וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט העליון בדרא"פ הכפיל את עונש המאסר של אוסקר פיסטוריוס ל-13 שנה

בית המשפט הגדיל משמעותית את העונש של אצן הפרוטזות מדרום אפריקה, שהואשם ברצח חברתו ריבה סטינקאמפ, אחרי שהמדינה טענה כי העונש המקורי היה "קל באופן מפליא". משפחת סטינקאמפ: "יש צדק"

האצן הדרום אפריקאי אוסקר פיסטוריוס. רויטרס
עונש המינימום על רצח. פיסטוריוס/רויטרס

בית המשפט העליון בדרום אפריקה הכפיל היום (שישי) את עונש המאסר של אוסקר פיסטוריוס ל-13 שנים וחמישה חודשים, אחרי שהמדינה ערערה על העונש הראשוני שקיבל לשש שנים וטענה שהוא היה "קל באופן מפליא".

פיסטוריוס נכלא בחודש יולי 2016, אחרי שנמצא אשם ברצח של חברתו דאז ריבה סטינקאמפ ב-2013, בפרשה שהסעירה את העולם. האתלט לא היה היום בבית המשפט, שגזר עליו את עונש המינימום לרצח בדרום אפריקה (15 שנה), והפחית ממנו את התקופה שכבר ריצה.

פיסטוריוס, האצן קטוע הרגליים, הידוע בכינויו "בלייד ראנר", ירה ארבע יריות במי שהייתה בת זוגו דרך דלת האמבטיה, וטען שחשב שמדובר היה בפורץ ושפעל כהגנה עצמית. במהלך המשפט המדינה ניסתה להוכיח שהשניים היו בסכסוך, ושפיסטוריוס כבר היה מעורב בעבר בתקריות אלימות נגד סטיקאמפ.

בהתחלה נגזרו עליו חמש שנות מאסר, הוא ריצה רק עשרה חודשים בטרם שוחרר למאסר בית, אבל המדינה ערערה, והערעור ב-2016 התקבל עם עונש של שש שנים. כעת בית המשפט העליון, כאמור, הכפיל את העונש.

העונש המקורי עורר זעם לא רק במשפחתה של סטינקאמפ, אלא גם בארגוני נשים, שטענו שזה שולח מסר שלילי למחלחמה באלימות נגד נשים, ובדרום אפריקה נטען כי פיסטוריוס זכה לעונש קל רק בגלל שהוא לבן ומפורסם.

היום משפחת סטינקאמפ הגיבה לעונש, ודוברת המשפחה מסרה: "זה דבר מאוד אמוציונלי עבורם, הם פשוט מרגישים שהביטחון שלהם במערכת המשפט חזר היום, נעשה צדק".

ריבה סטינקאמפ, בת זוגו של אוסקר פיסטוריוס. GettyImages
הנרצחת סטינקאמפ/GettyImages
התמונות של הגופה של ריבה סטינקאמפ, בת זוגו של אוסקר פיסטוריוס. GettyImages
גופתה של סטינקאמפ/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully