וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דויד גופן: "שמח שאני זה שפותח את גמר גביע דייויס"

המדורג שביעי בעולם יוביל את בלגיה להתמודדות בניסיון לזכות בתואר לראשונה בתולדותיה, בחוץ מול צרפת, ויפתח מול לוקא פוי (שישי, 15:00). ג'ו ווילפריד צונגה ישחק מול סטיב דארסי

שחקני נבחרת צרפת בטניס, ג'ו ווילפריד צונגה, פייר הוגו הרבר, לוקא פוי, רישאר גאסקה והקפטן יאניק נואה. AP
נבחרת צרפת, מימין לשמאל: לוקא פוי, רישאר גאסקה, יאניק נואה, ג'ו ווילפריד צונגה ופייר הוגו הרבר/AP

גמר גביע דייויס בין צרפת לבלגיה ייפתח מחר (שישי, 15:00) באצטדיון הכדורגל פייר מאורוי בליל (27,500 מקומות) שיעבור הסבה למגרש טניס עם משטח קשה. זה המפגש הראשון בין שתי הנבחרות מאז 2001 כשהצרפתים חולמים על זכייה עשירית בתואר וראשונה מאז 2001 כשאם יזכו, ישתוו לבריטניה במקום השלישי בטבלת הזכיות. הבלגים, מנגד, מחפשים זכייה ראשונה אי פעם בהופעה השלישית שלהם בגמר אחרי שהגיעו לגמר גם ב-1904 וב-2015. צרפת ניצחה בשני המפגשים האחרונים בין שתי הנבחרות שנערכו בפאו ב-1999 ובגנט ב-2001. הבלגים לא ניצחו את יריבתם על אדמת צרפת מאז 1952, אז ניצחו 2:3 על החימר ברולאן גארוס. צרפת עלתה לגמר אחרי שניצחה 1:3 את סרביה בלילה בעוד בלגיה חזרה מפיגור 2:1 ל-2:3 מול אוסטרליה בבריסל.

דויד גופן טניסאי בלגי. רויטרס
הטניסאי הבכיר בהתמודדות יוביל את הנבחרת שלו לזכייה בתואר היסטורי? גופן/רויטרס

לוקא פוי (צרפת, 18) - דויד גופן (בלגיה, 7)

המפגש כולו ייפתח עם משחק ברמה גבוהה בין שני מדורגים בכירים. דויד גופן מגיע מעודד מאוד אחרי שהגיע עד לגמר טורניר גמר הסבב אחרי שניצח לראשונה בקריירה את רוג'ר פדרר בחצי הגמר. הבלגי חווה עונה מוצלחת וחולם לנעול אותה עם זכייה בגביע דייויס עבור הנבחרת שלו. לוקא פוי גם מגיע מעודד מכיוון שניצח את גופן בכל אחד משלושת המפגשים שנערכו בין השניים עד כה, שלושתם נערכו בשנה שעברה. "אנחנו חברים ואני בטוח שנהיה חברים גם אחרי המשחק", אמר גופן לקראת המשחק מול פוי, "מעולם לא ניצחתי את לוקא אז אני מקווה שאוכל למצוא פתרונות הפעם. אני שמח לפתוח את ההתמודדות, דיברתי עם סטיב דארסי לפני כן והוא העדיף שאני אפתח והוא ישחק שני. לא יהיה קל, גם לפני שנתיים שיחקתי ראשון בגמר והייתי עייף. הפעם אנסה להיות רגוע יותר ולשחק הכי טוב שאני יכול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ג'ו ווילפריד צונגה טניסאי צרפתי. רויטרס
גם הוא ייפול קורבן לדארסי? צונגה באימון לקראת סוף השבוע/רויטרס

ג'ו ווילפריד צונגה (צרפת, 15) - סטיב דארסי (בלגיה, 76)

ג'ו ווילפריג צונגה חווה שנה מוצלחת מאוד וזכה בארבעה תארים בסבב: רוטרדם, מארסיי, ליון ואנטוורפן. הוא רוצה לסיים את השנה עם תואר חמישי וזכייה ראשונה בגביע דייויס אי פעם. הצרפתי בן ה-32 יפגוש את הבלגי בן ה-33, אותו לא פגש מעולם באופן מפתיע. דארסי אמנם מדורג רק 76 בעולם, אבל הוא טניסאי כישרוני מאוד שאלמלא פציעות רבות היה מגיע הרבה יותר רחוק בקריירה שלו. דארסי הגיב לכינוי שלו "מר גביע דייויס" לפני המשחק: "כן, זה משמח אותי שקוראים לי כך, אבל אני חושב שמר גביע דייויס שלנו עכשיו הוא דויד כי הוא ניצח כמעט בכל המשחקים ששיחק במפעל הזה. אני לא השחקן הכי טוב של הנבחרת, אבל יש לי סטטיסטיקה טובה זה כן". ואכן, דארסי כמעט תמיד התעלה בכל הנוגע לגביע דייויס ועומד על מאזן של 9:22 במפעל, כולל ניצחונות מול טניסאים עדיפים עליו כמו סשה זברב, פיליפ קולשרייבר ופאולו לורנצי וזה רק השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully