניאל בנעים מייסד ומנכ"ל קבוצת קומטק שמפיקה את המרוץ בישראל הוסיף: "אני מאוד שמח שיושרו ההדורים על בסיס המסלולים שהצגנו באירוע השקת הג'ירו בישראל בספטמבר ושכולנו חוזרים לעבוד במרץ לטובת האירוע הספורטיבי החשוב הזה, אירוע שאין לו כל נגיעה לפוליטיקה. בשבועות הקרובים תגיע משלחת מיוחדת של הנהלת הג'ירו ותיפגש עם השרים הרלוונטיים וראשי הג'ירו בישראל במטרה לחזק את שיתוף הפעולה בין הגורמים ולתאם קיומם של אירועים שונים ברחבי הארץ ובפרט בעיר ירושלים."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ככה זה נראה באתר הג'ירו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ככה נראה הפרסום המקורי ב-18 בספטמבר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully