וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוג מוקדמות המונדובאסקט: בשיניים, ארצות הברית עברה את פורטו ריקו

24.11.2017 / 23:47

הנבחרת של ואן גנדי פתחה את המוקדמות עם ניצחון באורלנדו 78:85. בגיל 37, לואיס סקולה חגג במדי ארגנטינה, ניצחן לננו גינזבורג וצ'כיה, וגם: הניצחון הענק של עיראק, ההפתעה הראשונה

צילום ועריכה: קובי אליהו

שישי, 23:45 - ניצחון ליוון בבית הישראלי

נבחרת יוון גברה 92:95 על בריטניה אחרי הארכה והצטרפה לנבחרת של עודד קטש כשתי המנצחות של המחזור הראשון במוקדמות. עוד תוצאות מאירופה: ספרד גברה 66:79 על מונטנגרו, סלובניה ניצחה 74:87 את בלארוס וצרפת ניצחה בבלגיה, 69:70.

שישי, 21:00 - ההפתעה הראשונה של המוקדמות

אחד המשחקים המתוחים ביותר שהמוקדמות יכלו לספק נערך בעמאן, בירת ירדן, שם נאלצה לארח עיראק את איראן, שתי מדינות שניהלו מלחמה בשנות ה-80. איראן נחשבת לאחת הנבחרות הבכירות באסיה, ואי העפלה שלה היא כמעט דבר דמיוני, ובמשחק הבכורה שלה הופתעה על ידי עיראק והמתאזרח דמאריו מייפילד שקלע 24 נקודות, הוסיף 10 ריבאונדים ומסר 5 אסיסטים בניצחון 66:74. בהעדרו של הכוכב חמד חדאדי, מי שהיה אמור להוביל את הנבחרת האירנית הוא הפורוורד ארסלן קזמי אך הוא סיים עם משחק מאכזב של 7 נקודות ו-7 ריבאונדים בלבד.

יום שישי, 20:40 - ניצחון ישראלי נוסף במוקדמות

ננו גינזבורג, מאמן נבחרת צ'כיה בשנים האחרונות, פתח את משחקי מוקדמות אליפות העולם עם ניצחון משכנע ביתי 69:89 על נבחרת איסלנד. הצ'כים אמנם נאלצים להסתדר בשני החלונות הראשונים ללא הכוכבים הגדולים יאן וסלי ותומאס סטורנסקי, אבל קיבלו משחק שיא מיארומיר בוחצ'יק, ששיחק תחת גינזבורג וכעת תחת אורן עמיאל בנימבורק. הפורוורד המעט אלמוני קלע 20 נקודות והוביל את רשימת הקלעים של נבחרתו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פתיחה חלקה. ננו גינזבורג/מערכת וואלה!, צילום מסך

שישי, 18:00 - המנקה שגנב את ההצגה

מצרים רשמה ניצחון בכורה במוקדמות באפריקה כשגברה 61:65 על הרפובליקה המרכז אפריקאית, אך את ההצגה גנב מנקה המגרש המקומי, שהראה כישרון מיוחד בניגוב.

דונלד סלואן שחקן נבחרת ארצות הברית לצד אנג'ל רודריגס שחקן מכבי חיפה. פיב"א, אתר רשמי
ערב אמוציונאלי וקשה. ארה"ב/אתר רשמי, פיב"א

שישי, 04:15 - ארצות הברית מנצחת בקושי את פורטו ריקו

ללא אף שחקן NBA, היה ברור שארצות הברית לא הולכת לטיול במוקדמות אליפות העולם, ואכן הפתיחה של שחקניו של ג'ף ואן גנדי הייתה קשה מאוד. פורטו ריקו, שנאלצה לארח באורלנדו, הגיעה אמוציונאלית במיוחד, כשהקהל המקומי דחף אותה לא מעט ובזמן ההמנון היה אפשר להרגיש את האהבה של השחקנים למדינה מוכת האסונות לאחרונה. ואכן, הנבחרת המארחת שלטה במחצית הראשונה במשחק, לפני שג'מיל וורני האמריקאי, שהצטיין עם 17 נקודות ו-11 ריבאונדים, נתן לנבחרת הפסים והכוכבים יתרון קל. ברבע האחרון אנג'ל רודריגס ממכבי חיפה, שסיים עם 13 נקודות, עוד הוריד ל-4 הפרש, 4 דקות לסיום, אך רג'י הרן, שסיים עם 17 נקודות גם הוא, דאג למנוע הפתעה גדולה מאוד עם ניצחון של הנבחרת העדיפה 78:85.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתגר. ואן גנדי/מערכת וואלה!, צילום מסך
ג'ילברטו קלאוול שחקן נבחרת פורטו ריקו. פיב"א, אתר רשמי
ג'ילברטו קלאוול שחקן נבחרת פורטו ריקו/אתר רשמי, פיב"א

שישי, 02:45 - דרישת שלום מלואיס סקולה

בגיל 37, לואיס סקולה כבר סופר את הימים לסיום הקריירה וסופר את המזומנים בסין. בינתיים הוא השם הגדול ביותר של נבחרת ארגנטינה במוקדמות, אחרי שכל חבריו או לא יכולים להגיע, או פרשו מהנבחרת. הלילה זה לא הפריע לו לרשום עוד אחד ממשחקיו הגדולים במדים הלאומיים עם 22 נקודות, 11 ריבאונדים ו-6 אסיסטים בשעה שארגנטינה טיילה מול פרגוואי בדרך לניצחון 63:96.

לואיס סקולה שחקן נבחרת ארגנטינה. פיב"א, אתר רשמי
עדיין פה. סקולה/אתר רשמי, פיב"א

יום חמישי, 19:00 - המזרח התיכון של ירדן

הבית הקרוב ביותר לישראל במוקדמות, שכולל את ירדן, סוריה, לבנון והודו, יצא לדרך במשחק בו אירחה סוריה את ירדן דווקא בלבנון, בשל המצב הבטחוני בסוריה, ונגמר עם ניצחון אדיר של הירדנים 72:109. הכוכב של הירדנים היה מוסא קיאד אלאוודי עם 24 נקודות כשהמתאזרח דאר טאקר הוסיף 15 נקודות.

שחקן נבחרת ירדן דאר טאקר. אתר FIBA, אתר רשמי
מהבולטים. טאקר/אתר רשמי, אתר FIBA

יום חמישי - 12:00 - ואן גאנדי נותן כבוד לליגת העל

באופן ברור, אחד ממוקדי העניין במוקדמות היא נבחרת ארצות הברית, שתפתח הלילה (02:30) את השתתפותה במוקדמות נגד נבחרת פורטו ריקו באורלנדו. פורטו ריקו היא המארחת, והמשחק הועבר מסן חואן לאורלנדו בשל אסונות הטבע שפקדו את האי. הכוכב הגדול של האמריקאים הוא המאמן ג'ף ואן גנדי, אייקון תקשורתי, שהוביל נבחרת של שחקני ליגת פיתוח לזכייה באליפות האמריקות בקיץ עם קאמבק מדהים בגמר נגד ארגנטינה. כעת, עם סגל דומה, הוא מתכונן לפורטו ריקו, והבוקר מופיעים ציטוטים שלו בתקשורת המקומית בנוגע להעדרות של ג'יי ג'יי בראה: "יש להם כוח נהדר בקו האחורי עם אנג'ל רודריגס, אלכסנדר אבראו ומייק רוסאריו", פרגן המאמן לשחקני מכבי חיפה והפועל אילת, "יש להם משחק נהדר גם בלעדיו".

מאמן יוסטון רוקטס ג'ף ואן גנדי. AP
המשחק הועבר מסן חואן לאורלנדו בשל אסונות הטבע. ג'ף ואן גנדי/AP

יום חמישי - 10:00 - דרום קוריאה היא המנצחת הראשונה במוקדמות

מוקדמות אליפות העולם יצאו לדרך כשארבעה משחקים נערכים היום באזור האסיאתי, ומול אולם מלא ב-5,600 צופים בוולינגטון, ניו זילנד, ניצחה דרום קוריאה את הנבחרת המקומית 80:86. ניו זילנד גנבה את ההצגה בפתיחה עם ריקוד ההאקה המסורתי, אבל הדרום קוריאנים היו בשליטה מוחלטת במשחק בעיקר בזכות משחק פנטסטי של ג'ונבום ג'יון שקלע 22 נקודות עם 6 מ-8 מחוץ לקשת. קורי וובסטר, שחקנה של עירוני נהריה, הוביל את ניו זילנד עם 16 נקודות ואחיו טיי הוסיף 14, אבל חוץ משניהם הפך אחד לא הצטיין אצל הטול בלאקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully