וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לעלות עם הסגל הזה לאליפות העולם זה יומרני": סיכום התבוסה של ישראל ביוון

28.11.2017 / 7:50

המשחק החלש של גל מקל, והדקות הארוכות שישב על הספסל, הסבר חוסר הניסיון שנשלף במהירות, והעדר אלטרנטיבות. אחרי התבוסה ליוון בנבחרת ישראל מסיקים מסקנות מחלון המשחקים הראשון

עריכה: מתן חדד

1. איפה נעלם מקל?

בתהליך חילופי המשמרות של נבחרת ישראל נשארו כמה שחקנים בולטים שהיו ביורובאסקט המאכזב בארץ. רק אחד מהם, גל מקל, היה שם לאורך שנים רבות, כשבר טימור ושון דאוסון, שלהם היה זה יורובאסקט שני, הגיעו לקמפיין בקיץ הקודם בפעם הראשונה כשחקנים מובילים. אלא שמקל הוא שחקן מוביל בנבחרת ישראל לאורך שנים, ובעצם ההחלטה ללכת איתו גם לקמפיין מוקדמות אליפות העולם, ולתת לו את תפקיד הקפטן, סומן כי הוא המנהיג של הנבחרת.

בדקה השלישית למשחק מקל ספק מעד ספק נדחף וביצע את העבירה השנייה שלו. הוא חזר למגרש בהמשך, ופשוט לא הצליח להכנס לעניינים. המספרים שלו - 3 נקודות ב-0 מ-6 מהשדה, 3 מ-4 מקו העונשין, 3 ריבאונדים, אסיסט, ושני איבודי כדור. מדד שלילי של מינוס 1.

בנבחרת חששו מהמאצ'אפ של מקל מול ניק קלאת'יס, שחקן פחות או יותר בן גילו, שבדרך כלל מצטיין מול הקבוצות הישראליות. אלא שכעבור שלוש דקות המאצ'אפ נעלם. מקל ירד לספסל, ובר טימור ניסה להנהיג את הנבחרת, אלא שהוא לא רכז טבעי, וגם תמיר בלאט לא, ואבי בן שימול עלה למגרש. בן שימול הוא רכז טוב, אבל אחד המאבדים הגדולים של הכדורסל הישראלי. וללא מי שאמור להחזיק את הכדור באמת בנבחרת, החלו בן שימול, טימור ובלאט לקבל את ההחלטות, ביחד עם ג'ייק כהן שעלה לא מעט מאזור הצבע. זה נגמר עם 17 איבודים במחצית הראשונה, 26 איבודים בסך הכל, ו-14 איבודים בין בלאט, טימור ובן שימול שהוביל את החבורה עם 6 איבודים ומדד שלילי של מינוס 2.

קל לבוא ולהצביע על הפלוס המינוס היחסית סביר של מקל, מינוס 6 בלבד ביום שהנבחרת מובסת ב-21 הפרש, בעוד שחקנים ששיחקו פחות ממנו, כמו רפי מנקו או כמו אבי בן שימול ששיחק בדיוק כמוהו, סיימו עם מינוס גבוה יותר. אלא שהעובדה המדאיגה היא שעודד קטש בחר במודע ללכת ללא מקל ב-15 מתוך 30 הדקות מסוף הרבע הראשון, כשהוא לא מבצע עבירות בכלל בדקות הללו. רק אחרי המשחק התברר כי מקל סובל מכאבים בשריר הארבע ראשי, וצפוי לעבור בדיקה כשינחת היום בספרד.

עוד בנושא
מוקדמות גביע העולם: ישראל הובסה 82:61 על ידי נבחרת יוון
עודד קטש: "שמח על השבוע שעברנו, נהניתי מאוד לאמן את השחקנים"

גל מקל נבחרת ישראל. ברני ארדוב
מנהיג? גל מקל/ברני ארדוב

2. חוסר הניסיון נשלף

"חכה להפסד הראשון של הנבחרת, תשמע ישר את הצירוף, חוסר הניסיון", כך אמר לי אחד המאמנים הבכירים בליגת העל שעות ספורות אחרי שעודד קטש פרסם את רשימת 24 שחקני הסגל לחלון הנוכחי, "עד היום תהליך ההצערה שרוצים לעשות אותו היה מאוד מאוד איטי, עכשיו קפצו בבת אחת, כי הגיעו סוף סוף לבור המדובר בכדורסל הישראלי".

כן אותו בור, בין השנתון של גל מקל ועומרי כספי, ילידי 1988, ועד בר טימור ועוז בלייזר ילידי 1992, ארבע שנים ללא שחקנים משמעותיים בכדורסל הישראלי. מי כן יצאו בשנים הללו? בן רייס, שכבר פרש, שון דניאל שלא מימש את הפוטנציאל, אנטון שוטבין שלאחרונה נראה בליגה הצ'כית לכיוון הליגה השנייה בגרמניה ואיגור נסטרנקו שפספס את קמפיין הנבחרת בגלל פציעת גב. זה פחות או יותר האנשים שהיו אמורים להמשיך את תהליך ההצערה.

וכשאין אמצע, עושים קפיצה גדולה, וכך לנבחרת הנוכחית יש חמישה שחקנים בני 23 ומטה, ועוד שלושה בני 24-25. נבחרת צעירה מאוד, אבל באמת חסרת ניסיון. חואקין שוכמן ובן אלטיט לא שיחקו במפעלים אירופאיים, עיקר הניסיון של עוז בלייזר מגיע מתפקידים לא מובילים בנבחרת ישראל, רפי מנקו היה לא משמעותי בירושלים כששיחקו באירופה, ותמיר בלאט עושה את צעדיו הראשונים ממש העונה. "לצפות מהשחקנים האלה לתפקד במשחק חוץ ביוון, זה מוגזם", הסכים אחד מאנשי הנבחרת, "צריך לקוות שבמשחק החוץ הבא, נגד אסטוניה בעוד שלושה חודשים, שכר הלימוד ששילמנו הפעם, ישתלם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עודד קטש מאמן נבחרת ישראל. אתר פיב"א, אתר רשמי
התירוץ נשלף. קטש/אתר רשמי, אתר פיב"א

3. פריחת הזקנים

אל מול חוסר הניסיון של נבחרת ישראל, נבחרת יוון הציגה אמנם את נבחרת המשנה שלה, אבל ניסיון ממש לא היה חסר, ומבין המצטיינים נמצאים בעיקר המנוסים. ניק קלאת'יס, ילד במונחי הנבחרת הנוכחית, שמשחק בנבחרת זו שנה תשיעית, סיים עם 11 נקודות ותשעה אסיסטים. אבנגלוס מרגריטיס בן ה-35 תרם 8 נקודות, דמטריס מברואידיס בן ה-32 קלע 10 נקודות והוסיף 6 ריבאונדים ודושאן סקוטה צלף 11 נקודות. השחקן היחיד חסר הניסיון שהתעלה היה חאריס ינופולוס שצלף 13 נקודות עם 3 שלשות.

"במשחק נגד בריטניה ברגע שואסילופולוס יצא מהמגרש עם פציעה, הנבחרת איבדה איזון, הפעם היו הרבה יותר שחקנים מנוסים כדי שלא יקרה דבר כזה שוב", אמר מאמן נבחרת יוון ת'נאסיס סקורטופולוס לתקשורת המקומית בסיום. אותם שחקנים מנוסים, שחלקם צברו את הניסיון לאו דווקא במדי הנבחרת אלא יותר במדי הקבוצות היווניות השונות באירופה, אמורים לסחוב את יוון לאליפות העולם, ולפנות את הבמה אז לשחקני היורוליג וה-NBA שיגיעו, "כרגע זאת הנבחרת שלנו, מה יוליד העתיד? אין לדעת", סיכם המאמן היווני.

4. המשחק שטרף את הבית

במשחק המקביל בבית התרחשה ההפתעה הראשונה של בית ח', כשנבחרת אסטוניה ניצחה בטאלין את נבחרת בריטניה, השתוותה לישראל עם ניצחון והפסד, והורידה את הבריטים למקום האחרון. על פניו, העובדה שכרגע אסטוניה נמצאת במקום איתו עולים לסיבוב הבא, וישראל ניצחה אותה ותגרור את הניצחון הזה איתה הלאה, אמורה להיות סימן מעודד עבור הבחורים בכחול לבן, אבל למעשה הניצחון של אסטוניה לא משמעותי בשל ההפרש הקטן, 3 נקודות בלבד, ובריטניה תוכל למחוק אותו בקלות בגומלין ביוני.

עבור רבים המטרה העיקרית של נבחרת ישראל הוא לשמור על הסיכוי לעלות לאליפות העולם כמה שיותר זמן ולתת לשחקנים הצעירים לצבור ניסיון, וכדי לעשות זאת, המשחק נגד בריטניה בפברואר ביד אליהו יהפוך להיות מרכזי ביותר. ניצחון על הבריטים ידחוק אותם למאבק עם אסטוניה על המקום האחרון לשלב הבא, ואת ישראל שוב עם הפנים למפגש הבא עם היוונים. הפסד לבריטניה, וכמו שאמר אחד מאנשי הנבחרת השבוע, "אפילו המקום שלנו בשלב הבא יהיה בסכנה".

שחקן נבחרת ישראל ליאור אליהו. ברני ארדוב
סימן שאלה. ליאור אליהו/ברני ארדוב

5. יש מי שמתדפק על הדלת?

שחקני הנבחרת נחתו בארץ כשעתיים וחצי אחרי המועד המתוכנן, ועשו את דרכם לביתם מאוכזבים. הבוקר יתפזרו מחדש לקבוצות השונות שלהם בתקווה להגיע בכושר טוב יותר לחלון הבא בפברואר. אחת השאלות שנשארת פתוחה היא האם קיימים כיום שחקנים שיוכלו להפוך ללגיטימיים עבור הנבחרת כבר בעוד שלושה חודשים. שניים שלא קיבלו הזדמנות ובהחלט יכולים לעשות זאת הם יפתח זיו, שינסה להתאושש מפתיחת העונה הלא טובה שלו בנהריה, וג'ו אלכסנדר שאמור להחלים עד אז מהפציעה שלו. סימן שאלה נוסף הוא סביב ליאור אליהו, שביקש להשתחרר מהחלון הנוכחי, ולא ידוע מה יהיה מצבו בפברואר.

שלושה שחקני מכבי תל אביב נמצאים כאפשרות, אבל השאלה היא לאיזה הסכם יגיעו ראשי האיגוד מול מכבי, והאם תהיה התפתחות בשיחות בין פיב"א ליורוליג. בהנחה שלא תהיה, האפשרויות הצעירות לא נראות על הפרק, ורק שחקנים ותיקים כמו רביב לימונד, עמית שמחון או החזרת חלק מהפורשים לסגל עשויה להוביל שינוי. בכל מצב אחר, הבסיס שרץ נגד אסטוניה ויוון, צפוי להיות דומה גם בפברואר.

"אין מה לעשות, זה הסגל שיש היום, לעלות עם הסגל הזה לאליפות העולם זה יומרני", אמר אחד מאנשי הנבחרת אמש, "המטרה שלנו צריכה להיות להתחשל לקראת העפלה ליורובאסקט 2021".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully